Auteur Topic: Olietemperatuurmetertje  (gelezen 1426 keer)

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Olietemperatuurmetertje
« Gepost op: ma, 31 mei 2004, 19:42:55 »
Keb een olietemperatuurmetertje ingebouwd van Equus.
Op de cilinderkop (carb-zijde) zitten 2 bestaande sensoren.
1 daarvan kan/wil ik vervangen door een nieuwe temp-sensor, maar welke?
Hopelijk is de schroefdraad hetzelfde.........
Die nieuwe temp-sensor is voorzien van 2 aansluitingen om 2 kabelschoentjes op te duwen.
Eentje voor de bestaande draad en eentje voor naar me metertje?

(sorry Serge, je hebt 't wel verteld, maar als ik dat soort dingen niet opschrijf.........)
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Olietemperatuurmetertje
« Reactie #1 Gepost op: ma, 31 mei 2004, 20:59:20 »
wel die met blauw zwart draadje  demonteren en in kist dumpen .op je nieuwe sensor zitten 2 aansluitingen S en G
op S blauw zwart draadje knuppen en op G je olie tampon meter -klus-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Olietemperatuurmetertje
« Reactie #2 Gepost op: ma, 31 mei 2004, 23:17:55 »
Helaas staat erop de nieuwe sensort niks. Geen S of G: helemaal niks.
Maar goed, sensort met blauw zwart draadje kan overboord: mooi. -dj-
That's all I need to now -klus-
Thank you  -hug-

........olie tampon meter.........  -gert- ......dussss
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Olietemperatuurmetertje
« Reactie #3 Gepost op: vr, 04 jun 2004, 23:06:43 »
Mmm, metertje wil nog niet.
Sensor erin gedraaid: aangesloten met en zonder blauw-zwart draadje (zie hierboven)
Sensort is 2e hands, me vermoeden is dat ie kapot is.
(heb gewoon een w... aangezeten -naughty- )
Hoe kan ik die testen?
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Olietemperatuurmetertje
« Reactie #4 Gepost op: vr, 04 jun 2004, 23:15:24 »
Heb je geen OLIE DRUK sensor een OLIE TEMPERATUUR metertje?

Meestal is de druk-sensor 'dubbel' uitgevoerd: analoge uitgang/ingang (variabele weerstand) voor je metertje, en een digitale (aan / uit) voor je cockpitje

Een temperatuurmetertje is gewoon een NiCr/Ni termokoppel, met 1 of 2 aansluitingen (allebei voor alleen de temperatuur!)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Olietemperatuurmetertje
« Reactie #5 Gepost op: zo, 06 jun 2004, 00:50:34 »
Read the fucking manual!
Toch maar weer es zitten lezen: aansluiten sensort
een draadje naar metert en een draadje naar massa.
Die laatste was ik ff vergeten..........zucht.......

Zeg 't maar.....ja, toe.....kom maar op......: Sjon, je bent een eikel.
NU EVEN NIET
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Olietemperatuurmetertje
« Reactie #6 Gepost op: zo, 06 jun 2004, 08:44:27 »
Sjon,. je bent een ei-cel.


(nieuwe spelling: ei-cel met een K ipv C)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Olietemperatuurmetertje
« Reactie #7 Gepost op: zo, 06 jun 2004, 12:45:59 »
Sjon je bent een eikel !  :)
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Olietemperatuurmetertje
« Reactie #8 Gepost op: zo, 06 jun 2004, 16:33:16 »
senseoboy -wanker-  -love-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Olietemperatuurmetertje
« Reactie #9 Gepost op: ma, 07 jun 2004, 00:27:25 »
LOL

Toch nog ff inhaken op 't onderwerp:
Zwart blauwe draad is dus nu nergens op aangesloten.
Keb een ledje minder op dashbord.
Kan dat geen kwaad?
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Olietemperatuurmetertje
« Reactie #10 Gepost op: ma, 07 jun 2004, 20:29:27 »
je kunt je druk afl;ezen ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Olietemperatuurmetertje
« Reactie #11 Gepost op: di, 08 jun 2004, 00:12:35 »
je kunt je druk afl;ezen ?

Ledje is voor oliedruk, begrijp ik.
Wel of geen ledje......lekker boeiend bedoel je?
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Olietemperatuurmetertje
« Reactie #12 Gepost op: do, 10 jun 2004, 16:05:13 »
heb je nou een olie druk of een olie temp meter??

ik wil dit ook graag. liefst allebei. Kan dit?

En waar haal ik zo'n meter en sensor?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Olietemperatuurmetertje
« Reactie #13 Gepost op: do, 10 jun 2004, 16:43:59 »
Meters en sensoren vindt je bij een automaterialenzaak.

Als temperatuursensor is een die je als olieaftapbout gebruikelijk. Andere opties zijn oliepeilstok met sensor, of eentje die in de flens voor een oliekoeler geschroefd zit.
Let op het juiste schroefdraad. (M12x1,5 uit het blote hoofd)

Druksensor schroef je in plaats van de maximale-oliedruk-schakelaar, en heeft naast de sensoraansluiting vaak nog een schakeluitgang waarop zoals origineel de cockpit weer aangesloten kan worden.
Ook hier letten op juiste schroefdraad, meestal zijn hiervoor wel verloopstukjes te krijgen.

Als je niet direkt beide wilt doen (meter + sensor zijn niet goedkoop), zou ik eerst een temperatuurmeter nemen.

edit: ja allebei kan dus zonder problemen.




Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Olietemperatuurmetertje
« Reactie #14 Gepost op: do, 10 jun 2004, 17:24:45 »
Ik heb nu een olietemperatuurmeter (zie ook: topicnaam)
Komt via een goedkope omweg bij Conrad vandaan.
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)