Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: richard-polo op do, 07 mei 2009, 15:15:01
-
Hallo
Ik (zei de gek :D) denk ook wel eens na! en dan vooral de gedachten polo ophanging -klus-,ma dan dat het vooral beter gemaakt kan worden..
Soms zijn er van die dagen dan heb ik, klinkt eigenlijk heel gek met een druk leven -dunno- niks te doen!
Dan ga ik de dag toch vullen door veel op internet te lezen over dingen die ik zelf graag wil verbeteren.
Ditmaal dus de draagarmen van de polo.
ik vond dit! ??
http://www.polotreff.de/data/forum_upload.php?IID=32676
Dat is dus een golf3 draagarm op een polo bevestigd.
http://www.polotreff.de/data/forum_upload.php?IID=30433
http://www.polotreff.de/data/forum_upload.php?IID=30434
(Ik wilde de foto,s zichtbaar in het topic plaatsen ma het lukt me niet!! -dunno-)
Ik ben op het moment op het punt van de draagarmen bezig aan mijn polo, nu zag ik dit en voor dat ik alles stevig ga doorlassen was ik benieuwd of er mensen zijn hier die dit wel eens gezien/ gelezen of gehoord hebben?
op g-laderseite staat een topic hierover die ben ik nog aan het naspitten -ja-
Zoals je begrijpt is dit dus een soort van goedkoop salzman en dergelijke frame oplossing ;)
Ma het systeem is ongeveer hetzelfde -klus- en goed zat voor mij..
-
Stom dat ze daar bij vw zelf niet op zijn gekomen.
Maar idee ziet er goed uit.
-
Stom dat ze daar bij vw zelf niet op zijn gekomen.
..
Meen je dat nu serieus ? -gert-
Is domweg een afweging qua kosten.
-
Meen je dat nu serieus ? -gert-
Is domweg een afweging qua kosten.
waarom duur doen, in de ogen van VW was de polo oorspronkelijk een boodschappenwagentje voor moeder de vrouw :D :D :D
-
Vette sjit, ma denk prsoonlijk dat een compleet salszman frame met ombouw naar triangels beter is.... magoed dat is denk ik smaak. Dit is natuurlijk wel een héél stuk goedkoper maar is me ook ff een pas/las en meet werkje haha
-
Vette sjit, ma denk prsoonlijk dat een compleet salszman frame met ombouw naar triangels beter is....
Niet beter wel duurder -marcel-
Ik ga eens een setje golf draagarmen proberen te bemachtigen -klus-
en kijken hoe de maten zijn en overeenkomen..
-
Let wel even op dat een Golf 3 twee typen draagarmen heeft: plus onderstel (5 steek - GTI/VR6 ) heeft andere afmetingen dan 1.4 t/m 2.0 4-steek.
(Argh! Ik wil niet weten hoe t bij een Golf zit.. )
-
zouden de polo 6n armen beter in de buurt kwa maten komen Jaap?
die van de foto is die 16v turbo polo2 van sorg ma die rijdt ook met een golf3onderstel en ik wil graag alleen de draagarmen gebruiken!!
Ik ga zoeken na een draagarm van een golf3 (98) ABU... -klus-
-
met wat pas en meet werk (zou ook gelijk het subframe mee pakken )is alles wel pas te krijgen
-
wat was ookalweer het verschil tussen 6n en golf 3
niet veel geloof ik wat voorwiel ophangen betreft.
enne golf 4 draagarmen moeten ook passen denk ik (of zijn diehetzelfde als de golf 3 plus?)
gr
-
Maikel:
6N heeft eigen draagarm ( elke sterk lijkt op, maar niet gelijk is aan Golf 3 )
Golf 4 heeft eigen draagarm ( elke sterk lijkt op, maar niet gelijk is aan Golf 3 )
Alleen de Caddy2 / 6K variant/classic en de Golf 2 hebben allen zo goed als dezelfde voorwielophanging.
-
en een verrot rubber ophang systeem waar je geen vermogen op wilt zetten . je voorwiel gaat dan nog meer zwalken
-
paar aanbieders op een rijtje...
1. KWL-Motorsport Burscheid
http://www.kwl-motorsport.de/
Bauart: Dreieckslenker
Material: k.A.
Größe der Gelenke: k.A.
Bild: n.v.
Preis: 1.175,- €
2. Sorg-Motorsport Urbach
http://sorgmotorsport.de/Kataloge/PoloKatalog_aktuell/10_Fahrwerk.pdf
Bauart: Dreieckslenker
Material: k.A.
Größe der Gelenke: außen M18x1,5, innen M16x1,5
Bild: n.v.
Preis: 1.635,- €
3. Schaffhauser Motorsport
http://www.schafhauser-motorsport.de/index.php?id=7
Bauart: Dreieckslenker
Material: k.A.
Größe der Gelenke: k.A.
Bild: n.v.
Preis: 1.000,-€
4. WL-Motorsport
http://www.wl-motorsport.de/index.php?option=com_content&task=view&id=10&Itemid=10
Bauart: Dreieckslenker
Material: k.A.
Größe der Gelenke: außen M16, innen M12
(http://www.wl-motorsport.de/images/bilder/alte/Dreieckslenker-1.jpg)
Preis: 1.088,-€
5. Refo-tech
http://www.refo-tech.de/00000095c30cdea06/00000095c30ffbe0a/00000095c3100931d.html
Bauart: Querlenker mit Zugstrebe
Material: k.A.
