Auteur Topic: achtermistlamp ontbreekt (BE uitvoer)  (gelezen 1782 keer)

Offline polosprinter86

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
  • Joris Pictoel
achtermistlamp ontbreekt (BE uitvoer)
« Reactie #15 Gepost op: di, 02 jan 2007, 22:02:30 »
net romeinen die begische wet dienaars,idd  :D

Je zou het Belgisch douanekantoor moeten zien waar ik mijn autootje aan moest geven:
Het was gewoonweg "back to the 80's!! Twee kerels in oude barak achter glazen wand met "spreekgaatjes. Op hun bureau: een pc (denk 486 of pentiom 1) met 14"scherm en ieder zowat 20 stempels op een rij...

Btw: als je een auto wilt invoeren, wacht dan met uitschrijven bij de RDW tot je zeker bent dat ie zonder problemen kan ingeschreven en verzekerd worden. Ik zit nl. al enkele weken zonder auto omdat er geen COC (eenvormigheidsattest) bij de wagen zat. Moet ie dus naar een speciale (dure) keuring, en je mag er niet zelf naar toe rijden... Wordt een dure aangelegenheid...

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
achtermistlamp ontbreekt (BE uitvoer)
« Reactie #16 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 01:03:58 »
tjah.

trouwens is een mislicht verplicht in een polo 1994?

(en nog een kleine bij vraag(zo zonde om 1 klein vraagje een topic te openen)

 : zit de sensor van het achteruit rij licht in de versnellings bak ONDER of IN de auto?)

Groetjes Eric.

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
achtermistlamp ontbreekt (BE uitvoer)
« Reactie #17 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 02:07:26 »
...

 : zit de sensor van het achteruit rij licht in de versnellings bak ONDER of IN de auto?)

Onder.

Beter gezegd: niet ónder de auto, maar áán de versnellingsbak aan de linker zijde.




Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
achtermistlamp ontbreekt (BE uitvoer)
« Reactie #18 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 11:06:34 »
Okej dank u,
Onder links bij de bak.Dankjewel.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
achtermistlamp ontbreekt (BE uitvoer)
« Reactie #19 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 13:02:06 »
Achteruitrijschakelaar 5-bak: onderaan voorzijde

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
achtermistlamp ontbreekt (BE uitvoer)
« Reactie #20 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 13:35:31 »
trouwens is een mislicht verplicht in een polo 1994?

In NL niet, alleen als er een lampje in zit moet 't lampje 't ook doen.

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
achtermistlamp ontbreekt (BE uitvoer)
« Reactie #21 Gepost op: do, 04 jan 2007, 00:07:17 »
voor apk niet toch?

Offline Ken

  • polo86c.be
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
    • http://www.polo86c.be
achtermistlamp ontbreekt (BE uitvoer)
« Reactie #22 Gepost op: do, 04 jan 2007, 13:08:02 »
Als je naar de keuring gaat, zorg er dan voor dat het motornummer goed te lezen is, dit moeten ze namelijk hebben.
Ik heb bij mijn Polo (ingevoerd uit Duitsland) toen veel problemen gehad en lang moeten wachten (+- 3 maanden) omdat het motornummer niet duidelijk te lezen was.


Alle voertuigen van voor 1998 moeten bij invoer in België een gelijkvormigheidskeuring ondergaan (kost dacht ik €99) en als ik me niet vergis mag je wel zelf naar deze keuring rijden als je er kentekenplaten van een ander op jouw naam ingeschreven (Belgisch) voertuig aanhangt + je verzekering hiervan op de hoogte brengt.

Offline polosprinter86

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
  • Joris Pictoel
achtermistlamp ontbreekt (BE uitvoer)
« Reactie #23 Gepost op: vr, 05 jan 2007, 11:36:19 »
als ik me niet vergis mag je wel zelf naar de keuring rijden als je er kentekenplaten van een ander op jouw naam ingeschreven (Belgisch) voertuig aanhangt + je verzekering hiervan op de hoogte brengt.

Dat klopt en het hoeft zelfs niet op eigen naam te zijn. Ik mag de platen van pa zenne jag er ff ophangen volgens de keurmeester en de verzekeraar. Absurd is dan weer dat die keurmeester zegt dat bij de tweedehandskeuring, die moet gebeuren als het gelijkvormigheidsattest geleverd werd (na ongeveer twee weken), je niet meer met andere platen mag rijden: m.a.w. dan MOET je garageplaten huren. (Wat voor 75 euro kan, bij een jaguar-garage nota bene :). (De volkswagendealer om de hoek was niet zo bereidwillig.)
Maar ondertussen heb ik al evenveel versies van hoe het moet gehoord als dat ik "experts" gesproken heb.
Zal blij zijn als dit alles achter de rug is...

Nu even mistlampje installeren, maandag 8u afspraak met keuring in Alken.... Duimen maar!!!