Auteur Topic: Teflon motor en baksteunen  (gelezen 1264 keer)

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Teflon motor en baksteunen
« Gepost op: wo, 16 jul 2008, 15:35:15 »
Citaat
Heren aangezien we nu zelf in het bezit zijn van een draaibank en al het materiaal om zelf teflon motorsteunen en baksteunen te kunnen maken zat ik te denken of hier nog meer vraag naar is?
We hebben ze afgelopen weekend zelf gemaakt voor de Sierra en E30 en het resultaat is ongelooflijk. Kwa setup hetzelfde als de alu steunen die je bijv bij Vlasblom kunt halen voor een E30 maar dan nog wat fijner vind ik zelf.
Voor daily drivers zou ik het niet aanraden trouwens maar voor een circuit/drift bak is dit echt een verbetering!

Als er genoeg animo is kunnen we er desnoods nog wel meer maken. Worden dan compleet afgelevert met bouten, plaatjes en moeren.
Eventueel kunnen we ze ook wel maken voor andere auto's maar dan moeten we voorbeelden hebben!

Hoor het wel of er genoeg animo is!

via het andere cluppie waar ik lid van ben kan ik dus misschien die dingen laten maken is dat ook wat of niet? Hoe kom ik aan voorbeelden? iemand nog iets liggen ofzo?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Teflon motor en baksteunen
« Reactie #1 Gepost op: wo, 16 jul 2008, 19:43:06 »
baksteun heb ik liggen (wilde zelf al iets fabrieken met kunstof ).deze is de voornaamste steun eigenlijk
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Teflon motor en baksteunen
« Reactie #2 Gepost op: wo, 16 jul 2008, 19:50:07 »
hoezo voornaamste steun? Lijkt mij ook wel wat namelijk maar geeft het zo'n verschil dan ?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Teflon motor en baksteunen
« Reactie #3 Gepost op: wo, 16 jul 2008, 20:10:16 »
deze wordt het meeste belast en beweegt het meeste
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Teflon motor en baksteunen
« Reactie #4 Gepost op: wo, 16 jul 2008, 20:18:15 »
hoor denk ik vanaaf nog de kosten van zoiets  -thumbsup-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Teflon motor en baksteunen
« Reactie #5 Gepost op: wo, 16 jul 2008, 22:08:44 »
und?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Teflon motor en baksteunen
« Reactie #6 Gepost op: wo, 16 jul 2008, 22:25:39 »
und?

serge is ongeduldig..... maar euh...ben ookwel nieusgierig watzo iets op maat gemaakt moet kosten

trouwens geen idee wat dit doet. motorkanteling voorkomen? Is dat een voordeel? Krijg je chassis dan niet hardere klappen?

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Teflon motor en baksteunen
« Reactie #7 Gepost op: do, 17 jul 2008, 07:28:38 »
kein bericht.......

bel de jongens vandaag wel ff ;)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Teflon motor en baksteunen
« Reactie #8 Gepost op: ma, 21 jul 2008, 13:29:32 »
Citaat
Is dat een voordeel? Krijg je chassis dan niet hardere klappen?

jep, motor zit veel beter opgesloten. Vandaar dat er ook staat; voor een daily driver is het niet aan te raden.

Motortrillingen worden beter doorgegeven (alhoewel kunststoffen ook nog redelijk dempen) en de vrijheid wordt veel meer beperkt.

Kijk maar eens onder de kap met draaiende motor en geef de gasklep aan je carb een zwengel.. De beweging die je ziet; is met kunststof steunen niet meer aanwezig.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Teflon motor en baksteunen
« Reactie #9 Gepost op: ma, 21 jul 2008, 18:06:33 »
nog geen reactie gehad helaas wat de kosten betreft

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: Teflon motor en baksteunen
« Reactie #10 Gepost op: ma, 21 jul 2008, 20:53:16 »
Sorry, Teflon is veel te hard om als steun te gebruiken; tenzij het is om je vriendin
een plezier te doen (mocht jezelf te lui zijn)  :D

Zelfs VW Motorsport gebruikt(e) standaard rubber dat op hardheid geselecteerd word.
Bij de voormaige SEAT Endurance Cup scheurde regelmatig een (gelaste) steun van het subframe!!
Kan me voorstellen dat een (al bedaagde) Polo koets dit niet fijn vind.
Kennen we de foto's nog van die G40 met gescheurde balken? Met teflon gaat dit vele malen sneller.

Gewoon NIET doen!!
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline EppeRRR

  • Non-Register lid
  • Berichten: 72
  • Geslacht: Man
  • Eduard van der Weide
    • http://partyflock.nl/user/224604.html
Re: Teflon motor en baksteunen
« Reactie #11 Gepost op: vr, 01 aug 2008, 09:38:17 »
Die jongens die de motorsteunen maken die gebruiken ze zelf voor in de driftsport, daarin is van belang dat je voor de volle 100% het gevoel moet hebben van wat de auto doet en reageert wanneer jij dat wilt.

Mocht er iemand zijn die een polo wil om op het circuit te rijden dan zal die denk ik ook minder kritisch kijken op gescheurde balk/baksteun aangezien circuitauto's (=lees: straatauto's bruikbaar gemaakt voor circuitgebruikt) over het algemeen meer versteviging hebben dan straat auto's.

Ken de jongens ook wel persoonlijk en die zeggen net zoals de advertentie het al aangeeft dat het voor dagelijks gebruik niet te doen is. Een van hun heeft het wel eens gehad (alu ipv teflon) op een daily bmw E30 maar die kon het niet aanraden bij een ander voor daily.

"It does not matter if it's 10hp or 1000hp, understeer = understeer"