51
Techniek / Re: Schrick of ABU nokkenas monteren
« Laatste bericht door kurt Gepost op wo, 11 mei 2022, 22:29:00 »ondertussen opgelost
welke motor heb je ?
ondertussen opgelost
welke motor heb je ?
voor de dummie
smallband lamda heeft een heel klein meetbereik van 0.1 tot 0.9v. dat genereert de lamdasonde zelf
de wideband heeft een 0/1v uitgang.....
als je originele lamdasonde vervangt door een wideband, heb je natuurlijk het signaal van de smallband niet meer
wacht,hier komt de 0/1v van pas!!!!!!
die sluit je aan op je ecu
dit alles had je gewoon op het web kunnen vinden.
oftewel, ik raad je het aan om hem terug te bouwen naar standaard, dat hij het doet, en altijd even snel/traag is en je geen geneuzel hebt.
oftewel, lekker terugbouwen naar standaard dus![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ps, de wideband heeft gewoon een 0/1v output, die kan je gewoon op de ecu aansluiten
Wat zeggen je bougies?ik post de bougies etc van de week even. gister is de dynamo overleden. dat kost ook weer geld. ik heb geen zin om iedere euro die ik verdien in die auto te steken dus alles wat kan wachten, dat moet wachten.
Het is inderdaad wel risky op deze manier maar ik snap je argument.
Met lambda connector los had je ook al gecheckt he?
Bougies, kabels, rotor, verdeler, blauwe temp sensor, luchtmassameter, valse lucht, gare lambda, slechte massa bij de lambda draad, ontstekingsmodule, brandstoffilter, brandstofpomp, opvoerpomp, ontsteking die niet goed staat, distritiming Ontstekingsmodule etc. En zo kan ik nog wel even doorgaan
Plaats hier anders eens een foto van bv 2 bougies.
Het zou ook kunnen dat de nokkenas net wat aan de wilde kant is. Misschien dat je met deze setup al in aanmerking komt voor een verstelbaar nokkenastandwiel om de boel nog beter te kunnen finetunen.
Maar pas op, dat die het soms niet heeft zou kunnen duiden op iets in de elektronica. (Want soms gaat het dus wel goed)