Auteur Topic: Carburateurs  (gelezen 1195 keer)

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Carburateurs
« Gepost op: do, 25 jan 2007, 21:53:39 »
Hallo, ben geen zo'n carburator kenner, dus zat ik met de volgende vraag;
Wat is eigenlijk het exacte verschil tussen een 2E carburator en een 2E3?-dunno- Kan de ene gewisseld worden met de andere, eventuele verschillen dan? (op een gk blok)Is er nog iets anders van model die zou passen vb van een 1600 golf2 ofzo?

Eeeeep




Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Carburateurs
« Reactie #1 Gepost op: vr, 26 jan 2007, 19:46:00 »
Niemand? -dunno-

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Carburateurs
« Reactie #2 Gepost op: vr, 26 jan 2007, 20:41:56 »
Ik weet het antwoord niet maar is je originele atje dan? Misschien die proberen te repareren....

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Carburateurs
« Reactie #3 Gepost op: vr, 26 jan 2007, 21:16:54 »
Mja inderdaad maar, is behoorlijk beschadigd,daarmee. En ik heb hier nog 2  2E's liggen en eentje van een 1600 alle 3 van golf 2 dacht ik.Maar wil eerst wat informatie inwinnen voor ik met experimenten begin -klus-
Dacht dat hier wel wat kenners zaten over dergelijk materiaal.Meer dan op andere forums dacht ik toch ?

Eeets




Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Carburateurs
« Reactie #4 Gepost op: za, 27 jan 2007, 14:59:41 »
Enkele foto's van de 2 2E's:


Blijkbaar dus 2 verschillende modellen:
Bij de 1ste (rechts op de foto) is het kleinste gat: 23,8mm
                                                  grootste gat: 27,8mm            
Bij de tweede(links)   -                    kleinste gat: 27,8mm
                                                  grootste gat:29,8mm
Iemand die weet of die nu alletwee van een 1300 komen of niet?Of ze er alletwee op passen?(gaten om te monteren op inlaatstuk zijn in ieder geval dezelfde).OP de kleinste staat er 'een code' bij: F 4 303 op de grootste 015 9 136




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Carburateurs
« Reactie #5 Gepost op: za, 27 jan 2007, 16:16:23 »
1e is van 1.3 2e is van 1.6 .
je moet de 1e hebben wel dan de sproeiers van je originele overzetten .gk heeft andere sproeier bezetting dan mh
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Carburateurs
« Reactie #6 Gepost op: za, 27 jan 2007, 19:41:12 »
O.k bedankt -thumbsup-.Nu weet ik toch al dat.En die van de 1600 is dan veel te groot ofzo om te gebruiken? Of komen daar nog andere nadelen bij kijken ofzo?

Eeeets

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Carburateurs
« Reactie #7 Gepost op: za, 27 jan 2007, 21:49:07 »
Sproeier bezetting, stationair, .. alles is anders aan een 1.6 carburateur.

Zonder kennis van zaken haalt t wisselen van de 2E3 naar de 2E niets uit: sproeiers komen niet overeen, en ook de rest is niet op elkaar afgestemd.


Wat Serge ook al zegt: de 2e3 van een 1.3 MH (bij bosjes op de sloop) met de sproeiers van de origineel GK zou wat kunnen zijn.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline edgard

  • Non-Register lid
  • Berichten: 85
  • Geslacht: Man
Carburateurs
« Reactie #8 Gepost op: zo, 28 jan 2007, 09:34:11 »
advies gooi alle vacuum zooi van de 2e carb af en maak de 2e trap mechanisch door middel van een veer ik zal wel een foto maken hoe ik dat heb gedaan.
Grootste pierenburg 2e carb zit op een golf 2 1800 of opel vectra 1800
deze hebben de grootste venturie maat 22voor de eerste en 26 voor de 2e trap
Als je van de bovenkant in de carb kijkt zie je de maat van de venturie staan

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Carburateurs
« Reactie #9 Gepost op: zo, 28 jan 2007, 12:00:11 »
Dat het niet zomaar in 1 2 3 te veranderen was had ik al wel gedacht.Maar mss dat iemand het hier al eens eerder had geprobeerd?Aangezien ik hier al alle soorten carburatoren had zien staan op dergelijke motor...@Edgard, klint interessant.Wil ik wel eens zien.




Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Carburateurs
« Reactie #10 Gepost op: zo, 28 jan 2007, 12:08:45 »
Sproeier bezetting, stationair, .. alles is anders aan een 1.6 carburateur.

Zonder kennis van zaken haalt t wisselen van de 2E3 naar de 2E niets uit: sproeiers komen niet overeen, en ook de rest is niet op elkaar afgestemd.


Wat Serge ook al zegt: de 2e3 van een 1.3 MH (bij bosjes op de sloop) met de sproeiers van de origineel GK zou wat kunnen zijn.

@Jaap, zit er verschil in die 2E3 van een MH,in vergelijking met die van een gk?




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Carburateurs
« Reactie #11 Gepost op: zo, 28 jan 2007, 15:39:32 »
ja de sproeier bezetting van een mh is kleiner dan die van een gk ,had ik je al eerder verteld
je hebt laagvliegers en modelvliegers .