Recente berichten

Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 10
11
86(c) Onderdelen aangeboden / Re: Sparco? stoelsledes
« Laatste bericht door scully Gepost op ma, 20 mei 2019, 22:56:45 »
Die wil ik wel graag!


PB gestuurd.

Aan overige geďnteresseerden. Zo lang ik hier niet gemeld heb dat ze verkocht zijn, zijn ze nog te koop.
12
86(c) Onderdelen aangeboden / Re: Sparco? stoelsledes
« Laatste bericht door scully Gepost op ma, 20 mei 2019, 22:55:41 »
Heb jij ze in de polo gehad?

Ja, ik heb er mee gereden, past goed.
13
86(c) Onderdelen aangeboden / Re: Sparco? stoelsledes
« Laatste bericht door Gekke Gerrit Gepost op ma, 20 mei 2019, 22:12:56 »
Die wil ik wel graag!
14
86(c) Onderdelen aangeboden / Re: Sparco? stoelsledes
« Laatste bericht door patrick86c Gepost op ma, 20 mei 2019, 22:09:53 »
Heb jij ze in de polo gehad?
15
86(c) Onderdelen aangeboden / Sparco? stoelsledes
« Laatste bericht door scully Gepost op ma, 20 mei 2019, 21:11:21 »
Te koop:
2 stoelsledes voor Sparco (en eventueel andere merken) kuipstoelen. Deze waren origineel voor een Golf 1 etc, maar aangezien dit veel te hoog is voor een Polo, is dit pas gemaakt voor de Polo 86c.



25 Euro voor het paar
16
Techniek / Re: Elektronische ontsteking ja of nee
« Laatste bericht door Harrydegrasmaaie Gepost op ma, 20 mei 2019, 21:10:30 »
Is een Nodiz pro met trigger wheel en position sensor niet wat? Dit biedt ook mogelijkheden voor een digitaal dashboard.
Of het passend te maken is voor een polo motor is mij niet bekend. Gaaf lijkt het mij wel.
17
Techniek / Re: olieverbruik
« Laatste bericht door Erik39 Gepost op ma, 20 mei 2019, 20:44:33 »
Aanname ja, bij mijn Opel's Kadett en Corsa uit de jaren 80, die ik reed in de jaren 90 kreeg ik rookpluimen na het stationair draaien, oorzaak klepgeleiders, na reparatie verdwenen,  de polo geeft geen rookpluimen, dus zullen de klepgeleiders nog wel ok zijn.  Dan de Mitsubshi Colt '83 , die gaf een blauwe pluim bij het starten, invoegen e.d. olieverbuik 1 liter op 800 km., klonk als een diesel. (was benzine uiteraard)
Daarna een goede motor v.d. sloop, erin laten zetten, zuigerveren stonden bekend als zwak, kreeg je gerammel en rook.
Ik denk dan mijn koppakking nog goed is want geen olielekkage , schone koelvloeistof , geen luchtbellen ook.
Er zit ook wat Oil Stabalizer bij de action olie.

Trouwens,  lang geleden, toen de wegen nog vol waren van onze Polo's 86c  en Golf2 , zag ik vrijwel nooit een blauw rokende , alleen de golf diesel wel eens.   Het waren meer de Opels , de oudste modellen Nissan Micra
en Toyota Starlet die het bij het stoplicht blauwe walm achterlieten. En niet te vergeten de BMW 3 serie (1975-1982) , de grootste rookbom .

 
18
Techniek / Re: Elektronische ontsteking ja of nee
« Laatste bericht door Sjon Gepost op ma, 20 mei 2019, 19:53:59 »
Motorcode GK, de 1.3 carb 75pk, is de enigste Polo sleeptuimelaar cilinderkop met elektronische ontsteking.
Maar ja: het vinden van zo'n complete ontsteking mét alle toebehoren kan nog welles een uitdaging zijn....
Ontsteking zelf, kabelboompje en transistorkastje (die laatste staat/stond toevallig onlangs te koop: lijkt op een ecu-kastje)

Even een stapje terug: heb persoonlijk nooit problemen ondervonden met puntjes, afgezien van de normale slijtage.
Als er nieuwe puntjes ingaan, is 't een aanrader om ook de condensator vervangen: kan aanzienlijk schelen tegen 't inbranden
van de puntjes en qua kosten valt 't wel mee. En altijd even een schuurpapiertje tussen de nieuwe puntjes doorhalen:
de beschermende coating veroorzaakt ook inbranden.
Stotteren bij vollast met warme motor: ontsteking afgesteld? Werkt de vacuumvervroeger en vacuumslangetjes niet lek?
19
Techniek / Elektronische ontsteking ja of nee
« Laatste bericht door CGH-59 Gepost op ma, 20 mei 2019, 18:54:04 »
Goedenavond beste lezers en adviseurs,

Zoals al in mijn voorstelrondje gezegd bezit ik een aantal Polo's 86c met conventionele ontstekingen, dus met contactpuntjes. Nu is mijn ervaring, dat de contactpuntjes, die verkrijgbaar zijn op de markt, niet meer van die kwaliteit zijn, zoals ze bij het ontstaan van de 86c waren.
In een wilde gedachte en ingegeven door mijn lijfblad: 'Auto- en motorklassieker' ontsproot het idee om deze ontsteking te vervangen door een elektronische ontsteking.

Dus, beste raadgevers, aan u de volgende vragen:
- Zijn dergelijke ontstekingen voor dit type Polo te verkrijgen?
- Zo ja, waar?
- Tegen welke richtprijs?
- Zo nee, zijn er nog 'ouderwetse' contactpunten verkrijgbaar?

Het probleem, wat zich namelijk voordoet, is dat als ik bij een warme motor de paardjes onder de motorkap wil laten galopperen, er een verhoogde slijtage van de contactpunten optreedt, waardoor de motor begint te stotteren. En nee, er zit geen rotor op met een toerenbegrenzing.
20
Techniek / Re: olieverbruik
« Laatste bericht door CGH-59 Gepost op ma, 20 mei 2019, 18:43:04 »
Ik ben wel benieuwd, hoe je aan de wetenschap komt, dat de zuigerveren en klepgeleider ok lijken. Aanname?
50000 km en/of 6 jaar is niet de garantie, dat een koppakking nog goed moet zijn. Ook een aanname?
Olie van de Action? Het klinkt misschien bizar, maar dat kan ook de oorzaak zijn van een hoger olieverbruik. Hoe gek het misschien klinkt, maar kwaliteit en prijs hebben op het gebied van olie echt met elkaar te maken.
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 10