Auteur Topic: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing  (gelezen 1353 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #15 Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 18:49:56 »
daar doel ik ook op.  -thumbsup- Ik denk dat een braadpanfilter net zo hoog zou moeten liggen onder een 1F kapje. Aangezien ik daar nog niet eerder iets over gelezen heb. Merijn heeft het ding zo gekocht met de 3F geloof ik, kan best zijn dat de luchtfilteraansluiting aangepast is?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #16 Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 19:02:49 »
die filter bak licht voor de veerpoot. Zo te zien op de foto heeft hij m iets dichter naar de distributie kap gemaakt dan zakt ie iets want dat deel tussen veerpoot en front loopt schuin weg. Een koekepan ligt boven de carb dat past makkelijk. Heb tussen gasklephuis + aansluiting ruimte genoeg. Ben benieuwd hoeveel ruimte skooty tussen het thermostaat huis+slang  heeft en z'n vin/kap/radiateur???? Gr andy 
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #17 Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 20:02:07 »
wat wel zou kunnen is dat je het thermostaat huis van een gk motor neemt met een bochtje van een 1 .
 de sensor waardes van de gk komen over een met die van de 2f  . alleen zul je de massa draden dan aan massa moeten leggen de plus draden die op de sensoren komen wel moeten aansluiten ,aangezien de plastic thermostaat huizen geen massa maken .
 een gk thermostaat huis heeft 2 sensoren namelijk . heb er hier 1 liggen die voorbereid is voor een 2e sensor , zul je enkelt nog een haaks bochtje moeten hebben .

maar dan past het wel goed
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #18 Gepost op: wo, 03 mrt 2010, 23:26:53 »
Bouten om de filterbak mee vast te zetten zijn door degene die de motorombouw heeft gedaan zelf erin gezet / geboord. Zou dus best kunnen dat die iets verder richting distributie zit als standaard.
Radiator en thermostaat zijn volgens mij 'standaard' 3F.  -dunno- Zit niet veel ruimte tussen, maar heb nooit problemen gehad nog.

Kan je er verder ook weinig extra info over geven, aangezien ik de ombouw niet zelf gedaan heb..

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #19 Gepost op: do, 04 mrt 2010, 07:37:57 »
@skooty hoeveel zit er tussen de slang en de vin? 1cm? En nog een vraagje? Waar ze de gaten van de kabelboom hebben gemaakt en zit alles omgestekkerd? Of met de ori aansluiting? Van buiten naar binnen? Gr andy
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #20 Gepost op: do, 04 mrt 2010, 07:46:25 »
@serge thanks voor de info. Zou men optie zijn. Ik ga t eerst proberen met een hoek van een golf 2nz. M'n maat had een platte vin van een renault liggen dat is optie 2 en optie 3 wordt jou idee denk. @ skooty. Zou je een foto van dichtbij kunnen maken van de ruimte en de hoek van t thermo huis. Dan weet ik of t lukt en zo blijven kan gr andy
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: thermostaathuis probleem? Wie heeft de oplossing
« Reactie #21 Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 15:17:05 »
@skooty hoeveel zit er tussen de slang en de vin? 1cm? En nog een vraagje? Waar ze de gaten van de kabelboom hebben gemaakt en zit alles omgestekkerd? Of met de ori aansluiting? Van buiten naar binnen? Gr andy
Kabelboom was een mengelmoes van 3F en origineel. Inmiddels is het 3F deel er weer uit..  -naughty- En volgens mij is alleen van originele gaten gebruik gemaakt om de kabelboom door het schutbord te krijgen.
Afstand tussen radiator en slang zou ik eens moeten opmeten.. Ben misschien dit weekend wel weer even in de box, als ik het niet vergeet, kijk ik voor je...