Auteur Topic: G40 loopt niet lekker  (gelezen 747 keer)

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
G40 loopt niet lekker
« Gepost op: do, 06 sep 2012, 16:03:19 »
Heb al flink wat gezocht, maar kom toch vaak net weer andere symptomen tegen als ik heb, of oplossingen die bij mij nog niet hebben gewerkt.
Ik heb motorcode PY, van voor tot achter een rvs groep A uitlaat en G60 injectoren en grotere intercooler, verder is alles standaard.

De motor loopt in principe goed, alleen af en toe houd hij in en geeft hij zwarte rook (teveel brandstof). Hij doet dit af en toe en gewoon sporadisch, tenminste
heb nog niet ontdekt wanneer hij het steeds doet, soms als ie koud is soms als ie warm is, soms in een bocht. Ik kan bijvoorbeeld ook een uur rijden zonder
het te hebben. Het lijkt wel vaker te komen bij stabiel toerental, bijv. constant 120 km/h rijden.
Ik heb de blauwe temperatuursensor al vernieuwd, al mijn vacuumslangen gecontroleerd en vervangen, lambdasonde getest. Hij heeft net een grote beurt gehad,
waarbij alles is vervangen en ververst. Ik heb hem ook geprobeerd uit te lezen met vagcom en zo'n verloop stekker naar OBD2 maar dat lukte niet.

Zie ik iets over het hoofd? Of wat kan ik nog eens testen?
« Laatst bewerkt op: do, 06 sep 2012, 16:05:12 door spiderclass »

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: G40 loopt niet lekker
« Reactie #1 Gepost op: do, 06 sep 2012, 17:03:56 »
Waarom G60 injectoren als de rest standaard is?
Probeer de originele G40 injectoren eens.

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Re: G40 loopt niet lekker
« Reactie #2 Gepost op: do, 06 sep 2012, 17:29:32 »
Deze zaten er al in toen ik hem kocht. Ik wil de g40 injectoren er weer wel in doen, maar dan laat ik ze eerst reinigen en nakijken.
Zou dat het probleem zijn? Dan zou hij toch wel vaker en op dezelfde momenten problemen geven?

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: G40 loopt niet lekker
« Reactie #3 Gepost op: do, 06 sep 2012, 18:15:19 »
Hmm je denkt dat het komt door teveel benzine. De G60 injectoren zijn groter, kunnen dus het probleem zijn. En elke situatie belast de motor weer anders, dus zal het niet opvallen. Je zegt dat je het vooral merkt bij constant toerental. Waarbij de belasting dus mis of meer gelijk blijft. Juist daar zul je vaak merken dat je teveel benzine inspuit, omdat de motor dan constant aan het bijstellen is om zo zuinig mogelijk te rijden ;).
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: G40 loopt niet lekker
« Reactie #4 Gepost op: do, 06 sep 2012, 18:35:13 »
Met G60 injectoren , en geen kleinere pouly of een lader die weinig druk geeft gaat hij verzuipen.
Je hebt ook een group a uitlaat, dus zonder katalysator?
Is de lambdasonde wel verder naar voren geplaatst?

Arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Re: G40 loopt niet lekker
« Reactie #5 Gepost op: do, 06 sep 2012, 20:11:38 »
Ok, dus beter de G40 injectoren er weer in en dan nog eens kijken. Ja zonder kat en alleen einddemper.
De lamdasonde zit wel ergens anders ja, de uitlaat kwam ook van een g40 af die er al mee had gereden.
De originele injectoren zijn 200cc toch? en die van de G60 225cc.

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Re: G40 loopt niet lekker
« Reactie #6 Gepost op: do, 06 sep 2012, 20:16:37 »
Kan het ook aan de olie liggen? Er zit nu Castrol Edge 10w60 in. In het begin wat te veel, maar daarna weer op pijl gezet.

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: G40 loopt niet lekker
« Reactie #7 Gepost op: vr, 07 sep 2012, 21:04:43 »
Olie lijkt me niet het probleem.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: G40 loopt niet lekker
« Reactie #8 Gepost op: zo, 09 sep 2012, 20:21:04 »
castrol edge is prima olie, en olie geeft juist blauwe rook en een vrij sterke geur. Ik denk dat je gewoon even moet uitzoeken waarom er g60 injectoren in zitten. Ik denk namelijk dat er iemand een soort beun tuning heeft gedaan en dat die persoon hem zonder te chippen wou opvoeren. En bij volgas kan dat opzich best wel werken omdat die lader met een kleinere pouly die extra lucht er wel in gooit. Maar bij constante snelheid levert die lader geen druk aan de motor en zal hij dus ongeveer hetzelfde nodig hebben als een normale g40, en dan loopt hij dus veel te rijk met die grotere injectors.

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Re: G40 loopt niet lekker
« Reactie #9 Gepost op: zo, 09 sep 2012, 22:46:10 »
Ja de vorige eigenaar, had eerst met andere chip en kleinere poulie gereden. Vandaag zelfs 300km gereden, zonder rook of inhouden.  -gert-
De g40 injectoren zijn inmiddels, nagekeken, getest, gereinigd en voorzien van nieuwe rubbertjes. Deze gaan er van de week in.  -thumbsup-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: G40 loopt niet lekker
« Reactie #10 Gepost op: ma, 10 sep 2012, 09:35:56 »
Top, terug naar de basis!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Re: G40 loopt niet lekker
« Reactie #11 Gepost op: ma, 24 sep 2012, 10:36:46 »
De G40 injectoren zitten er inmiddels in, gisteren mee naar Parkstad gereden. (200km heen en 200 terug) Reed prima, niet meer roken of inhouden. Alleen 1x gehad dat er wel zwart uit kwam bij vol optrekken, maar dat was denk ik meer, omdat me pijp aardig vol roet is komen te zitten, door de vorige injectoren. Kan het trouwens ook wezen dat ik nu roetaanslag op me lambdasonde heb, wat invloed kan hebben op de meting? Moet nog wel even de CO e.d. afstellen.

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: G40 loopt niet lekker
« Reactie #12 Gepost op: ma, 24 sep 2012, 11:01:21 »
Ja, zou in principe kunnen.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !