Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: vwspecials op ma, 10 jan 2005, 23:40:20

Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op ma, 10 jan 2005, 23:40:20
ik wilde eens vragen, een 1.6 16v motor met motorcode AVY, past deze in een polo 1 , ik weet, passen zal hij wel doen maar hoe zit het met de motorsteunen er van, de achterste en vooraan recht zal wel passen omdat deze op de versnellingsbak zit maar hoe zit het met die andere steun, alvast bedankt
Titel: 1.6 16v
Bericht door: DJsjonk op ma, 10 jan 2005, 23:42:54
Steun bij dynamo kan maar met 2 bouten vast, maar dat voldoet.(heb ik ook)
Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op ma, 10 jan 2005, 23:59:23
dus eigenlijk geeft dit geen probleem
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Jaap op di, 11 jan 2005, 09:26:37
Is die AJV een Polo/Lupo blok of een Golf blok?

Oftewel: hangt er een 085 bak aan of een 02x bak?

085 bak blok past, 02x bak blok niet ;)

deze meneer (blauwe Polo 1) heeft er in iedergeval een 16v in hangen:



Dus als 't niet past, dan maak je t gewoon pas!
Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op di, 11 jan 2005, 11:40:18
het is een blok van een lupo gti, welke bak eraan hangt weet ik niet
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Jaap op di, 11 jan 2005, 12:46:39
met 6 of 5 bak?

Gloof (weet niet 100%) dat t wel past. Serge? Douwe? Marcel?
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Serge op di, 11 jan 2005, 17:56:49
ajv past een 085 op
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Michiel op di, 11 jan 2005, 22:40:50
Volgens mij zegt hij toch echt AVY en niet AJV  -gert-  AVY is de 125pk 2e versie 1.6 16V. Is qua electronica een stuk moeilijker in te bouwen. Ook omdat je de complete kabelboom incl contactslot EN tellerunit in moet bouwen.
En volgens mij past een 085 bak NIET op een AVY blok.
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Jaap op di, 11 jan 2005, 22:47:24
Hoe kom ik nou op AJV? Terwijl ik de motorcodes van die 16v dingen niet uit m'n hoofd (probeer) te kennen..


AVY dus..

past ie?
Titel: 1.6 16v
Bericht door: DJsjonk op di, 11 jan 2005, 22:50:52
En volgens mij past een 085 bak NIET op een AVY blok.

Oh, dat wist ik niet..........
Enig idee wat voor type bak eraan hangt bij een 6N2?
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Michiel op di, 11 jan 2005, 22:52:11
Hoe kom ik nou op AJV? Terwijl ik de motorcodes van die 16v dingen niet uit m'n hoofd (probeer) te kennen..


AVY dus..

past ie?

Ja past. Ik weet alleen niet hoe het nu met die bak zit  -dunno-
Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op di, 11 jan 2005, 23:02:22
waar zou ik dat kunnen vinden of hoe kan ik dat te weten komen of het zou passen met die bak
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Dennis op di, 11 jan 2005, 23:07:21
Bijbehorende versnellingsbak-code achterhalen, en informeren bij de dealer of het een 085-bak betreft.
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Serge op di, 11 jan 2005, 23:43:31
085 past wel ,alleen zul je dan de latere versie met andere koppelingshuis moeten nemen
Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op wo, 12 jan 2005, 09:57:32
085 past wel ,alleen zul je dan de latere versie met andere koppelingshuis moeten nemen

welke bak kan ik dan best gebruiken, een AHD bak zal er niet op passen zeker
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Jaap op wo, 12 jan 2005, 10:34:34
ALS er een 085 bak op past (085 is 't soort versnellingbak),.
dan past een AHD bak (want dat is een 085 bak).