Größe der Gelenke: k.A.
(http://www.refo-tech.de/images/teile054.jpg)
Preis: k.A.
6. Salzmann
http://www.vwtuningsalzmann.de/SeitePolo2.htm
Bauart: Querlenker mit Zugstrebe
Material: k.A.
Größe der Gelenke: k.A
(http://www.vwtuningsalzmann.de/g409.jpg)
Preis: 930,-€
7. Feld-Motorsport
http://www.feld-motorsport.de/php/art_details.php?id=109
Bauart: Dreickslenker
Material: k.A.
Größe der Gelenke: k.A.
Bild: n.v.
Preis: k.A.
Andere mir bekannte Anbieter sind RSB-Brandt und Althaus Motorsport.
-
voor die prijzen koop je 2 nette polo's man.... -gert-
-
Hmm, moet toch maar eens vaart gaan maken met mijn lasmal plannetjes. Als ik dat zo zie kan ik voor een stuk minder geld een beperkte oplage maken.
Die van ReFo tech zijn GAAAAAAFFFF!!
(heb binnenkort mijn eigen freesbankje..... :P)...
-
ik houd me aanbevolen martijn -hug- stiekem was dit 1 van de rede dat ik het topic beetje bijhoud -marcel-
ik zie en hoor veel over je draai en frees kunsten...
ik kan dit zelf ook wel gaan maken ma dan komt er weer meer werk bij en komt de polo nooit af -boehoe-
ben allang blij dat er een begin is gemaakt met de 2 16v motoren -klus-
-
nog 1 gevonden.. wel een hele mooie, alleen de prijs niet -gert-
(http://i.ebayimg.com/20/!BU1pW1wBWk~$(KGrHgoH-EIEjlLlzEZJBKPlg1wt6Q~~_1.JPG)
(http://i.ebayimg.com/24/!BU1pYf!B2k~$(KGrHgoH-CoEjlLl)2U9BKPlg6H(Ow~~_1.JPG)
www.ebay.de Artikelnummer: 320387229440
-
nog 1 gevonden.. wel een hele mooie, alleen de prijs niet -gert-
want? Volgens mij de goedkoopste die ik tot nu toe heb zien langskomen.....
-
dat doet niet af aan het feit dat ik het veel geld vind voor een beetje ijzer :(
de engelse staan er niet bij en die zijn goedkoper -marcel-
-
dat doet niet af aan het feit dat ik het veel geld vind voor een beetje ijzer :(
de engelse staan er niet bij en die zijn goedkoper -marcel-
das waar. Ik heb het in ieder geval niet over :D :D
-
kan je daar ook nog een stabi op monteren?
want anders wordt je wel koning bodyroll...
-
zo te zien niet, maar volgens mij is dat met de stelmogelijkheden die er op zitten ook niet nodig
-
kan je daar ook nog een stabi op monteren?
want anders wordt je wel koning bodyroll...
volgens mij is die al zo gemaakt dat er 1tje opzit... of lijkt dat ma zo?
-
volgens mij is die al zo gemaakt dat er 1tje opzit... of lijkt dat ma zo?
idd. mij lijkt dat het voorste deel van de driehoek dit op zich neemt.
Een stabi is volgens mij sowieso niet toepasbaar aangezien het frame op de bevestigingspunten van de stabi wordt vastgeschroefd (naast dat ik niet zou weten waar die stabi dan in moet worden bevestigd....).
-
Triangels met uniball-gewrichten aan een soort subframe: ik zie geen stabi.
-
is toch 1 hele stabi??? op de plek waar die normaal zit..
-
is toch 1 hele stabi??? op de plek waar die normaal zit..
:D :D
zo kun je het ook zien.
bedoelde meer te zeggen dat de triangels met 2 stelschroeven en een stelpunt bij de kogel een vrij instelbare stabi creeren.
Er is dus geen echte stabi aanwezig, maar met een triangel heb je die volgens mij ook niet nodig. De functie van een stabi zit hier reeds in.... -dunno-
-
indd!!
-
ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een heel mooie opzet vind.
In een klap is volgens mij alles vrij instelbaar waardoor je een optimale afstelling kunt verkrijgen in tegenstelling tot de wellemsblokken waarbij je uit een of twee vaste standen kunt kiezen.
Naast uiteraard de andere zaken die ineens ook rechtoe rechtaan instelbaar zijn.
Als de uitlijnboer em dan nog niet ideaal afgesteld krijgt -gert-
-
Dreiecklenkers/triangels al dan niet bevestigd op subframe =
super strak sturen, maar zonder stabi heb je meer last van bodyroll.
-
withstupid
Een stabi moet de rechtse en linkse kant (torsiestijf) verbinden, dat doet een triangel/dreieckslenker niet. Resultaat = rolluh!!
-
withstupid
Een stabi moet de rechtse en linkse kant (torsiestijf) verbinden, dat doet een triangel/dreieckslenker niet. Resultaat = rolluh!!
aha.... daar had ik nog niet bij stilgestaan.
Ben allang blij dat ikde basisprincipes ondertussen in mijn hoofd voor me kan zien zodat ik begrijp wat ik doe.
Zag daarin echter de linker en rechter helft apart. Maar nu samen snap ik het probleem.
We leren elke dag bij
Maar ja. volgens mij geen ruimte voor een stabi
-
Wat niet past kan worden gelast... -klus-
-
Precies, stabi is er wel bij te meubelen.
