Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10
31
Projecten / Re: Project [ ZS-42-VR ] Polo 2f sedan
« Laatste bericht door KoenG40 Gepost op za, 06 jul 2019, 21:59:06 »
 -thumbsup-
32
Algemeen / Re: G40 koeling
« Laatste bericht door KoenG40 Gepost op za, 06 jul 2019, 21:55:28 »
Denk ik ook aan.
Jįren geleden is bij mijn G40 de doorstroming naar de radiateur verstopt geraakt door plastic deeltjes van de waaier van de waterpomp; waaier was stukgegaan. Garage had bij beurt de pomp vervangen door exemplaar met kunststof waaier, terwijl er een pomp met metalen waaier in had gemoeten.

Onvoldoende circulatie kan wellicht ook andere oorzaak hebben (?)
33
Algemeen / Re: G40 koeling
« Laatste bericht door Hanf Gepost op za, 06 jul 2019, 21:26:28 »
Waterpomp?
34
Voorstellen / Re: Zal mijn polo weer tot leven komen 🙄
« Laatste bericht door Luci Ferro Gepost op za, 06 jul 2019, 21:21:41 »
Dank je Patrick, de optie staat zeker nog open. Ik laat het je weten 😃
35
Voorstellen / Re: Zal mijn polo weer tot leven komen 🙄
« Laatste bericht door patrick86c Gepost op za, 06 jul 2019, 21:16:40 »
Ik heb eventueel nog een distributieriem en waterpomp nieuw liggen.
Deze ligt in Arnhem dus mocht je toch zelf de pakking vervangen.
36
Voorstellen / Re: Zal mijn polo weer tot leven komen 🙄
« Laatste bericht door Luci Ferro Gepost op za, 06 jul 2019, 20:48:47 »
Heb trouwens foto's proberen te plaatsen, maar de website lijkt niet te willen mee werken. Heb ze al aangepast in maat zodat ze niet groter zijn dan 250 kb, maar helpt niet. Mijn excuus
37
Voorstellen / Re: Zal mijn polo weer tot leven komen 🙄
« Laatste bericht door Luci Ferro Gepost op za, 06 jul 2019, 20:47:45 »
Dank je wel Sjon voor de opheldering tav de motorcodes.

Alleen de koppakking is inderdaad minder werk. Echter rammelde het blok laatste tijd al een stuk meer dan een jaar geleden (toen die ook al rammelde). Ik heb geen zin in verassingen en onvoorziene kosten, daardoor leek me dit toch de "makkelijke" keus. Zeker aangezien het qua kosten niet veel van elkaar hoeft te verschillen.

Misschien een verkeerde gedachte van mij?

Ik ben een handige Harry (Harriėt?!), en heb gelukkig best wel een clubje vrienden die allemaal in de (oudere) auto wereld zitten waardoor voornamelijk gereedschap, brug en expertise niet moeilijk te vinden zijn. En door het merendeel zelf te doen de kosten ook erg gedrukt kunnen worden.

Een motorblok vervangen is zeker niet net zo makkelijk als een nieuwe kraan in je keuken plaatsten, en misschien wat ik nu wil gaan doen is wel zo stom als een hele nieuwe keuken te plaatsten terwijl alleen de kraan kapot is  -dunno- Ecter als je aanrechtblad ook al rot is of rot lijkt, en de keuken kost net zo veel als je kraan...

Volgens mij ben ik te ver aan het doordenken :') Word tijd voor bier, het is godverdomme weekend  -thumbsup-
38
Voorstellen / Re: Zal mijn polo weer tot leven komen 🙄
« Laatste bericht door Sjon Gepost op za, 06 jul 2019, 20:28:57 »
 -welkom-
Ik zit mij af te vragen wat minder werk is en/of voordeliger is: koppakking of de hele motor vervangen.
Persoonlijk zou ik liever de kop eraf halen -klus-

Ter info: motorcodes MH (carb), NZ (multipoint) en AAV (monopoint) zijn in de basis dezelfde motoren.
Alleen de aanbouwdelen verschillen en de MH heeft een gat in de cil.kop tbv mechanische brandstofpomp.
39
Algemeen / Re: G40 koeling
« Laatste bericht door Sjon Gepost op za, 06 jul 2019, 20:19:48 »
Radiateur is gezond? En is 't een echte G40 radiateur? (meer rendement tov 'normale' radiateur met dezelfde afmetingen)
Fan werkt op beide snelheden?
Toevallig een olietemperatuurmeter? Zo ja: olietemp blijft wel normaal?
40
Voorstellen / Re: Zal mijn polo weer tot leven komen 🙄
« Laatste bericht door Paul92 Gepost op za, 06 jul 2019, 20:05:40 »
Mill city  -thumbsup-
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10