Auteur Topic: G40 onderstel op polo1...  (gelezen 3880 keer)

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
G40 onderstel op polo1...
« Gepost op: di, 11 jan 2011, 20:04:46 »
Hallo zou iemand mij hier kunnen vertellen als het volgende kan:

Ik heb een polo 1 van 1976 dat is het type met nog de oude schokbrekerschotels (diameter bovenkant krulveer gelijk aan de diameter onderkant krulveer)
Voor deze polo heb ik van een '92er G40 complete poten met krulveren stuurstangen aandrijfassen stuurhuis draagarmen en stabilisatie stang liggen zou dat spul allemaal zo onder mn polo 1 kunnen?
Met uitgaande dat er een NZ met 5 Bak erin komt te liggen?
En ik heb ook nog een achteras compleet met trommels liggen,die zou volgens mij wel passen,heeft iemand enig idee of het nut zal hebben als ik die onder mn polo1 zet?
Ik hoop dat er snel op wordt gereageerd want dan zet ik die hele handel morgen nog over...
Gr Ferdi


Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: G40 onderstel op polo1...
« Reactie #1 Gepost op: di, 11 jan 2011, 20:29:06 »
tja

Ik kan je wel vertellen dat ik onder mijn polo 1f 1980
een G40 onderstel heb van H&R 60/40 verlaagd
incl de draagarmen
G40 schijven met vw1 zadels
en de rembekrachtiger

en een nz met lange 4 bak
die 5bak kan er wel onder heb ik gelezen ergens alleen heb ie dan ook een 5bak stabi nodig

kabelboom nz in de auto maken is wel een werkje om alles werkend te krijgen
succes groeten Andy
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: G40 onderstel op polo1...
« Reactie #2 Gepost op: di, 11 jan 2011, 20:46:21 »
hey andy dank je voor je reactie,de 5 bak stabilisatorstang die heb ik juist liggen en die komt van een 92er G40 5 bak....zou moeten passen maar ik weet dat de g40 stang dikker is dan die van een 900cc polo1 zou moeten willen want er komt toch nog een rubber omheen...
Tja hoe ik dat moet gaan doen met de kabelboom weet ik zelf ook nog niet,ik heb wel een hele kabelboom van een NZ liggen helemaal compleet net zekeringskast en al dus tips van iedereen zijn van harte welkom...
ik hoor het graag van jullie!

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: G40 onderstel op polo1...
« Reactie #3 Gepost op: di, 11 jan 2011, 20:57:48 »
als je gaat verlagen -dunno- dan wellemsblokken aanschaffen heb je die rubbers ook niet meer nodig :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: G40 onderstel op polo1...
« Reactie #4 Gepost op: di, 11 jan 2011, 21:00:58 »
Leg de kabelboom eens op de grond. Trek het gedeelte eruit van de verlichting, en radiateur enz. Als het goed is zie je dat het 2 strengen zijn, 1 verlichting enz en 1 motorkabelboom. Ruitenwisser kun je ook afzonderen. Als het goed is hou je ong. 10 echt nodige draden over. Volgens mij heeft een NZ de brandstof relais en een relais voor de lambdasonde bij de zekeringenkast zitten. Dus hou je alleen wat draden over die naar de brandstofpomp, voeding, geschakelde + en massa gaan.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: G40 onderstel op polo1...
« Reactie #5 Gepost op: wo, 12 jan 2011, 00:40:46 »
Voorpoten, incl veren + toplagers + draagarm + stabilisatorstang => In 1 keer te wisselen.

-toplager is anders want inderdaad; schroefveer van polo 1 is aan bovenkant net zo groot als onderkant, terwijl dat vanaf Polo 1f taps loopt
-draagarm heeft andere diameter fuseekogel, dus veerpoot van Polo 2(f) (G40) compleet met poot wisselen
-stabistang zal niet zo snel dikker zijn, maar loopt wel iets anders ivm 5 bak. Is compleet te wisselen

-achteras: zijn verschillende versies van. Die van een G40 (en GT) heeft een stabistang en is aan te bevelen.
-trommels zijn zelfstellend ipv zelf af te stellen
-LET OP: remmeritus: zuigertjes in de trommels van bijv een G40 (of ander polo met rembekrachtiger en lastafhankelijke remkrachtverdeler aan de achteras) heeft VEEL groter zuigers ( 19mm ) dan van een Polo zonder bekrachtiger (14mm ). Als je dat niet goed in combinatie houdt (met de lastafhankeleijk remkrachtverdeler!!!) dan krijg je achter veelste veel remkracht en breekt de auto aan de achterkant (enorm!) uit als je hard remt.  Trommelremmen met 19mm zuigers ALLEEN in combi met een remkrachtverdeler dus.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: G40 onderstel op polo1...
« Reactie #6 Gepost op: wo, 12 jan 2011, 05:59:33 »
Citaat
-LET OP: remmeritus: zuigertjes in de trommels van bijv een G40 (of ander polo met rembekrachtiger en lastafhankelijke remkrachtverdeler aan de achteras) heeft VEEL groter zuigers ( 19mm ) dan van een Polo zonder bekrachtiger (14mm ). Als je dat niet goed in combinatie houdt (met de lastafhankeleijk remkrachtverdeler!!!) dan krijg je achter veelste veel remkracht en breekt de auto aan de achterkant (enorm!) uit als je hard remt.  Trommelremmen met 19mm zuigers ALLEEN in combi met een remkrachtverdeler dus.

Das idd wel ff fijn om te weten als je net je polo 1 helemaal opgeknapt heb -thumbsup-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: G40 onderstel op polo1...
« Reactie #7 Gepost op: wo, 12 jan 2011, 08:24:12 »
-achteras: zijn verschillende versies van. Die van een G40 (en GT) heeft een stabistang en is aan te bevelen.
Vanaf 75pk heeft de achteras een torsiestaaf ('nep'-GT met 40 kW / 55pk niet)
Plus nog wat uitzonderingen (vroege 2 GT met 60pk heeft schijnbaar ook al een stabi)
*Edit (ruim 6 jaar later, maar ach: nooit te oud om te leren he):
Vroege 2 coupe GT met 60pk bestaat niet: das gewoon een vroege 2 coupe met 60pk.
Geen GT dus, wel af-fabriek wat zaken ala GT, maar zonder torsiestaaf(stabi)-achteras.
« Laatst bewerkt op: di, 02 mei 2017, 12:33:40 door Sjon »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: G40 onderstel op polo1...
« Reactie #8 Gepost op: wo, 12 jan 2011, 10:09:35 »
Das idd wel ff fijn om te weten als je net je polo 1 helemaal opgeknapt heb -thumbsup-

Fijn om achter te komen als je bij de dealer de verkeerde cilindertjes mee hebt gekregen  -gert- ( kwam er bij de APK pas achter: tot die tijd nog geen nood-stop gemaakt. )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: G40 onderstel op polo1...
« Reactie #9 Gepost op: do, 13 jan 2011, 22:50:33 »
Hey jongens ik heb de hele handel eronder zitten incl. de achteras...
Hij was trouwens wel toe aan een ander achterasje...die andere zat er zeker 34 jaar onder,erg verroest en vrij dun materiaal 3mm dikke profiel voor de achteras van de 2f G40 is denk ik wel 5 a 6mm!en een mooie stabilisator stang er bij in...
Maar nu heb ik een probleem...,ik kom niet uit met mijn handremkabel die kabel van de G40 achteras is te lang,ik denk dat het er nu op aan komt dat ik zelf die kabel moet gaan maken,of heeft hier iemand een oplossing voor?
Hij was trouwens wel toe aan een ander achterasje...die andere zat er zeker 34 jaar onder,erg verroest en vrij dun materiaal 3mm dikke profiel voor de achteras,...van de 2f G40 is denk ik wel 5 a 6mm!en een mooie stabilisator stang er bij in...
Gr.Ferdi
« Laatst bewerkt op: do, 13 jan 2011, 22:55:03 door polog60 »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: G40 onderstel op polo1...
« Reactie #10 Gepost op: vr, 14 jan 2011, 08:34:37 »
Minste werk = oude handremsysteem blijven gebruiken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: G40 onderstel op polo1...
« Reactie #11 Gepost op: vr, 14 jan 2011, 09:43:06 »
Minste werk = oude handremsysteem blijven gebruiken

Precies: Nieuwerwetse rommel d'r onder weg, en ouder handremsysteem gebruiken. Vooral ook omdat de hendel + tunnel bij een Polo 1 anders is dan bij het latere type.  In de trommel is de bevestiging gewoon gelijk, dus die van een Polo 1 / vroege Polo 2 ( tot 1986 ) past gewoon zonder enige aanpassingen what so ever.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: G40 onderstel op polo1...
« Reactie #12 Gepost op: vr, 14 jan 2011, 16:26:22 »
Hey Jaap bedankt voor je antwoord,maar nou heb ik wel een probleem...
Ik had gisteren die polo1 handremkabel doormidden geknipt omdat die niet meer al te best was ...  -boehoe-
Dus nu moet ik een nieuwe bestellen van een Polo 1,die is dus waarschijnlijk niet meer te krijgen,dan zou ik moeten zoeken bij automateriaal zaken van een Polo 1 of 2 tot 1986 neem ik aan als ik jou verhaal goed begrepen heb...
Die origineel onder m'n Polo1 zit die werkt doormidden van een katrol,een ronde schijf waar de kabel doorheen loopt...

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: G40 onderstel op polo1...
« Reactie #13 Gepost op: vr, 14 jan 2011, 17:04:49 »
Dat weten we, en daar staat ook het één en ander over op het forum (zoekfunctie?)

Er zijn er meerderen geweest die geprobeerd hebben om te bouwen naar het nieuwe systeem, maar dan krijg je weer een probleem bij je handrem-hendel, en dus is het een kip-en-ei-verhaal. Totnogtoe is er hier altijd weer teruggegrepen naar het oude systeem...
Automaterialenzaak moet zonder problemen het oude systeem kunnen leveren, anders Ebay.de
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: G40 onderstel op polo1...
« Reactie #14 Gepost op: vr, 14 jan 2011, 18:33:06 »
eerder ook automaterialenzaak gebruikt. konden het gewoon leveren.

check: staat idd gewoon op h-base.nl