Auteur Topic: Tsilpen  (gelezen 549 keer)

Offline kingco

  • Non-Register lid
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
Tsilpen
« Gepost op: vr, 20 okt 2006, 12:06:40 »
Pas geleden heb ik mijn distibutiesnaar, waterpomp en v-snaar laten vernieuwen. Wat mij opvalt, is dat de auto bij stationair toerental tsjilipt. Ik weet niet zeker of dit van te voren ook was, omdat ik de auto pas een paar dagen in bezit had. Kan het zijn dat de distributiesnaar te strak staat, of maakt de waterpomp herrie. Heeft iemand hier een idee over?

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Tsilpen
« Reactie #1 Gepost op: vr, 20 okt 2006, 12:08:54 »
dat zou kunnen, je moet je distributieriem een kwart slag kunnen draaien tussen duim en wijsvinger, kan dat niet dan staat ie dus te strak. Je distributiekap moet je wel even losschroeven...

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Tsilpen
« Reactie #2 Gepost op: vr, 20 okt 2006, 13:24:15 »
lijkt me eerder een te slappe v-snaar

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Tsilpen
« Reactie #3 Gepost op: vr, 20 okt 2006, 15:01:14 »
Daar heb ik ook last van gehad, toen was het de distributieriem die te strak stond. Zie topic

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Tsilpen
« Reactie #4 Gepost op: vr, 20 okt 2006, 15:06:38 »
Mijn riem heeft een hele tijd te strak gestaan! Na wat lossen is het beter geworden... maar ik denk dat de "nieuwe" waterpomp zo toegetakeld is dat hij blijft tsjilpen! Dus laten we het maar zo!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline kingco

  • Non-Register lid
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
Tsilpen
« Reactie #5 Gepost op: vr, 20 okt 2006, 22:59:45 »
Bedankt voor de info. Ik ga contact opnemen met de monteur. Ik had zelf al het vermoeden. Ik had de auto net een week. Toen heb ik het een en ander laten vernieuwen. Toen ik hem startte, was het al een "vreemd" geluid. Ik hoop niet dat het een en ander al kapot is gegaan. Ik heb er ongeveer 100 km mee gereden.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Tsilpen
« Reactie #6 Gepost op: za, 21 okt 2006, 00:16:20 »
Kapot gaat t niet snel hoor.

Zoemen van waterpomp / distributieriem is normaal: 't komt vaker voor.. Of de riem ligt te strak, of de waterpomp is niet 100% gesmeerd,. of.. of.. of...

Even de spanning laten controleren.. als die goed is, en de waterpomp is ook echt vervangen.... dan wen d'r maar vast aan :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline kingco

  • Non-Register lid
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
Tsilpen
« Reactie #7 Gepost op: ma, 23 okt 2006, 18:05:56 »
Ik ben teruggeweest naar de monteur. Hij heeft hem iets losser gezet, en het geluid was verdwenen. Na ongeveer 20 km kwam het geluid weer terug. Ik leer er maar mee leven.
Bedankt voor jullie hulp