In het kort: Polo 86 en 86c versnellingsbakken : 084 en 085
084 = 4 bak
085 = 5 bak

AHD is erg kort voor een 16v denk ik.. 8P of zelfs 8S zijn betere keuzes: 8P is 'GT' bak: hangt o.a. aan 75 pk blok en is redelijk lang

8S blok hangt aan de GT-G40 motoren (115 pk): heel erg lange bak.
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Serge op wo, 12 jan 2005, 17:52:18
jaap ff time out .je hebt de 085 als zijnde 8p ahd 8s atv.met koppelings huis welke op de kleine vw motoren passen .nu zijn er ook alu onderblokken en gietijzer onderblokken in de kleine vw motoren (1.6 reeks 8v en 16v  1.4 de 16v reeks)welke een andere bak aansluiting hebben die gelijk is aan de 020 bakken .nu zijn er in de latere 085 bakken een seriew geweest die gelijk zijn in aansluiting met de 020 bakken .hopelijk ben ik zo duidelijk
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Jaap op wo, 12 jan 2005, 17:59:23
Oh.

Dat wist ik niet!

Nieuwerwets spul ook...
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Douwe op wo, 12 jan 2005, 19:37:19
AVY zit een 02T bak achter, hier past GEEN 085 bak op dus.

Hoeveel kilometer heeft die AVY gelopen??
Ik heb een NIEUWE AJV staan, maar zoek een AVY (6bak heb ik al) -naughty-
Titel: 1.6 16v
Bericht door: martijn op wo, 12 jan 2005, 20:00:17
wauw, wat een ideale "ruilhandel"!! De een zoekt wat de ander heeft...

 -prut-
Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op do, 13 jan 2005, 12:35:23
welke bak codes zijn dan van het type 02T??  en welke kan ik dan best gebruiken , passen deze baksteunen op de originele plaats bij een polo 1
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Dennis op do, 13 jan 2005, 13:05:16
Ho! Een 02T is dus niet geschikt voor inbouw in een Polo 1-3.
Niet plug en play in ieder geval.. (het is ook een kabel-geschakelde bak toch? )

En aan een blok dat origineel verbonden is met een 02T bak past dus ook geen 085 polo-bak.
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Jaap op do, 13 jan 2005, 13:27:00
Precies.

Dat Douwe z'n blok met 6 bak in 1 van z'n Polo's wil hangen, wil niet zeggen dat iedereen dat kan..

De linker langsdrager zal moet worden aangepast, en de draaicirkel zal ook wel wat grotere worden (3 x steken om een klaverblad te nemen??). En dan hebben we het nog niet eens over de motorsteunen!
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Dennis op do, 13 jan 2005, 15:00:22
Precies.

Dat Douwe z'n blok met 6 bak in 1 van z'n Polo's wil hangen, wil niet zeggen dat iedereen dat kan..

De linker langsdrager zal moet worden aangepast, en de draaicirkel zal ook wel wat grotere worden (3 x steken om een klaverblad te nemen??). En dan hebben we het nog niet eens over de motorsteunen!

Rechts voor de kijkers thuis...  -naughty-
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Jaap op do, 13 jan 2005, 16:10:42
Bakboord voor de stuurlui  -gert-
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Ron polo1f op do, 13 jan 2005, 18:31:28
Bakboord voor de stuurlui  -gert-

welke langsdrager moet veranderd worden, en waarom is dat?
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Jaap op do, 13 jan 2005, 19:32:37
De langsdrager waar je bobine boven zit, (en je ruitensproeiertankje).

De 6 bak uit de Lupo 1.6 16v GTI is wat groter dan de 085 bak..
Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op do, 13 jan 2005, 23:03:47
dus dan zal ik op zoek moeten gaan naar een bak die wel past dus, en anders naar een andere motor, maar denk niet dat er een 1.6 16v is waar wel een 085 bak op past he, of ben ik fout
Titel: 1.6 16v
Bericht door: DJsjonk op do, 13 jan 2005, 23:31:54
AJV uit een polo 6N (dus niet de 6N2) gti gaat prima met 085 bak.
*edit* en ditmaal weet ik 't zeker: deze combi heb ik namelijk zelf. -naughty-
En Michiel en Richard......



Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op do, 13 jan 2005, 23:34:12
AJV uit een polo 6N (dus niet de 6N2) gti gaat prima met 085 bak.

dat is de 120pk versie zeker?
Titel: 1.6 16v
Bericht door: DJsjonk op do, 13 jan 2005, 23:35:17
AJV uit een polo 6N (dus niet de 6N2) gti gaat prima met 085 bak.

dat is de 120pk versie zeker?

