ja sorry had nie veel tijd en denk gooi dit eff op forum.
Topic titel kan je veranderen door op 'Verander' te klikken in de eerste posting.
Geen of weinig tijd; Enige tijd was er wel
Slangetje weet ik precies hoe die loopt, maar ik heb er ff geen tijd voor om het helemaal uit te schrijven
Nee, vanaf het omhoog staande aansluitinkje aan de tankhals, gaat ie omhoog, door de carroserie heen omhoog, met een klipje vast achter je zijpaneel en via het zelfde rubbertje waar ie omhoog ging, weer naar beneden. Dan hangt deze vervolgens losjes naar beneden, langs de tankhals, waarna ze met clipsen vast zit aan de fels/lasrand van de tank. Het slangetje is vrij lang, en komt zo tot ruim onder de auto uit.
Er is NOG een slangetje, dat aan de rubber mof rond de vulopening thuis hoort. Dit 2e slangetje gaat samen met de ander naar beneden, zit met zo'n zelfde soort klemmetjes aan de tank vast en komt in sommige gevallen tot midden onder de auto uit, zodat de gemorstte benzine niet op je schoenen druppelt, maar netjes onder de auto lekt.
Overigens: de slangetjes hangen met clips aan de achterkan van de tank langs de felsrand vast. Er zitten aan de tank, aan die zelfde achterkant 2 oogjes, waarbij er slechts voor 1 oogje een stukje draadeind aan de auto vast zit ( M8 ). Aan de voorkant ligt de tank op de felsrand van de achterbank. Als enige echte bevestiging/borging van de tank zit de tank dus vast met 1 boutje en 1 ' strip ' welke onder de tank doorloopt. De strip zit aan 1 kan gehaakt en aan de andere kant met ik dacht een M10 moer aan de voorkant vast (rond de middentunnel ).
Zwaartekracht klep kan je vergeten, zit allen bij bepaalde (buitenlandse) modellen gemonteerd.
Zie plaatje trouwens:
Bij klemmetje 13 zit ie vast aan de vulhals, via rubbertje 11 gaat ie door naar boven en naar binnen, waar ie in een schuimpje ( 9 ) een bochtje maakt ( ruim, zodat ie niet knikt ), en hij zit met plastic klem 12 vast in een metalen gaatje in de koets.
vervolgt zijn weg naar beneden, terug door rubbertje 11. Vergeet nummertje 14 of 14a, maar ga direct door naar beneden, en volg de route van de slang (aangegeven met nummerte 9a ) alwaar ie met klemmetjes 17 vast zit op de rand en met trompetjes 18/18 uitmond onder de auto.
Qua tekening: vergeet nummertje 17a ( klem voor brandstofleiding onder de auto naar voren ) en nummertje 14 en 14a zie je nooit bij nederlandse auto's. De rubberenmof (nummer 4 ) heeft overigens wel ruimte voor de zwaartekrachtklep, maar wordt niet gebruikt.
Slangetje 8 hangt aan de rubbermof ( 4 ) en bungelt net zo naar beneden als slangetje 9a. Slang 6 is de ' tuinslang dikke' slang die de tankhals met de tank verbind en loopt binnendoor (ontluchting voor tijdens het tanken).
Na: Ik steek wat tijd in een goed antwoord; steek jij even tijd in het aanpassen van de topic titel? EN natuurlijk in de polo