Een paar maanden geleden heb ik met toch een klein beetje spijt mijn oude polo 1.3 fox blauw metallic met aparte grootlicht lampen verkocht.. Leuk autootje, maar hij werd wel erg krakkemikkig. Kon het toch niet laten van de polo's af te blijven..…:D
Dus ik heb onlangs van iemand een polo steilheck uit ’90 overgenomen ( 2 kratjes bier
) Los van wat APK afkeurigsgevoelige zaken (gordel, ashoes, koplamp, etc) ziet ie er nog best aardig uit. Hij heeft 1,4tkm op de teller (bij 90dkm distributieriem vervangen)
Het probleem zit hem in het feit dat ie niet meer wil starten. Overigens zit er een nieuwe accu in.
Wanneer contact aan gaat, hoor ik even de brandstofpomp achterin. Tijdens het starten grijpt de startmotor, mooi aan.. Echter, de motor wil niet aanslaan. Voor zover ik kan horen is er geen enkele ‘ontploffing’ in de cilinder..
Nu vertelde de laatste eigenaar mij dat ie ermee naar de garage is geweest en dat zij wisten te melden dat de Hall gever stuk is en dat die bij de dealer niet meer te bestellen is.. Tja…
Nu heb ik niet veel verstand van het ontstekingsmechanisme. Het is een NZ motor, dus met een digijet systeem (had mijn oude polo overigens ook) Volgens mij hoor ik tijdens het starten ook het bekende(?) ‘klikken’ van de digijes..
Ik heb de ontsteking zelf nog helemaal niet getest. Zou iemand mij willen vertellen hoe ik dat moet doen, welke stappen eerst? Testen van bougies? Bobine? wat doet de hall gever precies?
Thankx!!!