Voorbeeldjes van de firma Salzmann:
(http://www.vwtuningsalzmann.de/g409.jpg)
(http://www.vwtuningsalzmann.de/g407.jpg)
verstevigingsraamwerk met dreiecklenkers + stabi
-
een stabi voor is echt wel nodig.. anders krijg je het 2CV effect
(http://farm3.static.flickr.com/2338/1636159960_06aa165941.jpg)
ondanks dat dat geen kwaad kan en best hard kan gaan voel je je niet veilig en zal je dus minder snel gaan.. ook gaan je geometrie naar de haaien..
-
http://bilderupload.de/bild.php/33203,klein7BK3XJ.jpg (http://bilderupload.de/bild.php/33203,klein7BK3XJ.jpg)
http://bilderupload.de/bild.php/33202,klein64LUYI.jpg (http://bilderupload.de/bild.php/33202,klein64LUYI.jpg)
http://bilderupload.de/bild.php/33200,klein55D7CD.jpg (http://bilderupload.de/bild.php/33200,klein55D7CD.jpg)
http://bilderupload.de/bild.php/33199,klein4TJHGB.jpg (http://bilderupload.de/bild.php/33199,klein4TJHGB.jpg)
http://bilderupload.de/bild.php/33196,klein2KT3NT.jpg (http://bilderupload.de/bild.php/33196,klein2KT3NT.jpg)
http://bilderupload.de/bild.php/33193,klein170TZD.jpg (http://bilderupload.de/bild.php/33193,klein170TZD.jpg)
Im Rennsport fahren aber eigentlich alle den Polo ohne Stabilisator. Dort holt man die Härte über die Federn.
Einen Stabilisator wird eigentlich nur aus Komfortgründen eingesetzt.
Man kann die Federung weicher machen und hat trotzdem nicht allzuviel Karosserie-Seitenneigung...
Der Nachteil ist, dass die Achse sich von der idealen Einzelradaufhängung entfernt. Je härter der Stabi, desto mehr verhält sich die Achse wie eine Starrachse.
deze hulpframe komt van..
www.althaus-motorsport.de .
-
http://img44.imageshack.us/img44/9710/hilfslinien1.jpg (http://img44.imageshack.us/img44/9710/hilfslinien1.jpg)
-
op de honderdste mm nauwkeurig als het om een verstelbaar onderstel gaat -gert-
beetje raarrrrr, maar wel handig :D
-
Volgens mij moet er cm staan ipv mm -nana-
Dan wordt het ineens op de 0,1mm nauwkeurig aangegeven...
-
dus een stabi is voor comfort . hmmmmmmmmmmmmmzzzzzzzzz wat een lulkoek . stabilisator is er juist voor om te zorgen dat de auto minder overhelt of rolt in de bochten
-
er komt een foto verslag aan van het monteren onder de polo.. -klus-
aldus althaus-motorsport
-
Volgens mij moet er cm staan ipv mm -nana-
Dan wordt het ineens op de 0,1mm nauwkeurig aangegeven...
dan nog, een mm is meer dan nauwkeurig zat als je met verstelbare armen werkt. 1 omwenteling van de rodends is al ruim 1mm.
-
dus een stabi is voor comfort . hmmmmmmmmmmmmmzzzzzzzzz wat een lulkoek . stabilisator is er juist voor om te zorgen dat de auto minder overhelt of rolt in de bochten
volgens mij klopt dat gezegde toch wel, want je hebt geen stabi nodig mits je vering stug genoeg is om overhellen tegen te gaan(racerij). maar om toch comfortverhogende zachte vering te kunnen gebruiken monteert men een stabi, dit simuleert stugge vering in de bocht. en toch comfort op de rechte baan.
-
een rol neiging vermindeert de wieldruk op het binnenste wiel ,nu komt al het gewicht op het buitenste wiel en heb je dus een helft van contact vlak op de weg die grip heeft en zal de auto sneller gaan schuiven .
de vering die ze gebruiken en ophanging voor race auto's wil je niet onder een straat auto , die zijn wel zo stug dat de auto idd zowat niet meer helt .,maar letterlijk elk zandkorreltje wordt doorgegeven .
heb zelf met een dreiecks lenker gereden ,maar kan je zeggen ,geef mij maar de stabi erbij
-
hier is het verslag..
(http://www.imgbox.de/users/mcbecker/CIMG7742k.jpg)
(http://www.imgbox.de/users/mcbecker/CIMG7745k.jpg)
(http://www.imgbox.de/users/mcbecker/CIMG7744k.jpg)
(http://www.imgbox.de/users/mcbecker/CIMG7743k.jpg)
-
-wtf-
Ziet er goed uit?! -goodjob-
-
-goodjob-
-
Ik heb niks gedaan he -marcel- komt van g-laderseite af.. zijn ze erg over te spreken deze versie..
als ik een frame wil dan word het deze. ech well
-
men neme een stabilisator stang voor aan de onderkant en maakt van daaruit een subframe -klus-
(http://img148.imageshack.us/img148/4998/kopievons5300029ot1.jpg)
je zou hem zelfs door kennen trekken naar de tunnelversteviging!
-
Ik ga het net andersom doen, de stabi wordt vervangen door een vaste (verstelbare) stang, daaronder knoop ik een stabistang van een opel corsa B.
