Auteur Topic: Keuze scherpe nokkenas...  (gelezen 1530 keer)

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Keuze scherpe nokkenas...
« Reactie #15 Gepost op: zo, 21 feb 2010, 12:26:53 »
Moet in eens denken aan die foto van die kadett waarbij het vliegwiel naar buiten kwam
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Keuze scherpe nokkenas...
« Reactie #16 Gepost op: zo, 21 feb 2010, 13:08:00 »
@ Sjon, Mijn vliegwiel is van 5,3 kg naar 3,4 kg gebracht dus of die 400 gram dan zoveel verschil uitmaakt......
Verder is aan het vliegwiel de starterkrans helemaal nagekeken en opnieuw ingeslepen, het wrijvingsgedeelte van koppelingsplaat opnieuw geschuurt en het hele vliegwiel compleet geglasparelstraalt en tenslotte is ie nog 'feingewuchtet' -thumbsup-

@ Serge, Lader is trouwens 15.000 km geleden door arno helemaal gereviseerd en die was volgens hem nog in goede staat -thumbsup-

Denk dat het uiteindelijk allemaal wel mee zal vallen, ga zoals gezegd de koppelingsset en het vliegwiel er over een kleine 2 weken opzetten dan zal ik mijn 'bevindingen' wel even hier posten -sturen-

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Keuze scherpe nokkenas...
« Reactie #17 Gepost op: vr, 11 jun 2010, 12:17:33 »
Al wat bekend qua rijeigenschappen met het vliegwiel/sportkoppeling?? Welke koppeling/drukgroepset heb je eigenlijk?


en ook al een nokkenas aangeschaft?? mss kunnen we er samen 2 kopen?  -naughty-
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Keuze scherpe nokkenas...
« Reactie #18 Gepost op: vr, 11 jun 2010, 18:57:00 »
Moet eerlijk zeggen dat ik het verschil nogal mee vind vallen...... Vliegwiel merk ik vrij weinig van alleen dat ie nét een beetje sneller in de toeren klimt. Koppeling merk ik ook niet zo heel veel van alleen dat ie nét wat zwaarder koppelt.
Nokkenas heb ik nog niet omdat ik nu eerst bezig ben met een ander onderblok klaar te maken en daarna zal ik de kop pas helemaal klaar maken.