Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
41
F.A.Q. & How-to / Re: Polo 6n 1998 loopt slecht, op 3 cillinders
« Laatste bericht door Gekke Gerrit Gepost op vr, 20 mei 2022, 21:53:45 »
Sorry Lotte, dit forum gaat over nóg ouder dan 6N.
Ik heb 2 suggesties voor je om te checken: vacuumslangen, en de automatische choke…
42
F.A.Q. & How-to / Polo 6n 1998 loopt slecht, op 3 cillinders
« Laatste bericht door lottevdput Gepost op vr, 20 mei 2022, 17:23:32 »
Sinds een aantal maanden loopt mijn polo 6n uit 1998 slecht, lijkt wel of hij op 3 cillinders loopt. Hij stottert ontzettend.
Nieuwe injectors erin gedaan, brandstofslang vervangen, uitgelezen, komt geen foutcode uit. Gasklephuis is vorig jaar vervangen en ingelezen.
Wat kan het nog meer zijn?
Omdat het zo'n oude auto is wil ik er eigenlijk niet teveel meer aan uitgeven, dus door garage laten maken is geen optie.
43
Techniek / Re: 1.3 mh motor druk loopt hoog op … en trekt daarna vacuüm
« Laatste bericht door JBM Gepost op vr, 13 mei 2022, 12:34:35 »
Vermoed echt iets met de kop maar misschien is het iets anders.
44
Techniek / Re: 1.3 mh motor druk loopt hoog op … en trekt daarna vacuüm
« Laatste bericht door Gekke Gerrit Gepost op do, 12 mei 2022, 22:12:08 »
Ook eerst afgeperst? Wat maakt dat de kop vervangen moest worden, en waarom benoem je zo specifiek dat de kop voor montage niet gevlakt is?
45
Techniek / Re: 1.3 mh motor druk loopt hoog op … en trekt daarna vacuüm
« Laatste bericht door kurt Gepost op do, 12 mei 2022, 19:53:00 »
De kop is kompleet verandert  😔
46
Techniek / Re: 1.3 mh motor druk loopt hoog op … en trekt daarna vacuüm
« Laatste bericht door kurt Gepost op do, 12 mei 2022, 19:50:06 »
Een maat van mij had ongeveer hetzelfde bij zijn VW LT.
We dachten eerst zou de thermostaat dicht blijven zitten maar uiteindelijk bleek het toch in de cilinderkop te zitten.
😔
Kromme kop of scheurtje ergens richting een koelkanaal denk ik.
47
Projecten / Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Laatste bericht door JBM Gepost op do, 12 mei 2022, 15:01:59 »
 -thumbsup-
48
Projecten / Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Laatste bericht door JBM Gepost op do, 12 mei 2022, 15:01:12 »
Waarschijnlijk is je spanningsregelaar versleten van de dynamo deze kost maar 2 tientjes.
Zonder meetinstrumenten blijft het inderdaad gokken alhoewel ik het ook wel snap.

Een G40 is ook niet standaard gekomen met drukmeter etc. Als je gaat tunen is het wel handig om te hebben uiteraard.
Bougie foto's?

Persoonlijk zou ik die Schrick nokkenas inruilen voor een 3f of ABU as.
49
Techniek / Re: 1.3 mh motor druk loopt hoog op … en trekt daarna vacuüm
« Laatste bericht door JBM Gepost op do, 12 mei 2022, 14:56:56 »
Een maat van mij had ongeveer hetzelfde bij zijn VW LT.
We dachten eerst zou de thermostaat dicht blijven zitten maar uiteindelijk bleek het toch in de cilinderkop te zitten.
Kromme kop of scheurtje ergens richting een koelkanaal denk ik.
50
Techniek / 1.3 mh motor druk loopt hoog op … en trekt daarna vacuüm
« Laatste bericht door kurt Gepost op wo, 11 mei 2022, 23:08:34 »
Ik heb een 1.3 MH motor waar ik een nieuwe kop heb opgezet ( kop niet gevlakt )
Alles aan de motor is vernieuwd
- thermostaathuis, thermostaat , darmen , thermocontact, radiator , distributieriem, waterpomp en de dop van het expansievat
Motortje vd verwarming en het radiatortje …
De koelvin slaat aan wanneer het moet , temperatuur is ok ..
maar na een dag of 2 te rijden komt er zeeer veel druk op de darmen …. En als ik de motor uitzet en laat afkoelen trekken de 2 dikke darmen vacuüm… als ik de dop van het expansievat er af draai dan is de druk terug normaal en is er geen water weg …. Wie weet wat dit kan zijn ??? Ik ben ten eind raad
Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10