-
nog een custom made frame -naughty-
(http://img517.imageshack.us/img517/3888/rahmenpolo.jpg)
(http://img189.imageshack.us/img189/2394/rahmenpolo2.jpg)
(http://img203.imageshack.us/img203/3025/rahmenpolo1.jpg)
-
lekker stijf, een vierkant raamwerk met 2 steunen die het raamwerk op knik belasten -gert-
Als je toch aan het lassen/slijpen bent is het zo simpel om het net ff wat beter te doen :)
-
Er zitten nog wel driehoeken ingelast: zal gerust iets helpen.
Doorkoppeling naar tunnelversteviging helpt ook wel iets,
alleen die zou ik meer schuin richting draagarmen doen ipv haaks op de draagarmverbinding.
De verbinding tussen de stabipunten is wel een verbetering bij een Polo 2f in mijn ogen:
alleen dan wel vaste punten pakken ipv via de wellemsblokken.
(of de stabi en wellemsblokken onder 't subframe, zodat ie direct op de stabipunten zit)
-
dat bedoel ik.
Het helpt ook zeker wel, maar het is niet goed uitgevoerd.
-
weer 1tje {custom made}
http://s5.directupload.net/file/d/2169/aytcg37n_jpg.htm
-
cupframe replica -klus-
http://img820.imageshack.us/img820/3969/dsc00268hh.jpg
http://img199.imageshack.us/img199/9948/dsc00271uf.jpg
http://img715.imageshack.us/img715/2301/dsc00272pi.jpg
http://img837.imageshack.us/img837/6778/dsc00275k.jpg
-
(http://i239.photobucket.com/albums/ff2/Roxy_Daz/CIMG0380.jpg)
(http://www.polog40.co.uk/forum/index.php?action=dlattach;topic=5393.0;attach=1717;image)
voor de mensen die zich afvragen waarom Richard dat toch post!!
Ik ga toch eens zelf zoiets proberen te lassen, dus foto,s zijn altijd handig :)
-
me has interesse hoor richard, als je wat gaat maken :P vooral deze: (inc doortrekking tunnelversteviging) moet toch niet al te veel kosten om zoiets te maken lijkt me?
men neme een stabilisator stang voor aan de onderkant en maakt van daaruit een subframe -klus-
http://img148.imageshack.us/img148/4998/kopievons5300029ot1.jpg
je zou hem zelfs door kennen trekken naar de tunnelversteviging!
-
Is dat het PPP-subframe?
-
neej dit is blijkbaar een concurent van PPP, ook gevestigd ergens in engeland..
vond de link via polog40.co.uk
-
@ rutger, als je dan toch zoiets wilt dan lijkt het mij beter iets van steviger kwaliteit te nemen -klus-
tegenover de rest ziet dit er een beetje uit als Net Niet!
-
nja iets van een cupframe, mja of dat beter is dan enkel veerpootbrug?
-
alles samen is natuurlijk altijd steviger, maar goed ik heb nog nooit met een frame gereden onder de polo dus heb er nog geen ervaring mee!
op g-laderseite is een gast genaamd semamotorsport en die heeft een leuk topic daarover..
-
http://img820.imageshack.us/img820/3969/dsc00268hh.jpg
http://img715.imageshack.us/img715/2301/dsc00272pi.jpg
http://img199.imageshack.us/img199/9948/dsc00271uf.jpg
-
http://img820.imageshack.us/img820/3969/dsc00268hh.jpg
http://img715.imageshack.us/img715/2301/dsc00272pi.jpg
http://img199.imageshack.us/img199/9948/dsc00271uf.jpg
Dat is stiekem een hele sjieke! -thumbsup-
-
een leuke how to gevonden over die van de poloperformanceparts -thumbsup-
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_subframe_custom2.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_subframe_custom.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_subframe_custom3.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_subframe_custom4.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_custom_subframe15.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_subframe_custom8.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_subframe_custom10.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_subframe_custom11.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_subframe_custom7.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_subframe_custom6.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_custom_subframe14.jpg)
[/img](http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_subframe_custom12.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_subframe_custom13.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_subframe_custom12.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_subframe_custom_16.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_subframe_custom_compleet.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_subframe_custom5.jpg)
-
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_draagarm_constructi_2.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_draagarm_constructie.jpg)
-
(http://img255.imageshack.us/img255/3377/1d77e14e6351caaddef2647.jpg)
-klus-
-
(http://www.nell-motorsport.at/pages/6_fotogalerie/rubrik/polo/bilder_viewer/images/186.jpg)
-
(http://www.nell-motorsport.at/pages/6_fotogalerie/rubrik/polo/bilder_viewer/images/186.jpg)
deze draagarmen met unibals zie je ook terug in het ovalracen. zitten ook onder mijn sprint 1300.
ziet er top uit zo
gr
-
you got a picture of that?
Sjon heeft volgens mij ook van die Dreieckslenker eronder bij de 16V
-
Sjon heeft volgens mij ook van die Dreieckslenker eronder bij de 16V
Had, want nu Cup-frame.
Mijn dreiecklenkers/triangels zijn simpeler: gemaakt van een G40-draagarm
en een stukje stabi erin vastgelast => 't voorste punt vzv uniball.
