Het Polo86c Register

Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: FuriouZ op do, 05 feb 2009, 13:12:37

Titel: How-to: van hrc zonder naar hrc met rembekrachtiger
Bericht door: FuriouZ op do, 05 feb 2009, 13:12:37
benodigdheden :)
1 hrc + rembekrachtiger
+/- 20cm remleiding
4 remleiding nippels
2 remleiding nippel verbinders

om een hoop geknoei te voorkomen: hang een slangetje aan de voorste ontluchting nippels v/d remklauwen, nippels los en op het rempedaal langzaam pompen tot alle vloeistof uit het systeem is(alleen hrc, blijft altijd wel wat in de leiding/zuigers)
en dan de nippels weer dicht



kan het topic 'n beetje worden geschoond?
Titel: Re: hoofdremcilinders overzetten
Bericht door: tim_j op do, 05 feb 2009, 19:03:14
om het tegelijk goed te doen zou ik alles overzetten wat niet klopt.
dan duurt het maar wat langer -thumbsup-
Titel: Re: hoofdremcilinders overzetten
Bericht door: GiGaHertz op do, 05 feb 2009, 20:22:30
Toevallig heb ik net mijn bekrachtiger eens lekker opnieuw in de grondverf gezet  :D.
Maar zelf ga ik de leidingen overzetten, geeft minder gezeik met passen en meten.

Wat ik zou doen in jouw geval is gewoon even het stukje flare aan de achterkant eraf halen 2 mm is dat ofzo.
En daarna nieuw warteltje erop en opnieuw flaren, er zal vast wel iemand zijn, en anders wel een garage die er even een flare voor je op wilt maken.
 -dj-
Titel: Re: hoofdremcilinders overzetten
Bericht door: FuriouZ op di, 17 feb 2009, 13:02:27
-
Titel: Re: hoofdremcilinders overzetten / rembekrachtiger
Bericht door: FuriouZ op wo, 15 apr 2009, 20:38:58
-
Titel: Re: hoofdremcilinders overzetten / rembekrachtiger
Bericht door: FuriouZ op za, 02 mei 2009, 20:51:06
dan kunnen de leidingen worden gedemonteerd gevolgd door de hrc
Titel: Re: hoofdremcilinders overzetten / rembekrachtiger
Bericht door: FuriouZ op zo, 03 mei 2009, 12:28:09
zo, leidingen los, hrc eraf en nu ik er toch bij kan meteen maar ff schoonmaken..
Titel: Re: hoofdremcilinders overzetten / rembekrachtiger
Bericht door: FuriouZ op zo, 03 mei 2009, 13:56:24
en hier de gemonteerde rembekrachtiger+hrc
iets verbuigen en de leidingen van het 1e circuit passen zo op de hrc
voor het 2e circuit moet ik v/d week de leidingen (2stuks) langer maken. kom net 5 a 10 cm te kort.
Titel: Re: How-to: van hrc zonder naar hrc met rembekrachtiger
Bericht door: rekordc op zo, 03 mei 2009, 22:27:56
Alleen de bestuurderskant voor is bij mij te kort, de andere kon ik met moeite erin krijgen. Die ene leiding heb ik verlengt.

Rekordc
Titel: Re: How-to: van hrc zonder naar hrc met rembekrachtiger
Bericht door: FuriouZ op ma, 04 mei 2009, 20:22:16
wil de leiding niet onder spanning hebben staan dus maak ik er 2
Titel: Re: How-to: van hrc zonder naar hrc met rembekrachtiger
Bericht door: Vinkees op di, 05 mei 2009, 08:45:43
Zo'n rembekrachtiger er tussen zetten stelt in principe dus niks voor als ik dit zo lees?  -thumbsup-
Remleidingen van de sedan zijn toch niet zo fris meer..

Als ik ze dan toch (ooit) eens ga vervangen (wat voor de volgende APK waarschijnlijk nodig is :P).. gelijk maar rembekrachtiger erbij tussen!  -klus-

De "oude" HRC past gewoon wel met de rembekrachtiger erbij tussen?
of moet je hier een andere voor halen?



Titel: Re: How-to: van hrc zonder naar hrc met rembekrachtiger
Bericht door: rekordc op di, 05 mei 2009, 11:57:49
Bekrachtiger compleet met HRC overbouwen. Bij mij was alleen een voorleiding te kort en een van achterleidingen een beetje krap. Maar als je toch alle leidingen gaat vervangen maakt het nix uit. Als je een setje op de sloop haalt neem dan voor de zekerheid ook de pedalen set mee, kan zijn dat die anders is. Bij een <84 is het zeker anders omdat de remlichten via de HRC geschakeld worden en later via het pedaal.

Rekordc
Titel: Re: How-to: van hrc zonder naar hrc met rembekrachtiger
Bericht door: Serge op wo, 06 mei 2009, 00:23:24
ook mogelijk is vaak dat er een plug in de hoofdremcylinder zit ,hier kan dan de schakelaar op
Titel: Re: How-to: van hrc zonder naar hrc met rembekrachtiger
Bericht door: JTG op zo, 23 okt 2011, 12:06:26
En als ik nu de pedalen met schakelaar heb van 87. Hoe zit het dan wanneer ik een bekrachtiger neem van een Derby?
Titel: Re: How-to: van hrc zonder naar hrc met rembekrachtiger
Bericht door: FuriouZ op zo, 23 okt 2011, 14:12:42
Kabel van de pedalen naar hrc leggen waar de schakelaar zit?
weet niet of zo'n hrc andere diameter heeft, maar altijd hrc bij bekrachtiger houden dan zit je wel goed
Titel: Re: How-to: van hrc zonder naar hrc met rembekrachtiger
Bericht door: jones op zo, 23 okt 2011, 14:33:37
ik heb het andersom gedaan, had de sensor op de hoofdremcilinder.
bekrachtiger eraf en andere hoofdremcilinder gemonteerd.
pedaal met sensor gemonteerd en de kabels van de oude sensor daarop aangesloten.
werkt prima  -thumbsup-
Titel: Re: How-to: van hrc zonder naar hrc met rembekrachtiger
Bericht door: JTG op zo, 23 okt 2011, 14:54:41
Dus als ik mijn hrc op de bekrachtiger monteer (wanneer mogelijk) kan de rest blijven zitten als ik de antwoorden zo lees :)
Titel: Re: How-to: van hrc zonder naar hrc met rembekrachtiger
Bericht door: PoloDennis op zo, 23 okt 2011, 15:38:57
Af fabriek zijn de hoofdremcilinders met bekrachtiger wel groter dan degenen zonder bekrachtiger, maar ik weet niet hoe de kleine hoofdremcilinder in combinatie met bekrachtiger uitpakt in de praktijk.

Met bekrachtiger zijn ze 20,64mm, zonder bekrachtiger 17,46mm
Titel: Re: How-to: van hrc zonder naar hrc met rembekrachtiger
Bericht door: EMP op do, 14 aug 2014, 09:41:08
Misschien een hele domme vraag maar als ik niet op tijd het vacuum gedeelte van de bekrachtiger voor elkaar krijg, zou ik dan gewoon onbekrachtigt kunnen rijden/remmen?  -dunno-
Titel: Re: How-to: van hrc zonder naar hrc met rembekrachtiger
Bericht door: DanteG op do, 14 aug 2014, 09:57:45
Moet je wel hard trappen :D
Titel: Re: How-to: van hrc zonder naar hrc met rembekrachtiger
Bericht door: EMP op do, 14 aug 2014, 10:20:41
ik rij nu met 1 zonder bekrachtiger dus hard trappen ben ik wel gewend  -nana-