Auteur Topic: HELP HELUP hoe tank, handrem kabel en stahlflex remleidingen te monteren  (gelezen 791 keer)

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
probleem probleem
help help help help

ben polo bodem aan het opbouwen mare stuit tegen wat probleem. IK WEET NIET MEER HOE HET ZAT en WAARMEE het vast zat.

zo heb ik een ontluchtings slang van boven aan de vulhals. die een lus maakt in het intrieur en dan weer terug komt bij de tank maar heb geen flauw idee meer waar dat slangetje heen gaat. volgens Edgar hangt ie los. maar daar vind ik slangetje beetje lang voor.

en lig de tank op of onder de las naad?
wat ik ook niet meer weer hoe de handrmkabel loopt (is van het type 1 kabel naar achteras en trekt daar de 2 kabeltjes op de as aan.

betreft een polo coupe uit 87 met een mh blok.
zou er iemand onder z'n auto willen kruipen en foto's maken van de complete achter onderkant ( terhoogte achteras)

alvast bedankt maikel

 

 
« Laatst bewerkt op: ma, 20 apr 2009, 22:33:24 door Maikel »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: HELP HELP HELUP
« Reactie #1 Gepost op: za, 18 apr 2009, 20:56:26 »
Vulhalsontluchtingsslangetje weet ik zo 123 ook ff niet: ome edgar al geraadpleegd?

Tank ligt vooraan op de rand en achteraan eronder (waarschijnlijk maar 1 draadeindje aanwezig)

Handremkabel gaat met een bocht om de tank heen (bestuurderszijde)

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: HELP HELP HELUP
« Reactie #2 Gepost op: za, 18 apr 2009, 21:17:56 »
GOED TOPIC TITEL !!!

Duidelijk aangegeven wat je probleem is enzo  -gert-


Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: HELP HELP HELUP
« Reactie #3 Gepost op: zo, 19 apr 2009, 20:45:56 »
ja sorry had nie veel tijd en denk gooi dit eff op forum.
maar als je het veranderen wil graag.


Edgar heb ik al geraadspleegt. grappige is dat dit per model verschild.
- het kan zijn dat er een soort toetertje opzit. en los hangt tussen tank en carros. (Lijkt me meest logische voor mij. alleen vind slangetje wat lang en heb dat toetertje er niet op zitten)
- het kan zijn dat hij met zwartekracht klepje in het rubber van de vulhals terecht komt.
- en er was nog een optie (heb eff geen Edgar bij de hand)

dus als ik jou goed begrijpt sjon ligt de tankt voorkant op de carros als auto op zijn wielen staat? draadendje klopt zit zeker ook een bout op? kan niks meer terug vinden wat zou passen:(
en die handremkabel loopt dat ook langs de uitlaat? hoort daar ook niet een ophangbeugel te zitten dan??
kon het in Edgar niet vinden.

je wat een drama wou dit ik niet zomaar luk maar raak was gaan plukken.

waar ik ook nog steeds niet overuit ben is die stahlflex remleidingen. hoe krijg ik die dingen vast aan carros??
met 2 plaat moeren tussen de leiding en het tussen wartel?

en foto's zijn nog steeds welkom.
ook foto's van hoe de remleidingen voor tegen het schutbord zitten.

alvast bedankt gr maikel

« Laatst bewerkt op: zo, 19 apr 2009, 20:48:06 door Maikel »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: HELP HELP HELUP
« Reactie #4 Gepost op: zo, 19 apr 2009, 22:36:38 »
ja sorry had nie veel tijd en denk gooi dit eff op forum.

