Enkele maanden geleden heeft Rica-Enkhuizen tot mijn (bijna) volle tevredenheid mijn 'chip' herschreven, afgestemd op o.a. de geflowde G-lader, het open luchtfilter en de sportuitlaat.
Eén dingetje kregen ze toen nog niet direct in orde: er moest nog iets aan de brandstofdrukregeling worden gedaan (de motor had na koude start gedurende de eerste ± 5 minuten nogal eens de neiging af te slaan - ten gevolge van te arm mengsel).
Omdat ik niet eerder tijd had hebben ze pas deze week een 'instelbare brandstofdrukregelaar' gemonteerd. Het probleem is nu inderdaad helemaal verholpen:
* motor slaat niet meer af,
* reageert nog steeds minstens zo vlot - misschien zelfs nog directer - op gasgeven,
* benzineverbruik is als normaal,
* A/F-meter staat bij koude motor en bij (warm) volgas 1 of 2 LEDjes verder in het groen (= rijker) dan voorheen.
Waar ik nou zo benieuwd naar ben is:
1. Zit die nieuwe extra regelaar 'in serie' met de oude regelaar?
2. Hoe werkt zo'n (extra) regelaar?
3. Ik kan een fuelpressuremeter aansluiten op die nieuwe regelaar - die zou volgens Rica dan ± 3,2 bar moeten aangeven. Is dat een begrijpelijke waarde? In de boeken lees ik 2,5 of 3,0 bar.