-
(http://www.sema-motorsport.de/wpimages/wp75be15d1.png)
(http://img9.imageshack.us/img9/433/75991.jpg)
-
(http://forum.polomagazin.de/attachment.php?attachmentid=17096)
-
(http://img692.imageshack.us/img692/6812/75992.jpg)
-
(http://img193.imageshack.us/img193/7168/75990.jpg)
-
(http://img402.imageshack.us/img402/7343/75989.jpg)
(http://img220.imageshack.us/img220/408/75988.jpg)
(http://img148.imageshack.us/img148/1080/75993.jpg)
-
ik heb gister die van polo performance service besteld.
hoop dat het wat is, misschien zelf even een stabi voor knutselen.
-
(http://u.polotreff.de/forum/50/fc/97/49670cf5f0b7f6c24e58487e31a6fd06f9_large.jpg)
-klus-
-
(http://img402.imageshack.us/img402/7343/75989.jpg)
Hmm, interesting, die is wel makkelijk te maken. (niet voldoende natuurlijk, maar iig een begin)
-
(http://u.polotreff.de/forum/50/fc/97/49670cf5f0b7f6c24e58487e31a6fd06f9_large.jpg)
-klus-
en zo zit ie gemonteerd -klus-
(http://u.polotreff.de/forum/d3/ae/76/75ace4ff7f02b08ef86f8ad38db9c2d493_large.jpg)
-
(http://u.polotreff.de/forum/3d/28/5b/233b937b7463217edae73f0f2a11ecfea5_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/70/fc/51/847889c385fc1a82b309e363dc9fd9061e_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/f4/8f/64/ec2e61dde31da2ea8d855c43d156c83793_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/ea/b6/ff/192b5b382a51976e8b653db596acfe677f_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/40/16/23/97db9e110782f7838a4919b31c1a3807dd_large.jpg)
-
en zo zit ie gemonteerd -klus-
http://u.polotreff.de/forum/d3/ae/76/75ace4ff7f02b08ef86f8ad38db9c2d493_large.jpg
Die roest nu al, of zou dat verf zijn?
-
is blank staal!!! tuurlijk roest da
-
dat zie ik. Die eerdere foto wassie wel netjes in de lak gezet :P dus of dit is een ander frame, of dit is voor het lakken gefotografeert.
-
die kerel verkoopt ze;)
dus die andere waren gelakt -thumbsup-
trouwens bovenstaande foto,s is ook blank staal -klus-
-
deze staan te koop op ebay.de en teiletreff -klus-
299euro...
(http://img820.imageshack.us/img820/3969/dsc00268hh.jpg)
(http://img199.imageshack.us/img199/9948/dsc00271uf.jpg)
(http://img715.imageshack.us/img715/2301/dsc00272pi.jpg)
(http://img837.imageshack.us/img837/6778/dsc00275k.jpg)
Preislich Fix und fertig 299€!
Lieferzeit wäre je nachdem wie viel Zeit ich habe zw. 1-3Wochen!
Bei Bestellungen bitte PN, e-mail ( daniel-kern@t-online.de )
http://forum.polomagazin.de/thread.php?threadid=32874
-
Eigenlijk precies hetzelfde als het cupframe, enigste wat mij opvalt is dat ie nóg lager valt -gert-
-
Ik vond nog wat afbeeldingen van een goed subframe,
http://imageshack.us/photo/my-images/821/imag0149w.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/210/imag0145xw.jpg
-
Nog 1 die Niet op een cupframe lijkt -nana-
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_subframe.jpg)
-
frame van roettele-racing:
(http://www.roettele-racing.de/shop/images/dbimages/artikel_0000179_b_1.JPG)
(http://www.roettele-racing.de/shop/images/dbimages/artikel_0000179_1216_b.JPG)
-
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/salzmanrahmen.jpg)
salzmannrahmen met stabi
-
(http://u.polotreff.de/forum/9a/73/50/9a52f73d4a8949449370a88fc9833a12c6_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/24/98/6f/9d9a9047e72176f51d8df548425060645a_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/c1/4f/cc/8128f63cbc6265afc6477a5b06c9551ed7_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/cf/d7/f4/5fc979e1ab43a40a6bde211507bcc49c00_large.jpg)
-klus-
-
er zitten wel mooie subframe setjes met draagarmen enz erbij, alleen de prijs is vaak minder mooi
-
Net zoals bij de subframes zit er in de prijs ook veel verschil, tis maar net wat je zelf eraan wilt uitgeven voor zo,n frame
Tieflader op het polotreffforum heeft hele mooie te koop maar die moeten dan ook 800euro opbrengen!!
deze vond ik vandaag.
(http://u.polotreff.de/car/44/2b/32/df83a7133b4c22e0ebac02de56f18cd5fd_5_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/car/44/2b/32/df83a7133b4c22e0ebac02de56f18cd5fd_4_large.jpg)
-
-thumbsup- met 23mm stabi..
(http://u.polotreff.de/forum/1c/ac/48/e0003115334c965a9ac659072808305c6a_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/46/cf/69/5026f6304333c4d22e22d9f6a282529cb1_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/a5/70/05/67d01bc167a7fdd2c3f880c79195a248eb_large.jpg)
-naughty- -klus-
-
Alleen bij het subframe van roettele-racing zie ik nog de Wellems blokken, bij de andere niet.
Betekend dat als je zo'n subframe monteert, je niet meer -80mm laag kunt?
Niet dat ik in de markt ben, maar het viel me op.
-
iets beter kijken ;) niet iedereen gebruikt de wellems blokken maar custom made -klus-
er zijn zwarte er zijn witte er zijn aluminium blokken..
-
Aah weer wat geleerd -thanks-
-
zit die 23 mm stabi standaard op bepaalde types?
mvg bart
-
Geen idee maar ze zijn best duur die 23mm stangen las ik!
-
(http://u.polotreff.de/forum/ac/4a/e2/6c602a93184fbbae7040dddecdc818dd5a_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/ad/a7/42/92bcca5e0fd1a708450c0c8d95538b5526_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/c4/fd/56/cd464d7cda2a9fc9370ebd401384e36e50_large.jpg)
-
(http://u.polotreff.de/forum/77/58/44/7cf5c826d25d49514cbc4dc24a90d8a04d_large.jpg)
Dreieckslenker
-
(http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/391648_430848043644598_249627489_n.jpg)
(http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/56366_428789757183760_1367596830_o.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/64/aa/45/3bb181ebdd56c58a39aed5bab4ac65d6a9_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/5a/cd/9d/9488b391eac0270f1a41beb77e57c2917b_large.jpg)
-
Kwam deze draagarmen nog tegen op ebay.
Volgens de beschrijving zijn het originele G40 draagarmen die door Sorg-motorsport omgebouwd zijn.
Tussen draagarm en veerpoot komt een pen met een dunsdanige lengte dat de draagarm gewoon horizontaal komt te liggen ipv omhoog (door montage van verlagingsveren).
Dit zou ten goede moeten komen van de stabiliteit.
-
super -thumbsup-
zal wel een flinke prijs aanvast zitten denk of niet? aangezien ze van Sorg zijn!
-
(http://u.polotreff.de/forum/9c/fc/1e/345fc42e8bcf464a46a7b7ae619139ca68_large.jpg)
(http://u.polotreff.de/forum/71/74/8f/1836d2ab471e95c805027f411ff90928b9_large.jpg)
-
(http://www.schweinebox.com/attachments/Image/SNC00513.jpg)
-
(http://depicklopfer.de.funpic.de/Polo/sonstiges/subframe1.jpg)
-
Simpel maar doeltreffend -thumbsup-
-
(http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/subframe_zpsdf57494b.jpg?t=1368869624)
http://www.polotreff.de/forum/t/232028
ook leverbaar -klus-
(http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/unibal_zps53297068.jpg)
http://www.polotreff.de/forum/t/231972?
-
Mooie constructie waarop de auto volledig instelbaar is .
Alleen 1 maartje ;ik mis de stabi .
-
Andere kunnen daar prima mee rijden zonder ;)
-
klopt ,maar je hebt wel meer last van bodyroll. Heb het zelf ook mogen ondervinden .
wil niet zeggen dat ik het puik werk vind .
en een Stabi is er eigenlijk zo onder gemaakt mbv klemmen van een kadet gsi . Zo is het eigenlijk ook heel simpel te maken .
-
Zonder zo,n frame heb je indd flink wat bodyrol waarschijnlijk.
Met zo,n frame heb je Geen stabi nodig, en zo zijn er nog een aantal frames die prettig rijden zonder de stabi -thumbsup- {het frame wat ik aanbied heeft wel een stabi nodig}
Aangezien het zo passend te maken is kan men dat natuurlijk altijd voor zichzelf bepalen of die de stabi gemonteerd wilt hebben ja of te nee -klus-
-
-thumbsup-
-
(http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/subframe_zpsdf57494b.jpg?t=1368869624)
http://www.polotreff.de/forum/t/232028
ik heb deze blokjes ook smoelenboek zien passeren, maar wat doen ze juist of wat kan je er mee bekomen ?
(weet dat het voor de "slechte" afstelmogelijkheden te verbeteren is)
-
die blokjes zorgen ervoor dat de draagarm onder normale stand kan gemonteerd worden bij Extreem verlaagde polo,s....
deze kerel maakt ook ramen voor de deuren zonder de kleine 3hoeksraampjes erin -thumbsup- alleen de prijs is overdreven te duur!!
-
maakt ze niet ;) heeft 6 setjes laten maken en 1 koper ziet er vanaf.... en dus is 1 set weer in de verkoop voor 1500,- -gert-
-
die ramen zijn ook gaaf idd zonder driehoek erin.
heb ik voor de derby ook, alleen niet van glas :)
-
maakt ze niet ;) heeft 6 setjes laten maken en 1 koper ziet er vanaf.... en dus is 1 set weer in de verkoop voor 1500,- -gert-
I know!! of hij of zijn maat ze nou maakt dat boeit niet echt lijkt me.....de prijs is gewoon overdreven.... maar goed hij weet zijn prijsjes overal wel bij -klus-
-
betekent dit dat er 5 andere mensen wel gek zijn geweest om 1500 euro voor een setje te betalen -gert-
-
Ik weet dat ze in engeland het geen stabi verhaal proberen op te vangen door met veel stuggere veren te gaan rijden bij circuit gebruik. Niet echt de perfect oplossing, maar je gaat natuurlijk wel iets minder overhellen dan. Maar ik zou persoonlijk liever een stabi pas maken dan met super stugge veren gaan rijden.
-
Super stugge veren lijkt mij ook niet bevordelijk voor de carroserie.
-
circuit rijden met een polo is ook al niet bevordelijk voor de carroserie. Maar ze hebben dan natuurlijk al wel een subframe er onder hangen vanwege die draagarmen, en 99% heeft ook een veerpootbrug en sommigen dan nog wel meer verstevigingen enzo gok ik. Op het circuit wil je liever een hele stijve auto, dus vaak passen ze daar wel genoeg aan zodat je dus ook niet veel last meer hebt van die scheurende carroserie.
