Auteur Topic: klapruiten , tochtruiten voor derby 1 polo 1  (gelezen 1661 keer)

Offline derby 77

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
  • Jerry
klapruiten , tochtruiten voor derby 1 polo 1
« Gepost op: di, 16 feb 2010, 22:52:24 »
heeft er iemand van jullie klapruitjes in de deuren van een derby of polo of audi 50 ?

en iemand enig idee wat dit waard is zo een setje ruiten ?


Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: klapruiten , tochtruiten voor derby 1 polo 1
« Reactie #1 Gepost op: di, 16 feb 2010, 22:59:22 »
Smoking vents/windows? Ze zijn behoorlijk zeldzaam... Sowieso voor veel VW-modellen, maar zeker voor de typ86! Reken toch al snel op € 200 ++
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: klapruiten , tochtruiten voor derby 1 polo 1
« Reactie #2 Gepost op: di, 16 feb 2010, 23:16:54 »
Afgelopen weekend kwam er nog een NOS setje klapruitjes voorbij op eBay, maar die waren met een dag verkocht.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: klapruiten , tochtruiten voor derby 1 polo 1
« Reactie #3 Gepost op: di, 16 feb 2010, 23:26:03 »
Ik heb er vrij lang op gelet op Ebay, maar zo'n compleet setje heb ik in 2 jaar (nagenoeg dagelijks checken) nooit voorbij zien komen. Soms wel één kant, vaak met slechte of geen rubbers.
Mocht het zo zijn dat je zelf zo'n setje hebt liggen en je afvraagt wat je er voor wil vragen dan verwacht ik nu natuurlijk wel een PB van je?! :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline derby 77

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
  • Jerry
Re: klapruiten , tochtruiten voor derby 1 polo 1
« Reactie #4 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 14:34:53 »
ben ook al een tijdje aan het zoeken op ebay om te zien wat zo een setje gaat , maar helaas nog nooit te koop gevonden .
ben er zelf wel van bewust dat ze heel moeilijk te vinden zijn ,
ikzelf heb een set liggen , en ik overweeg om ze te verkopen . aangezien ik gestopt ben met derby project .
als ik ze verkoop zal het wel voor een goede prijs zijn, want als ik achteraf te horen krijg dat ze dubbel zo veel waard  zijn dan  zou ik er toch spijt van hebben ..... ( ik heb er ook wel wat tijd ingestoken met zoeken en restaureren )
ps heb deze ruitjes volledig gerestaureerd , metalen frame en de rubbers zijn in perfecte staat , enkel wat krasjes op het glas ( aan het scharniertje en slotje ) van de vorige eigenaar ,

even een fototje bijzetten van mijn setje
« Laatst bewerkt op: wo, 17 feb 2010, 14:37:26 door derby 77 »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: klapruiten , tochtruiten voor derby 1 polo 1
« Reactie #5 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 14:35:59 »
Mocht het zo zijn dat je zelf zo'n setje hebt liggen en je afvraagt wat je er voor wil vragen dan verwacht ik nu natuurlijk wel een PB van je?! :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: klapruiten , tochtruiten voor derby 1 polo 1
« Reactie #6 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 15:42:37 »
Wat is wat waard: Klapruitjes: wat de gek er voor geeft.

Denk dat een compleet setje, dat zo te monteren valt heel wat kan opbrengen in Duitsland. Wat Gerrit zegt: 200Eu +

Maar waarschijnlijk heb je dan wel een duits ebay account nodig of moet je verbloemen dat ze uit Nederland komen; voor het zelfde geld vertrouwt men het niet en bied men niet.
En geluk hebben dat het hier en daar op fora wordt opgepikt en men warm loopt en als bezetenen gaan bieden.

Een complete Polo Paris/Carat/Prisma kan op e-bay weg gaan voor 1 euro tot ver voorbij de 5000 eu.

Ochja: de nederlandse richtprijs ligt waarschijnlijk lager: Men vind ze leuk, geil erop, maar 200 eu + neertellen, dat zullen er niet veel zijn.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: klapruiten , tochtruiten voor derby 1 polo 1
« Reactie #7 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 15:47:55 »
Samenvattend:

De waarde van klapruitjes?: wat de gek er voor geeft.

 :D :D :D :D





Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: klapruiten , tochtruiten voor derby 1 polo 1
« Reactie #8 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 16:37:53 »
Wat is wat waard: Klapruitjes: wat de gek er voor geeft.

Denk dat een compleet setje, dat zo te monteren valt heel wat kan opbrengen in Duitsland. Wat Gerrit zegt: 200Eu +

Maar waarschijnlijk heb je dan wel een duits ebay account nodig of moet je verbloemen dat ze uit Nederland komen; voor het zelfde geld vertrouwt men het niet en bied men niet.
En geluk hebben dat het hier en daar op fora wordt opgepikt en men warm loopt en als bezetenen gaan bieden.

Een complete Polo Paris/Carat/Prisma kan op e-bay weg gaan voor 1 euro tot ver voorbij de 5000 eu.

Ochja: de nederlandse richtprijs ligt waarschijnlijk lager: Men vind ze leuk, geil erop, maar 200 eu + neertellen, dat zullen er niet veel zijn.

 withstupid
Dat is het punt met waarde: het feit dat het er ooit voor betaald is wil niet zeggen dat je (nogmaals) de koper (=gek? :D) vindt die er hetzelfde voor over heeft...
Typisch verhaal van zeldzaamheid en waardevol en de verwisseling daarvan in de jacht op de hoofdprijs.

Een Rembrandt is zeldzaam, en zeer waardevol. Schilderijen van mijn hand zijn daarentegen nog veel zeldzamer, maar zou ik aan de straatstenen niet kwijt raken?! :D

Uiteindelijk blijft een Polo/Derby I een vrij zeldzame auto, maar over het algemeen blijft de waarde van een tiptop-exemplaar nog vrij bescheiden... En om nou je taxateur te proberen te beïnvloeden door te zeggen dat er wel tochtruitjes van € 1000 in zitten?! -gert-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: klapruiten , tochtruiten voor derby 1 polo 1
« Reactie #9 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 17:18:58 »
Afgelopen weekend kwam er nog een NOS setje klapruitjes voorbij op eBay, maar die waren met een dag verkocht.

Voor hoeveel gingen ze weg dan?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: klapruiten , tochtruiten voor derby 1 polo 1
« Reactie #10 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 17:21:31 »
Zo te zien is zo'n frames nog wel na te maken, en rubber lijkt ook erg op die van een normale ruit (met een beetje knippen en plakken dan).

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: klapruiten , tochtruiten voor derby 1 polo 1
« Reactie #11 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 17:36:35 »
Die twee ramen van eBay gingen voor 299,- weg. Maar dat is dan zonder de rubbers.

Denk je dat zo'n rubber na te maken is? Dit is een setje rubbers voor een Golf 1: