Auteur Topic: Wat voor problemen zijn der te verwachten bij moter  (gelezen 705 keer)

Offline mayhem.bos

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
Wat voor problemen zijn der te verwachten bij moter
« Gepost op: zo, 30 dec 2007, 16:44:44 »
Hallo allemaal

Ik ben in het bezit van een polo 2f g40 , maar de moter is op .
Aangezien ik reviseren te kostbaar vind , en ik voor leuk geld een 2f 1.3gt kan kopen .
Wil ik dus om weer te kunnen rijden de 1.3 gt in de g40 bouwen .
Kan ik dan gewoon de g40 versnellingbak blijven gebruiken , en kan ik ook gewoon de draad boom van de g40 gebruiken of moet ik dat allemaal wisselen.
En zijn der nog delen uit het g40 blok die een gt blok net dat beetje meer zouden kunnen geven aan pk's of is dat de moeite van het uitwisselen niet waard.

vrgr barry

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Re: Wat voor problemen zijn der te verwachten bij moter
« Reactie #1 Gepost op: zo, 30 dec 2007, 16:49:22 »
Het is een beetje zonde om in een g40 koets met G40 wegenbelasting en G40 verzekering een 75pk motor te lepelen.
Je kunt beter opzoek naar een schade G40 en daar het blok van te gebruiken. De andere onderdelen van de schade bak kun je altijd nog wel verkopen.
Coupe all the way

Offline mayhem.bos

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
Re: Wat voor problemen zijn der te verwachten bij moter
« Reactie #2 Gepost op: zo, 30 dec 2007, 17:16:24 »
Ja dat ben ik helemaal met je eens , maar ik ben der achter dat je niet zomaar ff een g40 met schade ergens koopt.
En ook niet zomaar ff een goed g40 blok ergens koopt , en dat lopen word ik nu toch wel heel erg zat.
Dus zal ik toch wat moeten ondernemen om hem weer aan het rijden te krijgen.
En als ik nou niet te veel aan hoef te passen omdat te doen , dan zou ik ook ooit weer een g40 blok in kunnen bouwen ook
Als ik der in de toekomst weer 1 kan kopen .
En nou was ik echt super blij hoor met een g40 maar zo heb ik der ook niks aan .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wat voor problemen zijn der te verwachten bij moter
« Reactie #3 Gepost op: zo, 30 dec 2007, 17:28:55 »
Dubbeltje op de 1e rij?
Hoe je 't ook wendt of keert: autorijden kost geld.

Een G40-kas 'langzaam' maken lijkt mij ook niet de 1e keus.......
Maar goed: tijdelijk rollend maken is een optie.
Kun je op 't gemak dat G40-blok reviseren  -klus-

Is die 2f GT uberhaupt 75pk?........die zijn in NL vaker 55pk dan 75pk.
55pk achter een lange G40-bak zal niet echt vlot zijn.........
Kabelboom wisselen is handiger en das ook zo gebeurd.

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Wat voor problemen zijn der te verwachten bij moter
« Reactie #4 Gepost op: zo, 30 dec 2007, 20:43:19 »
Is het zo erg met de motor?
Gebruikt deze veel olie?
Kan ook een kering in de g lader zijn he....

Arno Lader
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Wat voor problemen zijn der te verwachten bij moter
« Reactie #5 Gepost op: zo, 30 dec 2007, 21:06:46 »
onderdelen revisie motor zullen ongeveer net zo duur zijn als een 2f gt
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mayhem.bos

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
Re: Wat voor problemen zijn der te verwachten bij moter
« Reactie #6 Gepost op: zo, 30 dec 2007, 22:26:08 »
Polo 3  de g-lader kan het niet wezen aangezien die verwisselt is door een compressor .
Na open trekken van het blok werd gewoon duidelijk dat het allemaal niet meer binnen de juiste maat voering viel

Serge ik heb de g40 moter naar een revisie bedrijf gebracht om te vragen wat het allemaal zou gaan kosten.
Hun hebben de moter verder gedemonteerd vertelde me dat er overmaat zuigers in moeten , krukas slijpen nieuwe lagers en kop doen .
Het kosten plaatje daarvan werd 2500,- euro .
Niet dat het voor weinig hoeft maar het moet wel leuk blijven , ik zelf denk dat het voor minder kan maar iemand vinden die dat ook  kan en wil is lastiger.
En een andere goeie g40 moter vinden wil ook niet lukken , terwijl ik dat natuurlijk het liefst heb .
En dus moet ik toch wat als ik wil rijden en nu heb ik dus een optie op , een duitse polo 1.3gt en als die volstaat kan hij mee voor 200,-
En aangezien 1 overmaat zuiger al 140 ex moet opbrengen volgens dat bedrijf gaat dat denk ik niet lukken .
Maar ik sta open voor betere optie aangezien ik hem liever ook als g40 rijd en niet als gt

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Wat voor problemen zijn der te verwachten bij moter
« Reactie #7 Gepost op: zo, 30 dec 2007, 22:28:58 »
en waarom niet zoekken op ebay duitsland voor zuigers (g40 zuigers zijn in weze afgedraaide mh zuigers ) boren en honen koste mij toendertijd een 47 euro per cylinder ,blok vlakken een 40 .
kwestie van zoeken ,dan kom je vanzelf goed terecht
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mayhem.bos

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
Re: Wat voor problemen zijn der te verwachten bij moter
« Reactie #8 Gepost op: zo, 30 dec 2007, 23:04:40 »
Ja op zich is dat ook geen slecht plan .
Ik zelf had ook al gedacht , (dit kan stom over komen aangezien ik aardbolstoffeerder ben  ) maar het leek mij een goeie oplossing maar of het kan ???? je hebt 1.3  g40 en gewoon 1.3 .
Is het niet mogelijk een gewoon 1.3 blok uit elkaar te halen en daar dus mijn g40 zuigers netjes in te laten fabrieken en de rest van de spullen ook op over te zetten of is dit onmogelijk , omdat de onderblokken van elkaar verschillen.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Wat voor problemen zijn der te verwachten bij moter
« Reactie #9 Gepost op: zo, 30 dec 2007, 23:08:59 »
zul je wel je olie retour in het onderblok moeten maken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mayhem.bos

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
Re: Wat voor problemen zijn der te verwachten bij moter
« Reactie #10 Gepost op: zo, 30 dec 2007, 23:32:35 »
dus dat zou kunnen , waarvoor is die olie retour leiding nodig is dat voor de g-lader .
Want die heb ik niet op deze zit (zat) een compressor.
En wat voor blok zou ik het beste kunnen nemen als ik dat wil doen , zou dat gt blok daar een goeie kandidaat voor zijn

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Wat voor problemen zijn der te verwachten bij moter
« Reactie #11 Gepost op: zo, 30 dec 2007, 23:36:10 »
gt blok kan ook ,watvoor een compressor dan ?eaton heeft ook olie nodig
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mayhem.bos

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
Re: Wat voor problemen zijn der te verwachten bij moter
« Reactie #12 Gepost op: zo, 30 dec 2007, 23:41:10 »
heb geen idee wat voor compressor zie foto
en hier zat helemaal niets van olie leidingen opaangesloten .