Topic titel kan je veranderen door op 'Verander' te klikken in de eerste posting.
Geen of weinig tijd; Enige tijd was er wel  -gert- -nana-

Slangetje weet ik precies hoe die loopt, maar ik heb er ff geen tijd voor om het helemaal uit te schrijven -nana-

Nee, vanaf het omhoog staande aansluitinkje aan de tankhals, gaat ie omhoog, door de carroserie heen omhoog, met een klipje vast achter je zijpaneel en via het zelfde rubbertje waar ie omhoog ging, weer naar beneden. Dan hangt deze vervolgens losjes naar beneden, langs de tankhals, waarna ze met clipsen vast zit aan de fels/lasrand van de tank. Het slangetje is vrij lang, en komt zo tot ruim onder de auto uit.

Er is NOG een slangetje, dat aan de rubber mof rond de vulopening thuis hoort. Dit 2e slangetje gaat samen met de ander naar beneden, zit met zo'n zelfde soort klemmetjes aan de tank vast en komt in sommige gevallen tot midden onder de auto uit, zodat de gemorstte benzine niet op je schoenen druppelt, maar netjes onder de auto lekt.
Overigens: de slangetjes hangen met clips aan de achterkan van de tank langs de felsrand vast. Er zitten aan de tank, aan die zelfde achterkant 2 oogjes, waarbij er slechts voor 1 oogje een stukje draadeind aan de auto vast zit ( M8 ).  Aan de voorkant ligt de tank op de felsrand van de achterbank. Als enige echte bevestiging/borging van de tank zit de tank dus vast met 1 boutje en 1 ' strip ' welke onder de tank doorloopt. De strip zit aan 1 kan gehaakt en aan de andere kant met ik dacht een M10 moer aan de voorkant vast (rond de middentunnel ).




Zwaartekracht klep kan je vergeten, zit allen bij bepaalde (buitenlandse) modellen gemonteerd.

Zie plaatje trouwens:
Bij klemmetje 13 zit ie vast aan de vulhals, via rubbertje 11 gaat ie door naar boven en naar binnen, waar ie in een schuimpje ( 9 ) een bochtje maakt ( ruim, zodat ie niet knikt ), en hij zit met plastic klem 12 vast in een metalen gaatje in de koets.
vervolgt zijn weg naar beneden, terug door rubbertje 11. Vergeet nummertje 14 of 14a, maar ga direct door naar beneden, en volg de route van de slang (aangegeven met nummerte 9a ) alwaar ie met klemmetjes 17 vast zit op de rand en met trompetjes 18/18 uitmond onder de auto.

Qua tekening: vergeet nummertje 17a ( klem voor brandstofleiding onder de auto naar voren ) en nummertje 14 en 14a zie je nooit bij nederlandse auto's. De rubberenmof (nummer 4 ) heeft overigens wel ruimte voor de zwaartekrachtklep, maar wordt niet gebruikt.

Slangetje 8 hangt aan de rubbermof ( 4 ) en bungelt net zo naar beneden als slangetje 9a. Slang 6 is de ' tuinslang dikke'  slang die de tankhals met de tank verbind en loopt binnendoor (ontluchting voor tijdens het tanken).

Na: Ik steek wat tijd in een goed antwoord; steek jij even tijd in het aanpassen van de topic titel? EN natuurlijk in de polo :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: HELP HELP HELUP hoe tank en handrem kabel te monteren
« Reactie #5 Gepost op: ma, 20 apr 2009, 22:32:24 »
jaap harstike bedankt! voor je moeite en je tijd. mijn vermoedens zijn dus toch juist. was bang dat nie goed was omdat op die bewuste slang erg lang vond en nummer 18 die toeter niet meer op de slang zit:(. maar het zit dus wel goed:)
alleen nu nog alle klemmetjes vinden. zucht.

ik had haast met schrijven en zo vergeet je iets goed te melden vandaar.
maar het is opgelost.
tijd word nu zeker in polo gestoken en gaat de goede kant op.

rest voor mij nog steeds de vragen.
zit de handrem kabel nog ergens vast als ik hem om de tank heb geleid?
en die stahlflex leidingen hoe krijg ik deze netjes vast aan carros??

jaap nogmaals bedankt.

gr maikel