Mijn 1.3 ABD/MH haalde op standaard carb + standaard nokkenas óók de 120 NM.
En de 1.4 Krankenstein G40-Diesel haalde idem die 120 NM aan koppel.
Curves enzo staan vast wel ergens, maar goed: was ik 'weet' is dat de standaard 085 G40 bak ongeveer 150 Nm koppel kan verdragen zonder te klappen. Bij VW vind men dan dat de boel lang genoeg heel blijft bij normaal en knullig gebruik (qua garantie claims).
Dat de bak van Marcel z'n 1.6 heel bleef heeft waarschijnlijk ook met de berijder te maken: Als je de bak vanuit stilstand op z'n falie geeft zijn de klappen die de bak te verwerken krijgt een stuk groter dan dat je dat al rijdend doet.
Ik kreeg 't immers met mijn standaard 2.0 8v 115pk 2E blok (geen turbo, geen tjoening) voor mekaar om het differentieel te laten klappen van een 02 bak.
Op weg naar huis, koppeling laten komen + gaspedaal, berg op, met 3ton km ervaring: Vanuit stilstand stond ik weer stil