Auteur Topic: Koppakking --- distributie --- waterpomp --- onderhoud  (gelezen 1076 keer)

Offline krikke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Koppakking --- distributie --- waterpomp --- onderhoud
« Gepost op: di, 16 jun 2009, 15:34:59 »
Hallo,

Ik heb eens een vraagje,
Ik ben van plan om deze zomer mijn motorblok uiteen te halen om een nieuwe koppakking te monteren!
Nu:
Ik heb een polo 86c motorcode : 2G
Op http://start.mijngrossier.nl (om onderdelen te bestellen) staat bij motorcode MH/2G???
Wil dit dan zeggen dat deze motortjes dezelfde zijn?
Zo neen, Wat is het verschil?

En kan ik best aangezien ik mijn cilinderkop er dan toch af heb, ook ineens nieuwe distributie en nieuwe waterpomp monteren?

En de pakking tussen de inlaatcollector en de cilinderkop, en de kleppendeksel pakking, zijn deze ook aan te raden om te vervangen?

En bij een groot onderhoud wat moet ik dan doen? 
platinnetjes, bougies, nieuwe olie, nieuwe luchtfilter, nieuwe brandstoffilter en nieuwe luchtfilter?

De remvloeistof ga ik ook maar eens verversen, want die dat er nu inzit ziet zwart, en dat zie ik niet zo graag!
Koelvloeistof ga ik ook verversen, want deze ziet bruin.


Zijn er nog dingen die ik vergeet (dingen die snel stuk gaan), of dingen die eigenlijk overbodig zijn om te vernieuwen???


Carbu ga ik ook afstellen, want dat is wel nodig denk ik!!!

Wat gaat me dit allemaal ongeveer kosten aan onderdelen?

Liever een ster in m'n voorruit dan een ster op m'n motorkap!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Koppakking --- distributie --- waterpomp --- onderhoud
« Reactie #1 Gepost op: di, 16 jun 2009, 16:31:12 »
waarom wil je een nieuwe koppakking monteren? Als de oude niet kapot is lijkt mij dat overbodig.

Zonder koppakking te vervangen  is het ook al wel wijs om een nieuwe distributie/wapo en v-riem te plaatsen.
Nogmaals, zomaar pakkingen vervangen als er niets aan de hand is kost je veel geld, en het levert je niets op, het was immers al goed -thumbsup-

MH/2G zijn voor 99,9% gelijk, ik weet het verschil niet tussen de beide codes.

kleine/grote beurt staat omschreven op het forum bij de FAQ geloof ik.

EDIT; gebruik aub eerst even de search, ik tik 'kleine beurt' in en dit is de eerste link;

http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,3978.0.html   -wanker-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline krikke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: Koppakking --- distributie --- waterpomp --- onderhoud
« Reactie #2 Gepost op: di, 16 jun 2009, 18:06:25 »
jaja, koppakking lekt!
er ligt olie op mijn alternator, en langs de andere kant (als je ervoor staat, de bougie rechts achter) daar lekt er ook olie!
Liever een ster in m'n voorruit dan een ster op m'n motorkap!

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
Re: Koppakking --- distributie --- waterpomp --- onderhoud
« Reactie #3 Gepost op: di, 16 jun 2009, 20:39:56 »
controleer je benzine pomp ook ff, bij mij was deze de boosdoener...
op de altenator kan ook nog het kleppendeksel zijn of zelfs olie keerring van nokkenas...

Zint eer ge begint (heb zelf koppakking ook voor niks vervangen)

Offline krikke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: Koppakking --- distributie --- waterpomp --- onderhoud
« Reactie #4 Gepost op: di, 16 jun 2009, 21:13:00 »
controleer je benzine pomp ook ff, bij mij was deze de boosdoener...
op de altenator kan ook nog het kleppendeksel zijn of zelfs olie keerring van nokkenas...

Zint eer ge begint (heb zelf koppakking ook voor niks vervangen)

Benzinepomp is net een nieuwe!
oliekeerring kan zijn, maar dan zie ik dat als ik het kleppendeksel eraf haal hé ;p

Maar mijn motor draait onregelmatig enzo dus ...
10 tegen 1 is het wel de koppakking ...
Liever een ster in m'n voorruit dan een ster op m'n motorkap!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Koppakking --- distributie --- waterpomp --- onderhoud
« Reactie #5 Gepost op: di, 16 jun 2009, 21:59:31 »
Als ie alleen olie naar buiten lekt, heeft dat geen invloed op de motorloop.
Lekkend oliekanaal boven dynamo is wel een bekend euvel,
maar olie kan ook elders vandaan komen, wat djpolo zegt.

Offline Mexje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 59
  • Geslacht: Man
Re: Koppakking --- distributie --- waterpomp --- onderhoud
« Reactie #6 Gepost op: do, 18 jun 2009, 21:11:42 »
lekkage is wel simpel te vinden.
Men koopt een bus rem reiniger, spuit alles helemaal schoon, laat de motor een tijdje draaien en kijken maar!
Van een kapotte koppakking hoeft je auto niet slechter te gaan lopen, alleen als dit gepaart gaat met een hoop witte/blauwe rook uit je uitlaat, dan wel.
Kijk eerst maar waar de lekkage vandaan komt voordat je onnodige dingen gaat vervangen.
Als polen in polo's achter polen in polo's rijden dan rijden polen in polo's vast naar polen!