Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
41
Projecten / Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Laatste bericht door patrick86c Gepost op di, 14 mei 2019, 22:31:13 »
Gevalletje garantie van Volkswagen neem ik aan? :)
Ik bedoel je mag na zoveel kilometer wel verwachten dat er soms wat slijtage optreed. -thumbsup-
42
Projecten / Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Laatste bericht door KoenG40 Gepost op di, 14 mei 2019, 21:14:23 »
Afgelopen week bij km 552.458
door Garageman in Alphen a/d Rijn:

1. koppelingset en koppelingskabel vervangen (2e keer in al die jaren);
2. remschijven ontroest, geleidepennen (?) van remklauwen gangbaar gemaakt;
3. aanpassing aan onderste veerpootbrug zodat motor er bij 'kantelen' niet tegenaan komt.
4. alle vacuumslangen gecontroleerd;
5. grondplaat ontstekingshuis vastgezet met nieuwe schroefdraad/bouten (zodat ie niet meer 'vanzelf' draait en ontsteking ontregelt);
6. motor goed afgesteld;
7. foutcode in digifant gewist.

Nog te doen:
8. nieuw schakelpotje;
9. nieuwe motorsteundempers;
10. oorzaak lekstroom opsporen;
11. bekabeling in motorruimte netjes en degelijk maken;
12. nieuwe oliedruksensor en benzinedruksensor plaatsen;
13. lekkage bij rechter achterlicht oplossen (idem bij Phoenix - daar ook links);
14. nieuw 'smoke' knipperlicht in spatbord LV (oude is verloren).

en vast nog wel het een en ander.


43
Projecten / Re: Project [ .. - .. - .. ] Polo 'Phoenix' 1978/1977/1976
« Laatste bericht door KoenG40 Gepost op di, 14 mei 2019, 20:55:09 »
Vandaag Polo gebracht naar Dinitrol Antiroest bedrijf Sjaak van Aalst in Alphen a/d Rijn.

(En dezer dagen vloer in garage afdekken voordat de Polo daar weer mag staan :) )
44
Projecten / Re: Project [ .. - .. - .. ] Polo 'Phoenix' 1978/1977/1976
« Laatste bericht door KoenG40 Gepost op di, 14 mei 2019, 20:52:10 »
Elektraplannen oplaag pitje, want aarding (aan waterleiding) is niet betrouwbaar, en aardpen of hulpelektrode laten slaan (buiten of binnen) stuit op dure oplossingen vanwege vergunningen (indien buiten) of onderzoek naar mogelijke leidingen onder de garagevloer (indien binnen).
45
Projecten / Re: Project [ .. - .. - .. ] Polo 'Phoenix' 1978/1977/1976
« Laatste bericht door KoenG40 Gepost op di, 14 mei 2019, 20:48:03 »
We wonen net binnen de ring (alwaar parkeervergunning voor deze oldtimer), garage is net buiten de ring. 12 minuten fietsen langs de Amstel/Amstelpark, en dan bij de molen rechtsaf. Zonder verkeerslichten en vrijwel zonder autoverkeer.
46
Techniek / Re: Inhoud problemen.
« Laatste bericht door Sjon Gepost op ma, 13 mei 2019, 23:29:19 »
Motorcode GL heeft paddo met dubbele werking: vervroegen n verlaten, maar dus ook 2x vacuumslangetjes.
En een groene wereldbol die met dat vacuum te maken, kortom: vacuum enz controleren.

Acceleratiesproeier: luchtfilter eraf en vlinderklep flink openen => als 't goed is mot er een beetje peut in de carb gespoten worden.
47
Techniek / Re: Inhoud problemen.
« Laatste bericht door Raymon Gepost op ma, 13 mei 2019, 22:56:59 »
Zat zelf er al aan te denken de nz erin te leggen.
48
Techniek / Re: Inhoud problemen.
« Laatste bericht door Raymon Gepost op ma, 13 mei 2019, 22:56:04 »
Een  1 lietr 29 kw sleeptuimelaar
49
Techniek / Re: Inhoud problemen.
« Laatste bericht door Sjon Gepost op ma, 13 mei 2019, 22:27:59 »
Over wat voor torretje praten wij dan?
Vacuumvervroeger, valse lucht, acceleratiemembraam in carb: zomaar wat mogelijkheden
50
Techniek / Inhoud problemen.
« Laatste bericht door Raymon Gepost op ma, 13 mei 2019, 22:22:04 »
Vandaag een polo gekocht.
Opties niet de mooiste maar ook niet de lelijkste.
Alleen technische behoeft deze onderhoud.
Een aantal dingen kan ik zo zelf wel oplossen ee is alleen 1 punt die ik niet snap.

Het punt is dat onbelast het torretje perfect spint, en belast het torretje behoorlijk inhoud.

Wie weet hier zo een antwoord op?
Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10