bij de 16v kop moet je de kopboutgaten in de kop opboren of helicoils gaan plaatsen in het onderblok.Tevens moet in je kop 1 koelkanaal dichtgelast worden omdat deze boven een olieretourkanaal terecht komt .
Dan heb je nog het fenomeen dat de nz kop geen compressie ruimte heeft en je 16v kop weer wel .dus verlies je hier compressie .nu is dit te ondervangen door het plaatsen van andere zuigers ,bijvoorbeeld die van de hh motor en laat je je onderblok een 1,5mm vlakken , dan zit je weer aan een compressie verhouding van 9,3 tot 10 op 1 .(ligt er aan welke koppakking je gaat gebruiken ).Dan zul je ook nog een passende distributieriem moeten vinden .1.6 blok is dus 1,5cm hoger dan een 1.3 blok .
al met al best wel een gepriegel en dure investering voor wat vermogen .beter is om het 16v blok regelrecht in je auto te plempen .en daar eventueel op een 16v-alu inlaatspruitstuk je nz injectie pas te freubelen ,met andere injectoren en gasklephuis van een vr6(ja past).of je neemt motorfiets carburateurs .
ontsteking is een kwestie van een gat boren in je nokkenas (zit er al enkelt boortje 8 doorhalen )en op je kop schroeven . bij mijn weten had ik er toendertijd een flens voor gemaakt .je kunt ook de nokkenas sensor van de 16v pakken en met een waste spark systeem gaan werken .