Hallo beste mensen,
Mijn naam is Patrick en ik ben al 4 jaar in het bezit van mijn Polo 1.3 uit 1989 (NZ). Ik heb grote problemen met mijn Polo. Even een korte geschiedenis.
1.Wat ik al heel lang heb is, als ik een kort stukje rijd (2 km) en ik zet de auto uit, en wil hem 5-10 minuten later starten, heel slecht te starten (lijkt als die verzuipt). Moet hem dan een half uur met rust laten, en dan weer normaal starten.
2. Sinds enkele maanden kreeg ik het idee dat de auto iets minder vermogen is gaan krijgen. Met name in wat hogere toeren, voelde ik heel licht inhouden.
3. Sinds een paar weken, heb ik het probleem als ik de auto in het weekend niet gebruik en hem na het weekend weer wil starten, dit heel slecht ging (vaak vochtig weer). Duurt soms wel 5-10 minuten en heeft dan steeds de neiging om aan te slaan (haal zwaar bokken). Als ik dan op werk ben en ik 's-middags weer naar huis ga, geen enkel probleem.
4. Afgelopen weekend, had de Polo 2 weken stil gestaan (tussendoor 1 x keer gestart met droge vrieskou) en wou hem starten (vochtig weer), kreeg hem niet meer aan de praat. Heel soms had die de neiging om aan te slaan, maar pruttelde dan ook weer uit. Uitlaat ging ook knallen. Mij is verteld dat het waarschijnlijk een vochtprobleem is. Advies was om de verdelerkap, rotor en de bougiekabels te vervangen. Ik heb vandaag de verdelerkap en de roter vervangen door een nieuwe. Bougiekabels weer aangesloten zoals ze zaten. Auto starte gelijk, maar sloeg ook gelijk na 2-3 seconden weer af. Moet de auto dan op hoge toeren houden. Heb geprobeerd om toch maar een stukje te gaan rijden. Auto rijdt het ene moment wel redelijk, maar een paar seconden later, begint die weer heel sterk in te houden en moet ik bijna vol gas geven. In de bochten, slaat die soms af, omdat ik dan me voet niet op het gaspendaal heb. Als de auto warm is, en hem stationair laat draaien, gebeurd het volgende: een 10-20 seconden bokken, bijna afslaan, dan gaat het toerental omhoog (wel hoger dan stationair toerental), dat gebeurd zo een 10 seconden en dat gaat die weer bokken. Dat herhaald zich constant. Als is dan rijd en hij houd in, lijkt het wel of die lichtjes ploft in de uitlaat. Heeft iemand een idee. Toch maar nieuwe bougiekabels, de verdelerkap en de rotor waren echt helemaal ingebrand.
Groetjes, Patrtick