Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10
51
Projecten / Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Laatste bericht door Aron Faro Gepost op vr, 13 aug 2021, 13:12:06 »
top thanks!!! :)
52
Projecten / Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Laatste bericht door JBM Gepost op vr, 13 aug 2021, 12:32:19 »
Geen probleem  -thumbsup- Heb het lekker rustig op het werk dus moet toch iets doen  :)

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=140904

Bovenstaande link even checken en dan snap je denk ik precies wat ik bedoel. Je ziet daar duidelijk die foto met de twee kerfjes.
Die strobo zelf is ook heel simpel, + en - op de accu koppelen en dat andere kastje om de bougiekabel van cilinder 1 klikken.

check zeker ook even je distri timing als je toch bezig bent.
Geloof dat je de blauwe temp sensor stekker er gewoon op kunt laten bij een NZ maar pin mij er niet op vast.

Succes  -dj-
53
Projecten / Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Laatste bericht door Aron Faro Gepost op vr, 13 aug 2021, 12:25:45 »
ahhh oke thanks man voor je snelle reactie! dat staat geloof ik wel in mijn handboekje, alleen niet waar te flitsen!

heb van het weekend weer het e.e.a te doen zo te zien  :)
54
Projecten / Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Laatste bericht door JBM Gepost op vr, 13 aug 2021, 12:23:04 »
Een NZ had je toch?

Rond minuut 28 zie je de 'nokjes' aan de distributiekap kant.
Ik markeer altijd het OT punt op het vliegwiel met witte lak zodat deze goed zichtbaar is tijdens het flitsen.
https://www.youtube.com/watch?v=Z_bLDbPHPXE

Nokje 1 is voor de ontsteking (Z) en nokje 2 is om de distributieriem er goed op te leggen (OT).
Het OT punt op de poelie moet je dus 'gelijk flitsen' met dat eerste nokje (met de vacuüm vervroeger los uiteraard).

Weet alleen even niet zeker of bij de NZ ook de blauwe temp sensor connector los moet tijdens dit proces, is alweer een tijdje terug. (Dacht van wel)

55
Projecten / Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Laatste bericht door Aron Faro Gepost op vr, 13 aug 2021, 12:06:57 »
zeker waar. ik zal het eens nagaan met zo'n strobo - waar moet je de strobo naar wijzen? dit staat helaas niet in mijn werkplaats handboek
56
Projecten / Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Laatste bericht door JBM Gepost op vr, 13 aug 2021, 11:28:34 »
Voor ons is het ook niet gemakkelijk om je te helpen achter een beeldscherm  -naughty-

Zo'n stroboscoop lamp is wel echt een must-have. Zijn echt super handig die dingen en voor twee tientjes ben je de man.
https://www.vidaxl.nl/e/vidaxl-stroboscooplamp-voor-ontstekingstijdstip-xenon/8718475832003.html?gclid=EAIaIQobChMI6N2cl9St8gIVEAOLCh2R0Qu7EAQYBCABEgJKF_D_BwE

Gebruik zelf ook zo'n goedkope strobo en ze werken prima  -thumbsup-

Zoals Audioholic al aangaf; het is een mix van het totaalrecept. Net zoals de ontsteking precies op tijd moet staan voor een goede basis is het ook belangrijk dat de benzinedruk overeenkomt met het gene dat de ECU verwacht. Het opvoeren van de druk is leuk en daar kun je zeker resultaten mee bereiken.

Zelf zou ik eens beginnen met het nakijken van je distributieriem timing (of deze niet 1 of 2 tandjes verkeerd staat) en daarna met een strobo lamp de ontsteking afstellen. Dan is die basis alvast goed. Dan kun je dat uitsluiten en verder kijken naar het mengsel etc  -thumbsup-



57
Projecten / Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Laatste bericht door JBM Gepost op vr, 13 aug 2021, 10:43:55 »
Dat is zeker schrikken, gelukkig is ze niet echt in de fik gevlogen  -thumbsup-

Die kabelboom opfrissen is zeker een goed idee... Zou ik bij mijn Polo ook eens moeten doen.
Kijk ook goed dat stukje achter de CO potmeter na. Daar gaan ze ook echt vaak kapot. (onder dat 'sokje' achter de connector).


58
Projecten / Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Laatste bericht door Aron Faro Gepost op vr, 13 aug 2021, 10:26:20 »
@JBM

die ontsteking moet eens nagelopen worden met een lampje.

Wat kunnen we met de CO nog winnen - is dat niet meer voor het stationair? (dacht ik altijd)
Benzine filtertje is recent nog vervangen. rij enkel op 98 en de lambda is ook al getest! (maakt geen enkel verschil bij vermogen in hoge toeren)
59
Projecten / Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Laatste bericht door Aron Faro Gepost op vr, 13 aug 2021, 10:23:58 »
alright, de ene zegt meer brandstof druk, en de ander minder...... is wel lastig zo
60
Projecten / Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
« Laatste bericht door Gekke Gerrit Gepost op vr, 13 aug 2021, 00:18:46 »
Tja, die telraampjes die injectie aansturen zijn voor mij toch wel aan de moderne kant, dus ik wist het even niet meer.
Maar ja, vervolgens gebeurt er dan nogal wat anders in het leven (lees: 2x een verhuizing en het nodige andere) en ben je zo weer een jaar verder...

Online al gezien dat Roettele een nieuwe G40-kabelboom aanbiedt voor slechts €499. Vele malen over nagedacht, maar uiteindelijk vlakbij het nieuwe huis tegen een 'kabelboomdokter voor old- en youngtimers' aangelopen.

Vandaag de kabelboom uit de auto gehaald.


En afgeleverd bij de dokter, samen met de ECU, trouwens.
Om de diagnose te kunnen sterken lever ik morgen nog even het originele relais af, om door te kunnen meten of het probleem met het relais de oorzaak of een gevolg is.

De kabelboom zal in ieder geval weer netjes gemaakt worden, ontbrekende bekabeling wordt weer aangebracht en stekkers worden schoongemaakt. En dan maar hopen dat daarmee het probleem opgelost is...

Wordt vervolgd...
Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10