Yep, origineel wel ja
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Wendy op vr, 14 jan 2005, 07:45:15
-uitlachen-  -uitlachen-  -naughty-
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Jaap op vr, 14 jan 2005, 08:44:56
Also; Geef Douwe een belletje, ruil van motor en klaar.

Allebei een 1.6 16v, allebei blij :)
Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op vr, 14 jan 2005, 08:54:27
Also; Geef Douwe een belletje, ruil van motor en klaar.

Allebei een 1.6 16v, allebei blij :)

ja maar ik heb dat AVY blok nog niet liggen hoor en heb me laten vertellen dat de 125pk versie beter is dan de 120pk versie omdat deze met oliesproeiers zit en de 120pk versie niet
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Serge op vr, 14 jan 2005, 19:15:37
hoezo olie sp[roeiers .als je bij de ajv origineel boven in de drijfstangen een gaatje boort van 1mm heb je ook olie sproeiers die veel beter werken .
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Jaap op vr, 14 jan 2005, 19:43:57
Ja,. maar dan moet je voor de inbouw wel het blok los gooien..

Jij en ik -hug- draaien onze hand er niet voor om, maar anderen wellicht wel :)
Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op vr, 14 jan 2005, 20:06:20
hoezo olie sp[roeiers .als je bij de ajv origineel boven in de drijfstangen een gaatje boort van 1mm heb je ook olie sproeiers die veel beter werken .

dat heb ik me laten vertellen he, weet zelf niet of het zo is
Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op vr, 14 jan 2005, 20:08:25
Ja,. maar dan moet je voor de inbouw wel het blok los gooien..

Jij en ik -hug- draaien onze hand er niet voor om, maar anderen wellicht wel :)

moet zeggen dat ik niet zo veel ervaring er mee heb maar het blok moet toch uit elkaar om de krukas, de kop enz te bewerken en het is de bedoeling dat er een compressor op komt dus daar moet ik het zeker niet voor laten
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Jaap op vr, 14 jan 2005, 20:49:55
Ah,. ok.. gaatjes boren dus! :-)
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Michiel op za, 15 jan 2005, 00:06:13
Oja; en voordat je eraan begint: je moet niet bang zijn voor draden, draden en nog eens draden -gek- :D
Titel: 1.6 16v
Bericht door: martijn op za, 15 jan 2005, 01:37:37
vooral voor de wirwar die je uiteindelijk draadje voor draadje ergens weg moet zien te werken, zodat het blokje en de rest het naar behoren doet....

Ik krijg nu al de kriebels, doe mij maar sleeptuimelaar met contactpunten en carbs......
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Jaap op za, 15 jan 2005, 09:31:06
spagetti!!! (maar dan zonder de bolognaise)


Misschien moest ik ook maar eens zo'n transplantatie doen: Als ik z'n wirwar van draden zie, krijg ik er al helemaal zin in :)


 -klus-                         -klus-                          -klus-
Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op za, 15 jan 2005, 10:24:31
ben niet van plan om de originele sturing te gebruiken
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Michiel op za, 15 jan 2005, 11:40:39
Misschien moest ik ook maar eens zo'n transplantatie doen: Als ik z'n wirwar van draden zie, krijg ik er al helemaal zin in :)

Voor mij nooit meer!

Hoewel.. er komt ooit wel een turbo of compressor in de groene  -naughty-  

Megasquirt misschien?  -klus-   -wanker-
Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op za, 15 jan 2005, 13:15:42
Misschien moest ik ook maar eens zo'n transplantatie doen: Als ik z'n wirwar van draden zie, krijg ik er al helemaal zin in :)

Voor mij nooit meer!

Hoewel.. er komt ooit wel een turbo of compressor in de groene  -naughty-  

Megasquirt misschien?  -klus-   -wanker-

zou dat ook maar 1 keer maken hoor en dan is het tijd voor een andere uitdaging he
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Wendy op za, 15 jan 2005, 13:40:09
vooral voor de wirwar die je uiteindelijk draadje voor draadje ergens weg moet zien te werken, zodat het blokje en de rest het naar behoren doet....

