heerlijk die forums.. dat bedoel ik in de goedzin van het woord, zo houden we elkaar skerp.
even voor de duidelijkheid. van het begin af aan.
kop er af gehaald ivm lekkage van olie naar de buitenkant, ( koppakking) kop er af gehaald. klepseals zelf vervangen, kop niet laten vlakken, geen nieuwe bouten, naartuurlijk wel nieuwe koppakking. boeltje in elkaar, volgens moment en volgorde aan gedraaid.
resultaat. Olie in het koelwater.
tweede maal kop er af, toen naar het revisiebedrijf, en kop laten vlakke, (niet afgeperst) nieuwe koppakking en nieuwe rekbouten.
resultaat, rook en nog eens rook, spruitstuk er af, olie smeer in de tweede poort van de uitlaat. kop er weer af, seal was los van de kop en ging op en neer met de klep. vandaar het roken.
het is nu wachte op de koppakking, en ik vraag nog maar eens bij het bedrijf of ik tog een afpersing ken regelen. omdat meerdere op dit forum dat tog wel handig vinden.
Ik laat wel weten of het ooit nog wat word met dit geval.