Auteur Topic: Aanslag vering voor en terugslagklep rembekrachtiging  (gelezen 924 keer)

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Aanslag vering voor en terugslagklep rembekrachtiging
« Gepost op: za, 22 jun 2013, 13:33:26 »
Ik heb twee vragen waar ik zelf even niet meer uit kom.

Heeft een polo een veeraanslag in de voorpoot? En een terugslagklep bij de rembekrachtiging?

Beide waren afkeurpunten voor de APK. (Veer gedraaid in schotel). Maar heeft een polo dat wel?
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Aanslag vering voor en terugslagklep rembekrachtiging
« Reactie #1 Gepost op: za, 22 jun 2013, 14:47:09 »
Veeraanslag lijkt mij toch gewoon de veerschotel van de veerpoot:
de veer mot onderin netjes in de vorm 'liggen', met 't uiteinde veer
tegen diepste punt => de 'aanslag'.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Aanslag vering voor en terugslagklep rembekrachtiging
« Reactie #2 Gepost op: za, 22 jun 2013, 16:16:30 »
Idd. ff de krik eronder en draaien....
Misschien uitleg vragen aan de keurmeester?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Aanslag vering voor en terugslagklep rembekrachtiging
« Reactie #3 Gepost op: za, 22 jun 2013, 16:28:17 »
Ja klopt, maar had zitten brainstormen met Roel. En die twijfelde ook. En die terugslagklep?
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Aanslag vering voor en terugslagklep rembekrachtiging
« Reactie #4 Gepost op: za, 22 jun 2013, 17:24:22 »
terugslag klep is zodat je rembekrachtiger nog werkt terwijl er op dat moment geen vacuum is in de inlaat, maar volgens mij is dat niet verplicht hoor. Een rembekrachtiger is namelijk ook niet verplicht.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Aanslag vering voor en terugslagklep rembekrachtiging
« Reactie #5 Gepost op: za, 22 jun 2013, 17:33:32 »
Wellicht doelt de keurmeester onder de motorkap,
dat die aanslagschoteltjes boven de domen uitsteken:
dat hoort/kan/mag zo, functie van die dingen is dat de poten er niet
onderuit vallen als de wielen los van de grond komen.

Terugslagklep rembekrachtiger: ik zou niet eens weten of elke Polo dat heeft -dunno-

Offline anton 72

  • L86C-0191
  • Non-Register lid
  • Berichten: 988
  • Geslacht: Man
  • Anton Woudenberg
Re: Aanslag vering voor en terugslagklep rembekrachtiging
« Reactie #6 Gepost op: za, 22 jun 2013, 18:25:50 »
De werking van een terugslagklep kan je zo controleren.
Zou deze niet werken blijven de remmen moervast zitten,
want dan kan de rem olie niet terug stromen.
Of je kan helemaal niet remmen daar de olie niet naar de remcilinders kan.
Dus vraag me af waar hij dat op baseert.
Zou eerder denken aan de remcilinders die moeizaam gaan.
« Laatst bewerkt op: za, 22 jun 2013, 18:28:59 door anton 72 »
rijdend;sedan '89
"        "steilheck '87
Project steilheck'87

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Aanslag vering voor en terugslagklep rembekrachtiging
« Reactie #7 Gepost op: za, 22 jun 2013, 18:57:36 »
De werking van een terugslagklep kan je zo controleren.
Zou deze niet werken blijven de remmen moervast zitten,
want dan kan de rem olie niet terug stromen.
Of je kan helemaal niet remmen daar de olie niet naar de remcilinders kan.
Dus vraag me af waar hij dat op baseert.
Zou eerder denken aan de remcilinders die moeizaam gaan.

Het gaat over de terugslag klep voor de rembekrachtiger, dat is dus een klepje in de vacuum slang die moet zorgen dat er vacuum in je bekrachtiger blijft ook al geef je volgas. Dan valt namelijk je inlaat vacuum weg en zou je rembekrachtiger dus ook niet meer werken, en ook met de motor uit heb je dan nog even rembekrachtiging.
En het testen van dat klepje kun je dus doen door de motor even te starten, hem dan weer uit te zetten en dan eens op de rem drukken. Als je dan nog rembekrachtiging hebt dan werkt hij nog goed, maar als hij dan niks meer doet werkt het klepje niet of heb je er geen 1 of je hebt een vacuum lek.

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Aanslag vering voor en terugslagklep rembekrachtiging
« Reactie #8 Gepost op: za, 22 jun 2013, 19:27:22 »
Ik heb er gewoon geen, rempedaal trilt mee op stationair toerental. Mag niet.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Aanslag vering voor en terugslagklep rembekrachtiging
« Reactie #9 Gepost op: za, 22 jun 2013, 23:47:54 »
Waarom mag dat niet dan? en als je dan je rembekrachtigings slang helemaal los haalt? rembekrachtiging is namelijk niet verplicht.