Ik krijg nu al de kriebels, doe mij maar sleeptuimelaar met contactpunten en carbs......

hmmmmm, dat riep ik ook! totdat ik om de drie maanden weer punten moest stellen! nu hall ontsteking: geen problemen meer! je wordt er trouwens wel heel handig in: ff niets te doen op het werk: puntjes!
Titel: 1.6 16v
Bericht door: richard-polo op za, 15 jan 2005, 14:38:09
AJV uit een polo 6N (dus niet de 6N2) gti gaat prima met 085 bak.
*edit* en ditmaal weet ik 't zeker: deze combi heb ik namelijk zelf. -naughty-
En Michiel en Richard......

ik heb er een atv van g40 achter hangen. (maar dit weet ie al via mail)
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Serge op za, 15 jan 2005, 17:56:55
Misschien moest ik ook maar eens zo'n transplantatie doen: Als ik z'n wirwar van draden zie, krijg ik er al helemaal zin in :)

Voor mij nooit meer!

Hoewel.. er komt ooit wel een turbo of compressor in de groene  -naughty-  

Megasquirt misschien?  -klus-   -wanker-

ander chippie is ghenoeg alhoewel de originele injectie de turbo best vreet als je een wide band lamda sonde plaatst
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Michiel op za, 15 jan 2005, 18:10:10
Rothe motorsport haalt er 222 pk en 318 Nm (begrensd!) koppel uit.

Blokkie heeft dan wel even wat meer aanpassingen dan alleen 'n chippie en dan hebben we het over een AVY.
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Serge op za, 15 jan 2005, 18:14:20
je zou ook de injectie van g60 kunnen toe passen (hint)met ander chip .
zou nwel de alu inlaat nemen en daar dan de gasklep van een golf3 2l opzetten .anders gaat het niet goed komen .om die 222 pony powers te voorschijn te halen
Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op za, 15 jan 2005, 20:40:00
ik had in gedachte om een injectie en trothle bodies te nemen van DTA , haltech of iets dergelijks
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Serge op za, 15 jan 2005, 20:45:10
kms is 1300 euro fase 1
Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op za, 15 jan 2005, 22:40:06
kms is 1300 euro fase 1

kms? heb ik nog niet van gehoord,1300€? is dat compleet met gaskleppen en injectors bij ?? is dat een goed systeem?
Titel: 1.6 16v
Bericht door: DJsjonk op zo, 16 jan 2005, 00:47:00
http://www.van-kronenburg.nl/
Kronenburg Management System
Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op zo, 16 jan 2005, 10:34:35
dj sjonk bedankt voor de links.

zijn dit bekwame mensen of is het niet aan te raden om daar te gaan?
Titel: 1.6 16v
Bericht door: DJsjonk op zo, 16 jan 2005, 10:46:51
Zou 't niet weten, lijkt mij dat 't professionals zijn.
Maar Michael (lees: Serge -klus- ) is dit spul in z'n blauwe Derby aan 't bouwen.
Denk dat deze mannen er wel wat over kunnen vertellen.
Titel: 1.6 16v
Bericht door: richard-polo op zo, 16 jan 2005, 12:04:24
kronenburg is zeer bekend met dta want volgens mij komt het van hem af -dunno- kan me vergissen.
trottle bodies doet hij ook veel maar dan meestal op opel motoren...
wat betrefd injectie ik rijdt zelf met g40 rail maar met g60 injectoren -naughty- alleen de andere chip is nog niet aanwezig...$$$
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Sjon op do, 04 aug 2005, 12:45:40
Ja, topic gevonden....ff afstoffen......uche uche......
Kwam ter sprake op pch forum, verzamelde lijstje ook maar es hier droppen:

1.6 16v Polo/Lupo GTI:

