Wat zijn jullie ervaringen bij een defect in de ontsteking (Met name bougiekabels, verdeler, rotor, bobine) etc..
Bij mijn aav'tje heb ik nu een probleempje waar ik nog niet ben uitgekomen:
Koud inhouden, de eerste 5 min zijn het ergste. Na die 5 minuten is het een stuk minder maar wel nog steeds aanwezig
- Bougie's hebben een goede kleur (mengsel is naar mijn mening goed afgesteld)
- druk in het drukpotje iets verhoogd (i.v.m. licht gekietelde motor)
- Geen valse lucht kunnen ontdekken (geen reactie op remmenreiniger rond het blok en bij de carterventilatie)
- Blauwe sensor week geleden vervangen (die was ook niet meer helemaal fris, dacht eerst dat het daar aan lag)
- Benzinefilter vorig jaar vervangen
Van mijn brommertijd kan ik nog herinneren dat een kapotte bougiekabel een inhoudend/stotterend effect geeft.
De bougiekabels zijn volgens mij nog nooit vervangen op mijn Polo (originele Bosch kabels zitten er nog op). Laatst de plantenspuit gevuld met water en de kabels bekeken in natte toestand. Bij 2 kabels zie ik dan afentoe kleine blauwe vonkjes doorslaan, dit lijkt mij natuurlijk niet goed. Ik lees op andere fora's dat dit wel eens vaker voorkomt en dat de kabels dan niet perse defect hoeven te zijn.
Hoe kouder en vochtiger het weer, hoe slechter de wagen rijd op het moment in koude toestand (koudstartregeling lijkt mij inorde)
zodra ik de koppeling dus wat sneller laat opkomen in de 1 en ik rij weg met normaal gas geven houdt de wagen soms zo erg in dat hij bijna stilvalt.. Het lijkt gewoon alsof die even niet vonkt of geen benzine krijgt. zodra ik uit de lage toeren ben pakt hij zeer direct op en schiet hij accuut weg. De eerste minuten die daar op volgen merk ik wel dat de wagen minder vermogen heeft en iets smoort bij gas geven..
Komt jullie dit bekend voor en zou dit goed in de ontsteking kunnen zitten?
Merci voor het meedenken,
Joris