Auteur Topic: benzinelucht  (gelezen 1013 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
benzinelucht
« Gepost op: di, 13 mrt 2007, 11:54:09 »
Mannen/Vrouwen,

zeg het alvast maar ff: het gaat over mijn 6N. :P

Sinds een paar dagen merk ik bij koude start en vlak daarna stilstaan (stoplicht/supermarkt/etc.) dat het flink naar benzine ruikt in de auto.

Bij warme motor is dit over.

Heeft iemand een idee wat een veel voorkomende oorzaak is voor dit vieze geurtje?

Ik ga donderdag met de auto aan de slag, geef hem direct een grote beurt. Als ik een paar handige tips krijg, dan kan ik direct deze geur verhelpen. Het voelt niet echt veilig om een auto te starten waarbij benzinedampen onder de kap hangen..

Alvast dank! -marcel-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
benzinelucht
« Reactie #1 Gepost op: di, 13 mrt 2007, 13:47:39 »
You're at the wrong forum. -gert-

Interieurfilter vervangen.
Zit rechtsonder de voorruit: gelijk ff blaadjes opruimen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
benzinelucht
« Reactie #2 Gepost op: di, 13 mrt 2007, 16:33:52 »
I know, maar een AEX is natuurlijk een doorontwikkeling van de 1273 cc'tjes die in de 86C geleverd is.

Maar goed; heb ook de vraag op 't volksforum gesteld. Hier zitten echter veel brilliantere sleutelaars :D

Dat interieurfilter doet toch niets af aan die sterke benzinelucht? Heb na het ruiken van de lucht direct de auto stilgezet en gezocht naar lekken etc.

Onder de kap ruikt het dan net alsof je boven een emmer benzine hangt. Dat moet dus een oorzaak hebben.

Ik zoek wel even verder; als iemand nog een tip heeft, hoor ik het graag!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
benzinelucht
« Reactie #3 Gepost op: di, 13 mrt 2007, 18:33:22 »
AEX is toch zo'n ding met een centrale gasklep met een plastiek gedraaide worsten inlaatspruitstuk??

Ik zou in iedergeval de aan en retourleidingen controleren op lekkage: d'r staat nogal wat druk op: misschien een leiding poreus geworden?

Verder zal er een injectoren brug op zitten alla NZ/3F/PY, en dus ook een drukregelaar, en vast ook een koolfilter: Slangetjes slangetjes slangetjes.

Als het ruikt alsof je boven een emmer benzine staat, dan moet er wel zichtbaar benzine ergens lekken.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
benzinelucht
« Reactie #4 Gepost op: di, 13 mrt 2007, 19:20:18 »
Is idd een zwart kunststof worstgedraaide inlaat..

Zal daar eens heel goed gaan zoeken, desnoods met een vlammetje er bij.





















NOT!! -nana-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
benzinelucht
« Reactie #5 Gepost op: di, 13 mrt 2007, 22:58:58 »
Is idd een zwart kunststof worstgedraaide inlaat..

Zal daar eens heel goed gaan zoeken, desnoods met een vlammetje er bij.





















NOT!! -nana-

als je ervanaf wilt zou ik dat laaste zeker doen ja
(die droom heb ik zo vaak als het weer eens op me werk tegen zit.
naja)

inderdaad wat jaap zegt de standaard dingen controleren

succes met zoeken

gr maikel.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
benzinelucht
« Reactie #6 Gepost op: wo, 14 mrt 2007, 02:19:58 »
thnx!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
benzinelucht
« Reactie #7 Gepost op: wo, 14 mrt 2007, 09:25:40 »
ik heb hetzelfde probleem gehad en bij mij was de retourleiding zo lek als een mandje.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
benzinelucht
« Reactie #8 Gepost op: wo, 14 mrt 2007, 10:20:04 »
nice! Morgen gaat ik ff kijken.

Retourleiding
injectorbrug (fuel rail)
aansluitingen van --naar


Ik zal nog wel even laten weten wat het geweest is. Staat er bij starten ineens een flinke druk op de retourleiding?
Dat zou verklaren waarom het bij warme motor weg is.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
benzinelucht
« Reactie #9 Gepost op: wo, 14 mrt 2007, 11:29:10 »
Ineens ineens,..

Ineens komt er druk op het hele systeem.. Misschien is het de drukregelaar die 'tijdens het opdruk komen' even lekt,..

Kruip nou gewoon eens even onder de kap!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
benzinelucht
« Reactie #10 Gepost op: wo, 14 mrt 2007, 11:40:36 »
auto staat 250km verderop bij mijn vriendin voor de deur..

Daar ga ik dus niet heen kruipen :D

Morgen is de dag. Ga aan het einde van de dag met het kuch (OV)kuch naar Groningen..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
benzinelucht
« Reactie #11 Gepost op: do, 15 mrt 2007, 14:34:30 »
goed...

Slangen poreus;

vanaf koolfilter naar inlaatspruitstuk
van tank naar koolfilter

Retour van drukregelaar

Geurtje moet weg zijn denk ik!

Nu het STOMSTE ooit..

Ik ook direct de rest controleren;

olie verversen incl. filter
luchtfilter vervangen
distr. en multiriem visueel controleren
vloeistofniveau's controleren

Goed:

olie verversen:
plug los
filter verwijderen

koffie drinken

nieuw filter plaatsen
nieuwe olie vullen

K*T:

plug vergeten terug te zetten.. Toen was al 2 liter olie in de teil gelopen die ik godzijdank nog had laten staan!!!

DOMDOMDOMDOMDOM!!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983