Recente berichten

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 10
21
Techniek / Re: Geen vonk! Steilheck 1982
« Laatste bericht door Gekke Gerrit Gepost op wo, 02 okt 2019, 22:22:21 »
Les 1: welke motor... Altijd vermelden, want anders blijft het gissen.
Ik lees iets over een paddenstoel, en even verder over een Hallgever. Volgens mij is die combinatie ultra-zeldzaam?
22
Algemeen / Re: E-10 een killer voor onze Polo's?
« Laatste bericht door Audioholic Gepost op wo, 02 okt 2019, 21:52:22 »
Echter..... na tig jaar drogen rubbers en rubber leidingen uit. Zeker als de auto langere tijd stil heeft gestaan. Gevolgen kun je raden, en daarna roept iedereen op SM dat het door de ethanol komt, terwijl het mogelijk net zo goed met de conventionele brandstoffen zou zijn gebeurd. Achterstallig onderhoud is een waarschijnlijker aanleiding, als je het mij vraagt?

juist, sinds 2012 rijden we al via elke euro95 pomp al e5.. en bij sommige pompen al eerder..

onderhoud doet meer, en als je hem stalt, wegzetten met een volle tank!
23
Techniek / Re: Geen vonk! Steilheck 1982
« Laatste bericht door patrick86c Gepost op wo, 02 okt 2019, 19:56:40 »
Condensator op onstekingshuis nog wel ok?
24
Techniek / Geen vonk! Steilheck 1982
« Laatste bericht door Renzepro Gepost op wo, 02 okt 2019, 19:30:04 »
Hallo allemaal =)

Reed ik daar, van de week, keurig naar mijn bestemming toe en de auto hield 2x iets in. Alsof de vonk wegviel. Alsof je hem al rijdend uitzet. Dit duurde nog geen seconde, een hikje.
Aangekomen, bakkie gekregen en gedronken en weer terug huiswaarts. Starten prima, 200 meter verder op, uit. Startmotor gaat keurig rond, je ruikt de benzine maar aanslaan? Ho maar. Eenmalig sloeg ze aan, maar dat was het.
Auto naar huis gekregen (dan is 2 km best ver) en thuis op onderzoek uit gegaan.
Detail: Het was erg vochtig weer.

Dagje laten staan en jawel lopen! Hoera! Toch maar de kabels van de ontsteking nagekeken en de kabels van de bobine bevatten wat oxidatie. Schoonmaken en verbinden. Ontsteking ook even losgehaald om te zien hoe deze eruit ziet. Hij heeft te kampen gehad met olielekkage vanuit de klepdeksel, maar dit is extern geweest. Binnen de rotorkap een klein drupje, maar dit is rest van de uitwendige lekkage geweest. Binnen in de ontsteking kurkdroog en netjes. Contactpuntje binnenin voorzichtig geschuurd (Schuurpapiertje ertussen, dicht, papiertje eruit trekken, repeat).
Monteren en jawel, geen vonk.

Wat heb ik gedaan:
Bougie gedemonteerd en op blok gehouden, geen vonk.
Bobine kabel losgehaald, auto op contact en proberen vonk te krijgen. Niets. Nada. Dit gedaan zonder te starten.
Meten op de bobine, geen stroom.
Bougie kabels proberen door te meten, helaas krijg ik er geen waarde uit.
Vacuum paddestoeltje getest door er zelf aan te zuigen, duidelijk hoorbare klik. Het lijkt me dat deze dus werkt.
Andere (onderste) vacuum leiding gedemonteerd, hieraan gezogen en doorheen geblaast. Hier hoor je duidelijk de lucht aanzuigen/wegblazen. Verzamelboekje aan het schutbord van de leidingen heeft onderop een aansluiting die nergens heen gaat. Is dit normaal?
Deze afgedopt, geen succes.


Ik weet niet zo goed waar ik het moet zoeken. Tips iemand?
Mijn ervaring met oudere auto's is beperkt, zoals je wellicht wel leest.

Ik heb het forum doorgezocht en lees 2 dingen:
Als je bobine niet vonkt op contact, is deze kapot.
Als je bobine wel vonkt is je hallgever stuk.
Kan ik deze doormeten op correcte werking, danwel anderzijds testen?


Alvast bedankt =)

Groetjes!

Renze
25
Algemeen / Re: E-10 een killer voor onze Polo's?
« Laatste bericht door Gekke Gerrit Gepost op wo, 02 okt 2019, 10:17:42 »
Nee, mijn Polo's rijden niet...  -uitlachen-

Maar ik hanteer wel de insteek dat ik naar mezelf kijk, mocht er één in de fik vliegen, en ga niet op SM lopen tieren dat de nieuwe brandstoffen alleen maar K zijn.
26
Algemeen / Re: E-10 een killer voor onze Polo's?
« Laatste bericht door Polofundriver Gepost op wo, 02 okt 2019, 09:47:27 »
  -thumbsup- Gerrit, Jij controleert bij voorbeeld preventief elke 3 maanden de rubberen carbvoetpakking bij al je polo,s?  -naughty- -klus-
27
Algemeen / Re: E-10 een killer voor onze Polo's?
« Laatste bericht door Gekke Gerrit Gepost op di, 01 okt 2019, 23:38:50 »
Echter..... na tig jaar drogen rubbers en rubber leidingen uit. Zeker als de auto langere tijd stil heeft gestaan. Gevolgen kun je raden, en daarna roept iedereen op SM dat het door de ethanol komt, terwijl het mogelijk net zo goed met de conventionele brandstoffen zou zijn gebeurd. Achterstallig onderhoud is een waarschijnlijker aanleiding, als je het mij vraagt?
28
Algemeen / Re: E-10 een killer voor onze Polo's?
« Laatste bericht door Vincent Gepost op di, 01 okt 2019, 20:59:23 »
Alle VW's zijn geschikt behalve de FSI motoren.
De polo 86(c) moet er dus probleemloos op kunnen rijden
29
Algemeen / Re: E-10 een killer voor onze Polo's?
« Laatste bericht door Hanf Gepost op di, 01 okt 2019, 20:22:33 »
Ik heb een aantal jaren terug een heeeeele tijd e10 getankt in destijds een polo classic met HK motor. Nooit problemen aan ondervonden.
Beide mijn huidige polos tank ik alleen vpower 100 octaan of aral 102 octaan
30
Algemeen / E-10 een killer voor onze Polo's?
« Laatste bericht door CGH-59 Gepost op di, 01 okt 2019, 18:03:15 »
Gaan we problemen krijgen met deze biobrandstof?
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 10