De LX start koud slecht.
lage toeren en in het begin zelfs uitvallen in stationair.
Bij gasgeven en rijden verder geen enkel verschil met een warme motor....
Hoe lang? Je kunt je klok er bijna op zetten. Daarbij lijkt dit niet gelijk op te gaan met het warm lopen van de motor maar meer een vaste tijd te zijn....
Nu zou dit bij benzine geen probleem zijn. Choken en klaar.
Maar ik start, bij gebrek aan choke, direct op lpg.
Na lang neuzen op fora zou dit geen enkel probleem moeten zijn.
Koud zou de motor juist prima moeten starten op lpg.
Toch blijkt dit wel het geval.
Eerst dus de standaard dingen aangezien je al snel de vonk verdenkt.
bougies: vervangen: meteen lpg versie
kabels: uitgewisseld met ander setje: geen verschil
rotor: meteen vervangen
verdelerkap: meteen vervangen
massa: alle massakabels van de motor en accu vernieuwd
dus blijft mijns inziens de bobine en de stroom zelf over.
het is een 1f dus minder stroom bij bobine.
Had dus al de achteruitrijkabel doorgelust (tip van serge)
voor de zekerheid: nu kabel getrokken van de accu en laten schakelen via een relais zodat zich een schakelplus vormt.
Lijkt me afdoende om zeker te weten dat dat werkt.
Vooral omdat de andere kabels er nog naast lopen
(uiteraard ook nagemeten)
Blijft de bobine over.
Maar bij zoeken op het web zou die vooral problemen bij warm worden opleveren.
Last but not least verdacht ik al dat autochoke gedoe van de pierburg 2e3.
Dit dus allemaal weggesloopt en de carb terug gebracht tot twee klepjes: gas en choke. Choke vastgezet dus dat doet niets meer
Heeft allemaal niets gebracht....
Iemand nog goeie suggesties?
Ik weet het langzaam aan niet meer.
Theoretisch zou de auto namelijk op lpg prima moeten kunnen starten.....