LinkjeDe PBV is een soort benzinedrukregelaar, echter met 2 drukmembramen, waarvan de eerste regelaar is en de tweede altijd +/- 0.8 BAR hoger staat.
Hij neemt de functie van de standaard regelaar over.
Eenmaal gemonteerd en afgesteld werkt hij op de volgende manier:
Als men rustig rijdt of een constante snelheid aanhoudt dan werkt hij op de standaard afgestelde druk.
Als men ineens gas geeft schiet de druk in de benzine-rail met 0.8 BAR omhoog.
Het gevolg is, dat de motor niet alleen meer benzine krijgt, maar vooral sneller (1,7keer), zodat de acceleratie van onderuit tot wel 20% kan toenemen.
Verder, als een auto een vlak gedeelte in het toerental heeft (bijv. Alfa) wordt dit ook opgevangen.
In de top trekt een auto 15 tot 20 km/h langer, sterker door.
Als een auto stationair wat slecht loopt, wordt dit ook beter.
Dus de PBV verbetert aanmerkelijk de (rij-) prestaties van de auto.
In combinatie met producten die de verbranding doen toenemen, of de ontsteking sterker maken kan de acceleratie wel met 30% to
Gewoon even nieuwschierig of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en of het dus daadwerkelijk zo is. En hoe goed is het voor je motor?
Vind het namelijk een beetje een reclame-verhaaltje, maar misschien heb ik het ook wel mis. Zag in een
oud topic van 86c2003 dat hij zo'n ding heeft gebruikt.