Auteur Topic: Verder verlagen d.m.v toplagers oid?  (gelezen 1127 keer)

Offline Coupe_GT

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
  • Karst Thomson
Verder verlagen d.m.v toplagers oid?
« Gepost op: za, 15 jun 2013, 19:26:27 »
Ik heb een 2F met een ta-technix setje (80-60) maar wil nog een stukje lager eigenlijk.  -klus-
Weet iemand hoe? heb al wat gehoord over top/veerpootlagers van een 6N maar kan hier verder niks over vinden.
Iemand anders nog suggesties? en iemand ook een idee hoeveel lager het spul dan komt?
« Laatst bewerkt op: za, 15 jun 2013, 19:45:20 door Coupe_GT »

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Verder verlagen d.m.v toplagers oid?
« Reactie #1 Gepost op: za, 15 jun 2013, 20:26:01 »
Even bij JaapvdV kijken project Polozwei of Yukio's project topic. Die hebben de veerschotel verlaagd/verlast.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Verder verlagen d.m.v toplagers oid?
« Reactie #2 Gepost op: za, 15 jun 2013, 21:52:35 »
Pitman-arm verplaatsen op de voorpootjes...
Of wellicht makkelijker: kleinere wieltjes/plattere bandjes? -dunno
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Yukio Langenberg

  • L86C-0201
  • Non-Register lid
  • Berichten: 700
  • Geslacht: Man
  • Yukio Langenberg
Re: Verder verlagen d.m.v toplagers oid?
« Reactie #3 Gepost op: ma, 17 jun 2013, 08:47:59 »
Veerschotels verlagen is te doen, moet je wel gaan kijken naar erg korte schokdempers.

Pitarm verlagen is dan ook wel een vereiste..

Het beste is gaan voor een schroefset of zelf eentje bouwen.

Offline Coupe_GT

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
  • Karst Thomson
Re: Verder verlagen d.m.v toplagers oid?
« Reactie #4 Gepost op: di, 18 jun 2013, 19:43:57 »
Bedankt voor de reacties jongens, veerachotels verlagen is een flinke ingreep zo te zien.
Eerst maar eens iets met platte bandjes proberen denk ik. :)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Verder verlagen d.m.v toplagers oid?
« Reactie #5 Gepost op: di, 18 jun 2013, 19:58:09 »
Platte bandjes, kleinere omtrek, meer omwentelingen nodig per km, kost meer brandstof  -thumbsup-  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Nick.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 106
  • Geslacht: Man
Re: Verder verlagen d.m.v toplagers oid?
« Reactie #6 Gepost op: wo, 19 jun 2013, 12:35:14 »
Verlaagde veerschotels aan de bovenzijde is eventueel ook nog een optie? Schijnen alleen wel aan te lopen in de schokdemper toren..

Zijn de verkorte dempers van TA-Technix (80/60) kort genoeg om de veerschotel 2cm te verlagen incl. verlaagde veerschotels boven? (dus in totaal nog eens 3cm lager)
Suzuki Swift GTi '92 (R.I.P.)
Suzuki Swift GT(T)i AWD '97 (in aanbouw)
Volkswagen Polo '90 (daily)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Verder verlagen d.m.v toplagers oid?
« Reactie #7 Gepost op: wo, 19 jun 2013, 13:21:43 »
Platte bandjes, kleinere omtrek, meer omwentelingen nodig per km, kost meer brandstof  -thumbsup-  :)

Meeste brandstof wordt gevraagd tijdens acceleratie-proces vanuit stilstand, laat dat nou makkelijker verlopen met kleinere omtrek?! -nana- :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Verder verlagen d.m.v toplagers oid?
« Reactie #8 Gepost op: wo, 19 jun 2013, 13:26:18 »
Platte bandjes, kleinere omtrek, meer omwentelingen nodig per km, kost meer brandstof  -thumbsup-  :)

Ja. Als je de km teller niet aanpast wel ja. Maar serieus: Troll?



Waarschijnlijk is de topicstarter ooit de 'verlagings-top-lagers' tegen gekomen. Bonrath verkocht deze dingen ooit. Niet aan te raden om 2 3 redenen: 1) Spijkerhard, en daardoor 2) Snel kapot en 3) met een beetje geluk puntjes in de motorkap doordat de schokdemper de motorkap toucheert.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Verder verlagen d.m.v toplagers oid?
« Reactie #9 Gepost op: wo, 19 jun 2013, 13:32:22 »
En 4) levert niet de gewenste/beloofde verlaging
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Verder verlagen d.m.v toplagers oid?
« Reactie #10 Gepost op: wo, 19 jun 2013, 16:25:06 »
Als je lager dan een 80mm verlaging wil zul je toch eerst je stuurarm lager aan de poot moeten lassen. En als je dat kunt kun je volgens mij ook je veerschotel wel zelf verlagen. En ik zie geen voordeel om dan boven ook nog andere schotels voor meer verlaging, las dan die onderste schotel nog iets lager.
Ik zit nu al regelmatig met mijn stuurstang tegen de body, en ik had een 60/40 verlaging besteld, maar ik denk dat dat ergens toch een 80/60 geworden is ofzo? Maar dat loopt dus al vrij snel aan tegen de body, dus zou je dan nog 2cm lager gaan dan ligt die stuurstang permanent tegen de body denk ik.

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Verder verlagen d.m.v toplagers oid?
« Reactie #11 Gepost op: do, 20 jun 2013, 16:24:43 »
en 5,, maken een teringherrie tijdens sturen en de veer wil nog wel eens eroverheen springen.. 1maal gemonteerd gehad op de genesis maar Nooit meer....

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Verder verlagen d.m.v toplagers oid?
« Reactie #12 Gepost op: do, 20 jun 2013, 17:52:21 »
Ik heb vroeger ook eens een setje gehad,en ook ik zeg NOOIT meer.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2