-Polo 6N GTI limited Edition, motorcode AJV, bakcode DTX, produktie 08-1998 t/m 12-1999
-Polo 6N2 GTI, motorcode ARC, bakcode ETG, produktie 11-1999 t/m 09-2001
-Polo 6N2 GTI, motorcode AVY, bakcode ETG, produktie 05-2000 t/m 02-2001
-Polo 6N2 GTI, motorcode AVY, bakcode FFW, produktie 02-2001 t/m 09-2001
-Lupo GTI, motorcode AVY, bakcode FHE, produktie 06-2000 t/m 04-2002
-Lupo GTI, motorcode AVY, bakcode FUT (6-bak), produktie 04-2001 t/m 04-2002
-Lupo GTI, motorcode AVY, bakcode GEZ (6-bak), produktie 05-2002 t/m 05-2003
-Lupo GTI, motorcode AVY, bakcode GPF (6-bak), produktie 01-2003 t/m 03-2003
-Lupo GTI (modeljaar 2004>), motorcode AVY, bakcode GSN (6-bak), produktie 06-2003>
-Lupo GTI (modeljaar 2004>), motorcode AVY, bakcode GVX (6-bak), produktie 08-2003>

Zo vanaf plaatjes beoordeeld: Lupo-bakken (type 02x) passen dus niet plug&play.
DTX bak dus wel: heeft Michiel.
Blijven alleen bakcode's ETG en FFW over: ziet eruit als 085 bak.
Bevestigingspunten bovenste baksteun zijn aanwezig.
Dekseltje bij 5e versnelling ziet er hetzelfde uit.
Of zoals Serge eerder in deze topic bedoelde:
koppelingshuishelft anders dan rest van de bak, om passend te krijgen op motorcode's ARC en AVY?
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Sjon op do, 04 aug 2005, 13:04:13
Leuk: ontdekkingsreis door tante etos en ome edgar.
Ik ben eruit: bakcode's ETG en FFW zijn ook type 085 bakken.
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Sjon op ma, 22 aug 2005, 13:37:18
Zo vanaf plaatjes beoordeeld: Lupo-bakken (type 02x) passen dus niet plug&play.
DTX bak dus wel: heeft Michiel.
Blijven alleen bakcode's ETG en FFW over: ziet eruit als 085 bak.
Bevestigingspunten bovenste baksteun zijn aanwezig.
Dekseltje bij 5e versnelling ziet er hetzelfde uit.
Of zoals Serge eerder in deze topic bedoelde:
koppelingshuishelft anders dan rest van de bak, om passend te krijgen op motorcode's ARC en AVY?

Deze discussie nog es oplaaien.

Motorcode AVY ligt dus in polo EN lupo.......ik neem aan dat deze hetzelfde zijn.
Alleen in polo 6n2 ligt er een 085 achter en bij de lupo een 02x.
Maar dan zal die 085 bak in de polo aan de AVY een aangepaste zijn?

Snap er geen reet van.......maar ben wel nieuwsgierig -naughty-
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Michiel op ma, 22 aug 2005, 13:44:54
Zo vanaf plaatjes beoordeeld: Lupo-bakken (type 02x) passen dus niet plug&play.
DTX bak dus wel: heeft Michiel.
Blijven alleen bakcode's ETG en FFW over: ziet eruit als 085 bak.
Bevestigingspunten bovenste baksteun zijn aanwezig.
Dekseltje bij 5e versnelling ziet er hetzelfde uit.
Of zoals Serge eerder in deze topic bedoelde:
koppelingshuishelft anders dan rest van de bak, om passend te krijgen op motorcode's ARC en AVY?

Deze discussie nog es oplaaien.

Motorcode AVY ligt dus in polo EN lupo.......ik neem aan dat deze hetzelfde zijn.
Alleen in polo 6n2 ligt er een 085 achter en bij de lupo een 02x.
Maar dan zal die 085 bak in de polo aan de AVY een aangepaste zijn?

Snap er geen reet van.......maar ben wel nieuwsgierig -naughty-

Volgens mij is het onderblok van een AVY gewoon hetzelfde als die van elk ander poloblok (al zegt Douwe van niet -dunno- )

Citaat
DTX bak dus wel: heeft Michiel.