-
http://imageshack.us/photo/my-images/46/wkbz.jpg/
(http://imageshack.us/photo/my-images/46/wkbz.jpg/)
-
(http://img801.imageshack.us/img801/4043/e3vh.jpg)
-
(http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/ramen2_zps96baa85c.jpg)
jammer genoeg een klein fotootje -dunno-
-
(http://www.webers-welt.de/images/technik/Technik-8.JPG)
(http://webers-welt.de/images/technik/Technik-7.JPG)
-
Zo hebik de mijne ook ongeveer richard
-
circuit rijden met een polo is ook al niet bevordelijk voor de carroserie. Maar ze hebben dan natuurlijk al wel een subframe er onder hangen vanwege die draagarmen, en 99% heeft ook een veerpootbrug en sommigen dan nog wel meer verstevigingen enzo gok ik. Op het circuit wil je liever een hele stijve auto, dus vaak passen ze daar wel genoeg aan zodat je dus ook niet veel last meer hebt van die scheurende carroserie.
Gaat prima met een polo......maar ook Ik verstevig mn chassis altijd tussen en bij
Chassisbalken. En de kooi dan.
-
(http://rs1261.pbsrc.com/albums/ii593/runforrest_run/CF347F7C-6C55-43CB-A677-00460CF9AB46.jpg~320x480)
-
subframe met seat ibiza{1ste generatie} draagarmen -klus-
(http://www.fotos-hochladen.net/uploads/zugstrebeseathnsj3wu281.jpg)
(http://www.fotos-hochladen.net/uploads/zugstrebeseatjqlgua9mbn.jpg)
Feld Motorsport draagarmen -naughty- -cool-
http://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/vw-polo-motorsport-querlenker-typ-86-86c-feld-motorsport/392654162-241-341
(http://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/e8YAAOSw7FRWVxvJ/$_20.JPG)
http://www.feld-motorsport.de/fm-dreieckslenker---vw-polo---audi-50-motorsport--typ-86---86c--.html
http://www.ebay.de/itm/Rohrlenker-Berg-Rennsport-Slalom-mit-Motorsport-Uniball-VW-Golf1-/281891159385?&_trksid=p2056016.l4276
-
Geen stabi meer nodig??? Is een stabi juist niet beter als deze gemonteerd zit?
-
Alles heeft zijn voor en nadelen -thumbsup-
-
Leuk spul maar belachelijke prijzen -gert-
Ik ga deze zomer eens zelf wat fabriceren kwa triangels. 1000 euro voor een ombouw set is te gek voor woorden....
-
Alles heeft zijn voor en nadelen -thumbsup-
Noem eens wat nadelen van een stabi op een voorwiel aangedreven auto zoals een polo? En dan met name op weg en licht circuit gebruik.
Veel nemen ter compensatie van geen stabi dan idioot stugge vering. Dat heeft veel meer nadelen dan een stabi.
-
http://forum.polomagazin.de/thread.php?threadid=43682 leesvoer, en via de zoekfuncties nog veeel meer leesvoer ;)
Wat voor de 1 voordeel heeft is voor de andere een nadeel, weggebruik versus circuit gebruik...
Die stabi vraag is al eerder aan bod gekomen op dit forum!
Zelf maken is een optie, maar als je als ondernemer die uren en materialen berekend is het opeens niet heel duur meer ;)
Er zijn er wel bij die echt belachelijke prijzen vragen zoals het subframe van cnc-althaus.de -gert-
-
Ik zie in die link ook een foto van een advertentie staan die ik zelf ook steeds tegenkom op ebaykleinanzeigen. De aangeboden set voor 350 euro meen ik vind ik bv een mooie en realistische prijs -thumbsup-
En wat heet uren van ondernemer....de eerste 10 kosten geld en daar haal je je investering mee terug..alles daarna verdien je geld op. Sommige fabricanten van dit soort frames willen op t eerste frame al 200% winst maken want in sommige frames zit mwa materiaal nog geen 300 euro in.....
-
Circuitgebruik motten we misschien specificeren?
De mannen van de sprint en korte slalom geven niks om een stabilisatorstang: stug afveren en direct sturen.
Op de lange baan en straat is mijn voorkeur mét stabi.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Tijd terug zag ik deze verbouwde draagarmen voorbij komen, geinig om wat camber te winnen -naughty-:
-
Die van 350 zit indd minder als 300euro aan materialen in ja ;) da,s die van daniel! Vorig jaar 3 nagemaakte van verkocht.
Is ook een soort cupframe dus compleet andere concept als die van de meeste met losse draagarmen...
Of je koopt bij je lokale ijzerhandelaar van dat hobby bobby staal en dan kan het ook voor een appel en een ei ;)
het klinkt allemaal leuk en simpel maar begin er eerst maar eens aan -klus-
@Sjon, Ja ideaal daarvoor -naughty-
Maar is dat wel safe met dat laswerk? was ook al eens een discussie over met martijn!
-
Polo Performance Parts heeft ook diverse subframes...
http://www.poloperformanceparts.co.uk/shop.php?cat=2
-
waren al genoemd in het begin...Net als die stabi discussie :)
-
@Sjon, Ja ideaal daarvoor -naughty-
Maar is dat wel safe met dat laswerk? was ook al eens een discussie over met martijn!
Das wat je je kunt afvragen inderdaad.
Ik kon geen ervaringen vinden van mensen die ermee gereden hebben.
