Auteur Topic: Kloppend Geluid  (gelezen 772 keer)

Offline Hajo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
Kloppend Geluid
« Gepost op: do, 05 jan 2006, 15:24:26 »
Sinds vandaag maakt mn trouwe ouwe polotje een kloppend geluid bij het stationair draaien...en ik weet niet wat t is.
Hij is sowieso toe aan wat onderhoud, een olielekkage die substantieel is en erger wordt, en een scheurtje in de benzineleiding vlak boven de brandstofpomp (regel ik vandaag of morgen vanwege t gevaar, ja ja I know..)

Maar nu is dus ook dat misterieuze kloppende geluid erbij gekomen...er zit genoeg olie in, dus slijtage door gebrek aan olie (zo klinkt t een beetje) is t niet...opvallend is ook, dat t geluid als je boven de draaiende motor hangt amper hoort, maar als je achter t stuur zit des te meer...

Wie kan vanaf de luie stoel zeggen wat t zou kunnen zijn???
Wordt t toch tijd om werk te gaan maken van t blok ter vervanging wat bij mn schoonvader in de schuur ligt???

Ik wil toch minstens zn 20e verjaardag meemaken straks in maart...

 -boehoe-

Hajo
Blue shopper 4 life!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Kloppend Geluid
« Reactie #1 Gepost op: do, 05 jan 2006, 16:12:57 »
kloppend geluid..

bij een stilstaande auto
in vrij
kachel uit
motor op stationair

HZ (hydro stoter)


Hoe hard klinkt t?
is het niet gewoon de uitlaat die ergens tegenaan bonkt? Wat voor frequentie heeft t bonken?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Hajo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
Kloppend Geluid
« Reactie #2 Gepost op: do, 05 jan 2006, 16:27:55 »
Het bonken begint even nadat de motor terugkomt op stationair...dus niet meteen. (HZ inderdaad). De frequentie is gelijk aan t toerental van de motor. Heb er ff de Haynes op nageslagen, ik zit zelf te denken aan of de waterpomp, of de oliepomp, of iets met de lagers van de krukas (dit geeft de haynes aan als: "regular heavy knocking, perhaps less under load") Dit is ook zo, als ie op toeren draait is t geluid niet meer te horen.

H.



Blue shopper 4 life!

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Kloppend Geluid
« Reactie #3 Gepost op: do, 05 jan 2006, 16:38:40 »
Misschien dat laatste (krukaslagers?), of uitlaat, of misschien achterste motorsteun: zit aan de bak.  -dunno-
...moeilijk... op een brug en dan kijken/luistern zou misschien meer inzicht geven.
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Hajo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
Kloppend Geluid
« Reactie #4 Gepost op: vr, 06 jan 2006, 16:02:02 »
Vandaag laatste stukje van de brandstofleiding (tussen filter en pomp) vervangen....Het kloppend geluid is gestopt en uiteraard de benzinelucht in t interieur is weg...Zou het misschien de brandstofpomp geweest kunnen zijn die te weinig druk kreeg?

Dan heb ik nog een nieuwe vraag: wat kan de oorzaak zijn dat t oliedruklampje het niet meer doet? Alleen als ik t contact aanzet geeft ie een fractie van een seconde een teken van leven, en daarna nix meer...vervuild contactpunt bij de sensor ofzo?


 -klus-
Blue shopper 4 life!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Kloppend Geluid
« Reactie #5 Gepost op: vr, 06 jan 2006, 17:40:39 »
of je multistekker achterop de tellerbak. Ik heb gehad dat mijn benzinemeter het niet deed. Na loshalen en vastzetten van de multistekker ging alles weer prima.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983