Past ook niet gelijk plug & play; er zit een raar uitsteeksel bij de schakelstang; deze moet je wegslijpen om hem in z'n achteruit te kunnen zetten in een polo 1 & 2. Je moet ook het een en ander wegslijpen om de onderste motorsteun passend te krijgen...
Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op do, 25 aug 2005, 10:28:56
Volgens mij zegt hij toch echt AVY en niet AJV  -gert-  AVY is de 125pk 2e versie 1.6 16V. Is qua electronica een stuk moeilijker in te bouwen. Ook omdat je de complete kabelboom incl contactslot EN tellerunit in moet bouwen.
En volgens mij past een 085 bak NIET op een AVY blok.

waarom heb je voor dit blok de komplete kabelboom met contactslot en tellerunit nodig?

en heb ik deze dan ook nodig als ik er een systeem op plaats van bv KMS.
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Michiel op do, 25 aug 2005, 11:11:50
Volgens mij zegt hij toch echt AVY en niet AJV  -gert-  AVY is de 125pk 2e versie 1.6 16V. Is qua electronica een stuk moeilijker in te bouwen. Ook omdat je de complete kabelboom incl contactslot EN tellerunit in moet bouwen.
En volgens mij past een 085 bak NIET op een AVY blok.

waarom heb je voor dit blok de komplete kabelboom met contactslot en tellerunit nodig?

en heb ik deze dan ook nodig als ik er een systeem op plaats van bv KMS.

Dan heb je dit uiteraard niet nodig...
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Douwe op do, 25 aug 2005, 19:30:29
Snap er geen reet van.......maar ben wel nieuwsgierig -naughty-



Citaat
Volgens mij is het onderblok van een AVY gewoon hetzelfde als die van elk ander poloblok (al zegt Douwe van niet -dunno- )


Zou je voor de gein eens de schetsplaat tussen motor en bak van een AVY met zesbak moeten bestellen... -naughty-

Hoe je ook draait of keert, op de bev.punten van een 085bak kom je nooitneverniet uit!! -moon-



Titel: 1.6 16v
Bericht door: Sjon op do, 25 aug 2005, 20:30:58
Dus die 085 polobakken zijn voorzien van passend deel aan motorblok-zijde?

Edit: woordje 'deel' vergeten



Titel: 1.6 16v
Bericht door: Douwe op do, 25 aug 2005, 21:49:44
Passen dus NIET aan een motor waar een zesbak aan hoort....

En een zesbak past dus ook niet aan een normale (oude Polo) motor, zolas een G40  -moon-
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Sjon op do, 25 aug 2005, 23:06:43
ff vorige reply ge'edit: was iets vergeten.

Waar ik op doel: bakcodes ETG en FFW (polobakken aan AVY) zien eruit als 085 bakken.
Maar dus niet aan motorzijde?
Lekker verwarrend om dat toch type 085 te noemen (etka)
Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op do, 25 aug 2005, 23:19:22
ff vorige reply ge'edit: was iets vergeten.

Waar ik op doel: bakcodes ETG en FFW (polobakken aan AVY) zien eruit als 085 bakken.
Maar dus niet aan motorzijde?
Lekker verwarrend om dat toch type 085 te noemen (etka)

als ik het goed begrijp
als ik een AVY motor neem met een ETG of FFW bak zou deze niet zoveel moeilijkheden mogen geven om de baksteun te bevestigen op de originele voorziene plaats ervoor van een polo 1
Titel: 1.6 16v
Bericht door: Sjon op vr, 26 aug 2005, 00:33:29
Dat is mijn vermoeden ja -dunno-
Titel: 1.6 16v
Bericht door: vwspecials op vr, 26 aug 2005, 10:17:26
dat zou ook intressant kunnen zijn mocht dat zo zijn
Titel: Re: 1.6 16v
Bericht door: richard-polo op za, 19 dec 2009, 12:26:52
Effe ouwe koeien uit de sloot halen -nana-

iK neem aan dat de meeste hier wel duits kennen? dit is een erg interesant topic...
http://www.g-laderseite.de/forum/viewtopic.php?t=16803
die kerel maakt die platen voor 290euro ex verzendkosten..

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/9/adapterplaat_152505.jpg)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/9/lupo6bak.jpg)
02bak met 085 tussenplaat!


Het jammere is dat ik de info te laat had en dus is de ajv onderblok al bewerkt..
ik ga dus op zoek naar een golf4 motor 16v met 02 bak aansluiting..
onderblokjes komen zowat overeen,oliepomp bij sommige anders maar er past dus altijd een 02 bak achter.
Ik zelf ben niet zo fan van die adapterplaten..