-
aan gietijzer lassen valt niet mee. En hun hebben dus een stukje staal aan gietijzer gelast, dat gaat heel vaak fout. Vooral als er extreme krachten op komen. En op een draagarm komen wel flinke krachten te staan. Dus ik zou het liever uit 1 stuk hebben.
@sjon voor mij is circuit gebruik echt circuit, en niet slalom of sprint. Daar maakt stugge vering minder uit lijkt mij inderdaad. Maar op het circuit wil je juist niet te stug gaan, dat is meestal meer in je nadeel.
En voor 300 euro materiaal in een subframe lassen? Hoeveel buis heb je dan wel niet verneukt? Voor 300 euro materiaal kun je een complete rolkooi maken zo ongeveer. Voor een goede 100 euro had ik zelfs 6 meter rvs 3 inch buis. Dat is dan wel dunwandig, maar voor een subframe heb je met een 6 meter buis meer dan genoeg, en staal is een heel stuk goedkoper dan rvs. Of wou je beweren dat die lui chroom molybdeen gebruiken? En zelfs dan zit je nog onder de 300 per subframe. En ook van die uniball dingen enz zijn niet heel duur. Vooral als je ze in een iets grotere hoeveelheid besteld. Als je er 2 besteld dan mag je vaak wel aardig betalen.
-
Het zijn vooral de uren die erin gaan zitten en dan nog een paar euro winst scoren.
300 euro aan materiaal geloof ik ook niet, zeker niet als je je staal bij een groothandel kunt scoren.
Die TAS draagarmen ofzo zou ik overgens wel gewoon volledig uit staal gemaakt hebben met golf 1 stuurkogeltjes (ben je meteen het FusseeKogelVersleten=AandrijfasWeggooien systeem kwijt :))
-
Dit weekend dus toch maar eens begonnen aan het draagarm verhaal. Alleen deze week nog een stangkoplagers of uniball halen (iedereen noemt het anders) incl stelstukken voor ertussen en dan zit mijn zelfbouwproject erop. Heeft mij nog geen 50 euro aan materiaal gekost -thumbsup-
Nu eens kijken hoe het de wegligging beinvloed als die bij de uitlijner geweest is. Verstelbare draagarmen word m'n volgende project -naughty-
Hele zelfbouw versteviging weegt nog geen 10kg. Accu word naar achter verplaatst.
(http://i248.photobucket.com/albums/gg173/oldskoolpolo/Mobile%20Uploads/IMAG0612.jpg) (http://s248.photobucket.com/user/oldskoolpolo/media/Mobile%20Uploads/IMAG0612.jpg.html)
-
Circuitgebruik motten we misschien specificeren?
De mannen van de sprint en korte slalom geven niks om een stabilisatorstang: stug afveren en direct sturen.
Op de lange baan en straat is mijn voorkeur mét stabi.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Tijd terug zag ik deze verbouwde draagarmen voorbij komen, geinig om wat camber te winnen -naughty-:
kwam deze tegen, zien er iets beter uit kwa stevigheid.
(http://i1261.photobucket.com/albums/ii593/runforrest_run/47326513-2CD6-4376-B2F5-266BF55917C0.jpg)
-
Waar ben je die tegengekomen? -dunno-
-
Dit weekend maar eens aflassen, monteren en testen. Als ze goed zijn kunnen ze naar de poedercoater.
Volgende project worden de draagarmen. Ga zelf nieuwe maken/lassen die ook verstelbaar worden.
(http://i248.photobucket.com/albums/gg173/oldskoolpolo/Mobile%20Uploads/IMAG0665.jpg) (http://s248.photobucket.com/user/oldskoolpolo/media/Mobile%20Uploads/IMAG0665.jpg.html)
-
dat blok aan de rechterkant komt aan je draagarm? Dan hoop ik dat dat hol is of aluminium ook al lijkt geen van beide zo te zijn. Anders voeg je echt enorm veel onafgeveerd gewicht toe. En als je iets niet wil, vooral bij sportief rijden dan is het wel veel onafgeveerd gewicht.
-
We gaan t zien.... Blok weegt 800 gram....
Wat je zegt klopt zeker wel maar aangezien ik geen professionele rally rijder of circuit rijder ben zal t voor zeer sportief straat gebruik niet of nauwelijks merkbaar zijn of in mijn ogen zelfs verwaarloosbaar...
-
Even ter toevoeging. Ik ben wel van plan de draagarmblok te gaan vervangen voor een alu exemplaar om toch het onafgeveerde gewicht zo laag mogelijk te houden. Zoals het er nu uitziet zal de verstelbare draagarm een fractie zwaarder worden dan de standaard gietijzeren. Ik wil proberen dit op te vangen door zoveel mogelijk kleine overbodige dingen weg te halen uit de ophanging zoals bv een remstofkap e.d. en naderhand te kijken voor magnesium velgen ipv de huidige alu's.
-
naar mijn idee is het dan goedkoper om proberen je draagarmen lichtgewicht te maken in plaats van magnesium velgen. En het weglaten van de plaat achter je schijfen win je misschien 100gram mee, en dan heb je kans dat er troep tussen je blokken en schijven kan komen wat in 1 keer einde schijven+blokken is. Toevallig afgelopen weekend gebeurd bij de raceauto van mijn broer. Daar zijn 2 steentjes tussen de blokken en schijven door geklapt, dikke groeven in de schijven en blokken.