Auteur Topic: Identificatie sleeptuimelaar kop.  (gelezen 931 keer)

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Identificatie sleeptuimelaar kop.
« Gepost op: za, 09 mrt 2013, 15:31:41 »
Vandaag bezig geweest met de polo, compressie test gedaan en die was niet goed. Kleppen zijn krom. Nu ben ik naar de sloop gereden, verhaal uit gelegd en een nieuwe cilinderkop mee genomen. Alleen weet ik niet 100% zeker welke of dat het is aangezien de kop er los lag.

Één oliedruksensor.
Een 9 (of 6) op nokkenas.
Sleeptuimelaar.
Low tork tandwiel.


















Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Identificatie sleeptuimelaar kop.
« Reactie #1 Gepost op: za, 09 mrt 2013, 15:33:12 »
Welke code staat er bij de dynamosteun, dan weet je de motorcode -thumbsup-
ik gok een HK

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Identificatie sleeptuimelaar kop.
« Reactie #2 Gepost op: za, 09 mrt 2013, 15:36:40 »
Ik heb alleen de losse kop helaas.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Identificatie sleeptuimelaar kop.
« Reactie #3 Gepost op: za, 09 mrt 2013, 17:10:19 »
Voorkant kop bij het tandwiel, daar zit ook een bevestigingspunt als het goed is (voor de beugel om te stellen).
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Identificatie sleeptuimelaar kop.
« Reactie #4 Gepost op: za, 09 mrt 2013, 17:52:02 »
Wat wil je nu precies weten?

Op de kop staat géén motornummer, wat logisch is, want het is een kop, en geen blok :)

Wat ik zie:
1 oliedruk sensor, dus bouwjaar vóór aug 1982.
géén uitlaatgasverwarmd inlaatspruitstuk
verbrandingsruimte in de kop, dus geschikt voor motoren met vlakke zuigers.

Wat ik concludeer: jouw kleppen zijn krom, en dat kan alleen bij een vlakke kop, waarbij je dus een blok hebt met verbrandingsruimten juist in de zuigers.
Deze kop heeft kleppen die (op het juiste, bij behorende blok) de zuigers niet kunnen raken.

Ik vermoed dus dat t niet de juiste kop is voor jouw blok. want: Verbrandingsruimte in kop + zuiger = weinige compressie. Wil je een heel erg dikke turbo monteren ofzo? :)
 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Identificatie sleeptuimelaar kop.
« Reactie #5 Gepost op: za, 09 mrt 2013, 18:02:20 »
Nee andere kop in plaats van de mijne reviseren. Nu zie ik ook pas dat de het de foute is, oftewel ruilen ;).
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Identificatie sleeptuimelaar kop.
« Reactie #6 Gepost op: za, 09 mrt 2013, 20:29:46 »
Dan heb je een gk....succes met vinden van een kopje!

Was toch het enigste oud blok met verbr.ruimte in de zuiger dacht ik.....
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Identificatie sleeptuimelaar kop.
« Reactie #7 Gepost op: za, 09 mrt 2013, 20:40:30 »
Kan iemand bevestigen dat het een gk is? Dan gaat de nokkenas mooi in de gl kop.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Identificatie sleeptuimelaar kop.
« Reactie #8 Gepost op: za, 09 mrt 2013, 20:58:22 »
Kan iemand bevestigen dat het een gk is? Dan gaat de nokkenas mooi in de gl kop.

Wat is je motorcode.

Ik twijfel even. Je had het over kromme kleppen en dat heb je bij een vlakke kop! Dan heb jij een vlakke kop met een blok dat verb.r. in de zuiger heeft. Dus je oude blok is gk. Wat is je blokcode. Ik dacht dat gk de enigste met verbr.ruimte in het blok was. Kan ernaast zitten.

Deze kop past op meerdere blokken.


Maar we zijn nu in 2 topics bezig. Misschien in je projecttop. Verder gaan?
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Identificatie sleeptuimelaar kop.
« Reactie #9 Gepost op: za, 09 mrt 2013, 22:04:12 »
GL en GK kop zijn toch het zelfde?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Identificatie sleeptuimelaar kop.
« Reactie #10 Gepost op: za, 09 mrt 2013, 22:44:06 »
GL, GK en HK hebben dezelfde kop zonder verbrandingsruimte, alleen de nokkenas en de ontsteking verschilt bij deze drie.

Alleen de flens op het thermostaathuis lijkt niet op een Polo blok thuis te horen?
« Laatst bewerkt op: za, 09 mrt 2013, 22:56:28 door Bas »

Offline polo86 steilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
  • bart dijks
Re: Identificatie sleeptuimelaar kop.
« Reactie #11 Gepost op: zo, 30 jun 2013, 18:58:59 »
Ik heb een beetje hetzelfde probleem ik heb ook zon kopje liggen met verbrandings kamers
Het enige wat ik zie is op de nokkenas g14 en een ingeslagen hoofdletter a
Mvg bart
ford escort: rip - golf II: sold - polo 6N: rip - polo steilheck polo coupe

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Identificatie sleeptuimelaar kop.
« Reactie #12 Gepost op: zo, 30 jun 2013, 20:30:25 »
holle kop is ha,hb,of hh . de hh had twee lasribbels op de nokkenas en de ha en hb hadden gelijke nokkenassen .
Nu wil het dat de hb nokkenas 1mm meer lift levert als een gl nokkenas . gk nokkenas is gelijk aan de hh nokkenas op de begin en eind openingstijdstip na .
 mijn inziens is dit kopje voor een hb motor .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .