Auteur Topic: Verschil mh klepveren en hk klepveren  (gelezen 1326 keer)

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Verschil mh klepveren en hk klepveren
« Gepost op: za, 16 aug 2014, 18:33:49 »
Heb ff de titel aangepast.
mijn vraag luid.
zit er verschil tussen mh klepveren en hk klepveren?
alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: di, 19 aug 2014, 19:56:33 door davidg40 »
Project SteilHeck

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: afstellen cilinderkop
« Reactie #1 Gepost op: za, 16 aug 2014, 20:53:02 »
Klepspeling afstellen: Olving vraagbaak Polo 1981-1986 blz.8. -thumbsup-

Voelermaatje tussen tuimelaar & nokkenas, met steeds de nok omhoog gedraaid.
Klepspeling koud inlaatklep 0,1 a 0,15 mm, uitlaatklep 0,2 a 0,25 mm.
(Klepspeling warm inlaatklep 0,15 a 0,2 mm, uitlaatklep 0,25 a 0,3 mm)
Lange inbusdop 7 werkt prettig.

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: afstellen cilinderkop
« Reactie #2 Gepost op: za, 16 aug 2014, 21:12:37 »
Dankje sjon.
ik kan hem dus praktisch op de werkbank afstellen.
Project SteilHeck

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: afstellen cilinderkop
« Reactie #3 Gepost op: zo, 17 aug 2014, 10:14:21 »
ja als je dat zou willen kan dat.

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: afstellen cilinderkop
« Reactie #4 Gepost op: zo, 17 aug 2014, 10:22:57 »
Mooi zo,
Kan ik vandaag nog niet doen.
Heb namelijk geen imbus 7 voor de ratel.
Morgen even aanschaffen
Project SteilHeck

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: HELP SPOED afstellen cilinderkop
« Reactie #5 Gepost op: ma, 18 aug 2014, 19:58:59 »
Ben nu net met me maatje bezig om de kleppen te stellen.
nu krijgen we de nokkenas niet rond met de inlaat op 0,1 mm.
wij dachten het is dus gewoon 1mm en toen kreeg ik de nokkenas nog niet rond.
Of ik die iets fout. Wat logisch is.
Of mijn klepveren passen niet bij elkaar.
heb dus buitenveren van de hk genomen en binnenveren van de mh.
zou ik miss ook buitenveren van de mh moeten nemen??

met spoed antwoord aub.
Project SteilHeck

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: HELP SPOED afstellen cilinderkop
« Reactie #6 Gepost op: di, 19 aug 2014, 01:19:19 »
Laat dat met spoed aub weg ;). Staat wat netter. Verder zou het zomaar kunnen zijn dat je veren zodanig stijf zijn dat je gewoon niet sterk genoeg bent. Kan je em wel heen en weer bewegen tot de nok de klep raakt?
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: HELP afstellen cilinderkop
« Reactie #7 Gepost op: di, 19 aug 2014, 07:29:32 »
De nok raakt de tuimelaar wel.
hij komt alleen niet over het draaipunt heen.
zelfs niet als je er heel veel kracht opzet.
dan lijkt het wel of de klep op zijn eind zit.
zou het aan de veren liggen?
Project SteilHeck

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Verschil mh klepveren en hk klepveren
« Reactie #8 Gepost op: wo, 20 aug 2014, 00:29:12 »
Klep kan er zelf helemaal uit. Veren kunnen maximaal ingedrukt zijn inderdaad. Kun je er een foto van maken? Blijft er verder niets hangen? Wel goed uitgemeten? De klepspeling?
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: Verschil mh klepveren en hk klepveren
« Reactie #9 Gepost op: wo, 20 aug 2014, 16:24:02 »
Alles zit goed.
Zelf met 1mm klepspeling ging de nokkenas nog niet rond.
Daarom denk ik dat de hk klepveren niet goed zijn
Project SteilHeck

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Verschil mh klepveren en hk klepveren
« Reactie #10 Gepost op: wo, 20 aug 2014, 22:34:59 »
Geen idee, mijn kennis houd hier op  -thumbsup-
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: Verschil mh klepveren en hk klepveren
« Reactie #11 Gepost op: do, 21 aug 2014, 11:33:36 »
Oke toch bedankt.
iemand anders misschien?
Project SteilHeck

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Verschil mh klepveren en hk klepveren
« Reactie #12 Gepost op: do, 21 aug 2014, 12:41:26 »
klinkt als maximaal ingedrukte klepveren . wat ik altijd deed was de onderste schotel van de kleppen in de kop verwijderen . hiermee win je net de ruimte die je nodig hebt voor de veren om ingedrukt te worden .betekent wel dat je dus de kleprubbers moet verwijderen om deze plaatjes weg te kunnen halen . ach en verse kleprubbers zijn alleen maar gunstig .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Verschil mh klepveren en hk klepveren
« Reactie #13 Gepost op: do, 21 aug 2014, 12:41:48 »
tip een magneetpen is erg handig .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: Verschil mh klepveren en hk klepveren
« Reactie #14 Gepost op: do, 21 aug 2014, 16:34:46 »
Dank je serge hier heb ik wat aan.
Project SteilHeck