Auteur Topic: choke werking pierburg 1b  (gelezen 980 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
choke werking pierburg 1b
« Gepost op: zo, 22 mrt 2009, 11:05:07 »
heb de kvs van de autochoke afgekoppeld (ivm cv carb ombouw)
zodra de motor warm begint te worden word het steeds moeilijker om weg te rijden. moet de motor flink wat toeren laten draaien en de koppeling langzaam op laten komen anders valt de motor uit.
denk dat deze dan te weinig benzine krijgt
ik zou juist denken dat er bij warme motor zonder kvs aangesloten op de choke nogsteeds wordt gechoked dus juist rijk moet zijn? of werkt dit systeem weer anders?

heb de carb/spruitstuk er af gehad, cv's gemonteerd maar problemen mee. dus oude pierburg er weer op, maar die geeft ook ineens rare problemen (benz pomp is al vervangen en motor loopt nu wel weer, eerst ookal niet)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: choke werking pierburg 1b
« Reactie #1 Gepost op: zo, 22 mrt 2009, 11:13:03 »
Een choke is altijd een verrijkingssysteem.

koelvloeistof koud = choke in werking (mits ingeschakeld)
koelvloeistof warm = choke buiten werking (bimetaal verbreekt verbinding)

Je kan toch zo zien of de choke open danwel dicht staat? Bij warme motor de klep van de filterbak halen en kijken of de klep dicht of open staat.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983