Auteur Topic: G40 versus 1.6  (gelezen 2516 keer)

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: G40 versus 1.6
« Reactie #30 Gepost op: di, 29 jan 2013, 12:23:16 »
ja zo ken ik ook wel andere zijn power curves erbij halen, heb Jij je G40 nog nooit gerold dan?
Lijkt me wel prettig om zelf te weten wat je eigen wagen kan  -thumbsup-

clubpolo staat een heel topic met power curves van g40,s

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: G40 versus 1.6
« Reactie #31 Gepost op: di, 29 jan 2013, 12:31:18 »
mijn g40 is inderdaad nog niet op de bank geweest. Maar mijn g40 is ook niet standaard meer dus zou het niet echt een eerlijke vergelijking worden. Maar hier staat een duidelijke lijst met mods bij. En bij die eerste test(donkerblauwe lijn) is er eigenlijk verdomd weinig gedaan. Een k&n inleg filtertje en een andere demper zijn nou niet echt noemenswaardige modificaties. Dus reken er maar op dat het koppel bij een standaard g40 er net zo in komt. En dan heb je dus al meteen meer koppel dan een 1.6 standaard zou hebben op die toerentallen. Alleen moet je een g40 wel tot de bodem intrappen anders sluit de bypass klep niet en draai je dus als een lage compressie 1.3 motor.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: G40 versus 1.6
« Reactie #32 Gepost op: di, 29 jan 2013, 12:59:30 »
Mijn 1.3 ABD/MH haalde op standaard carb + standaard nokkenas óók de 120 NM.
En de 1.4 Krankenstein G40-Diesel haalde idem die 120 NM aan koppel. 

Curves enzo staan vast wel ergens, maar goed: was ik 'weet' is dat de standaard 085 G40 bak ongeveer 150 Nm koppel kan verdragen zonder te klappen. Bij VW vind men dan dat de boel lang genoeg heel blijft bij normaal en knullig gebruik (qua garantie claims).

Dat de bak van Marcel z'n 1.6 heel bleef heeft waarschijnlijk ook met de berijder te maken: Als je de bak vanuit stilstand op z'n falie geeft zijn de klappen die de bak te verwerken krijgt een stuk groter dan dat je dat al rijdend doet.

Ik kreeg 't immers met mijn standaard 2.0 8v 115pk 2E blok (geen turbo, geen tjoening) voor mekaar om het differentieel te laten klappen van een 02 bak.
Op weg naar huis, koppeling laten komen + gaspedaal, berg op, met 3ton km ervaring: Vanuit stilstand stond ik weer stil :)     
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: G40 versus 1.6
« Reactie #33 Gepost op: di, 29 jan 2013, 13:00:33 »
Alleen moet je een g40 wel tot de bodem intrappen anders sluit de bypass klep niet

Bypass sluit al wel eerder hoor.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: G40 versus 1.6
« Reactie #34 Gepost op: za, 02 feb 2013, 16:00:34 »
Ik lees het al ik moet gewoon doorgaan met de 1.6  :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday