Auteur Topic: Slaande toerenteller  (gelezen 2672 keer)

Offline xnon

  • Non-Register lid
  • Berichten: 3
Slaande toerenteller
« Gepost op: zo, 19 jan 2003, 20:38:53 »
Ik heb een polo gt uit 1985 met toerenteller, alleen deze begint als een gek heen en weer te slaan boven de 5400 rpm.
Ontsteking is nog met contactpuntjes.

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Slaande toerenteller
« Reactie #1 Gepost op: zo, 19 jan 2003, 21:00:12 »
Had ik laatst ook! Bij 4500tpm op de snelweg was het eerst geschommel van de toerenteller en daarna viel die plotseling 'dood' ik ging iets langzamer rijden en toen deed ie het weeer alsof er nooit iets gebeurd was.... ??
Tijdens de storing knipperde ook het rode lampje van de temp. (dat doet het wel vaker zonder reden). De mijne is ook een 85-er, alleen 1.045cc. motor.
Zal wel een stroomstorinkje zijn, of de schroefjes in het tellerhuis zijn losgetrild... Wie weet hier nog wat zinnigs over te zeggen?
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Yoda2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
    • http://yoda2.xs4all.nl
Slaande toerenteller
« Reactie #2 Gepost op: zo, 19 jan 2003, 21:44:42 »
W.b. toerenteller mijn oude GT (die nu dus naar de sloop is :( ). Dit had dat bovenstaande problemen ook.

W.b. temperatuurmeter, ik zou eens kijken of de draad van de temperatuursensor onbeschadigd is. Wat je beschrijft lijkt namelijk op een nulweerstand ... dus +12V van het draadje rechtstreeks op de massa.
Yoda2 - Powered by "Douwe Egberts" & "zware van nelle"
Sun Ultra Sparc 5 - Debian Woody

Offline Joscha

  • Non-Register lid
  • Berichten: 154
  • Geslacht: Man
  • Houston, we´ve had a problem
Slaande toerenteller
« Reactie #3 Gepost op: zo, 19 jan 2003, 22:25:18 »
Ja, het is niet makkelijk, met de folie van alle inst. panelen. Als er bijvoorbeeld een storing in de tempmeter zit, werkt het olie-regelapparaat ook niet goed (Knipperd niet bij het op contact zetten). Wat je wel kunt doen is losse draden naar de toerenteller trekken (plus, min en (1) ) dan moet hij goed
werken anders is er een onderbreking in de meter.

(Caps-lock edited by Jaap)



" I see smoke on the left side "

Offline Jeroen

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 217
  • Geslacht: Man
Slaande toerenteller
« Reactie #4 Gepost op: ma, 20 jan 2003, 14:54:09 »
Wat ik me afvroeg;
er zijn polo's geweest met en zonder print in de km-teller.
Ik heb begrepen dat die voor de oliecontrole is. Maar de polo's zonder printje hebben wel oliecontrole systeem. hoe werkt dat dan ?
grz
Jeroen

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Slaande toerenteller
« Reactie #5 Gepost op: ma, 20 jan 2003, 17:19:26 »
Volgens mij was het zo dat met printje er een min. en max. waarde word gemeten resp. 0,3 en 1,8 bar. Zonder printje word er zoals bij de meeste auto's gewoon een min. waarde gemeten.



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Slaande toerenteller
« Reactie #6 Gepost op: ma, 20 jan 2003, 18:37:43 »
punten stellen ,condensator op,of de stekkerverbindingen van de lage spanning op de bobine zijn niet lekker
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Slaande toerenteller
« Reactie #7 Gepost op: ma, 20 jan 2003, 21:02:19 »
Citaat
Ik heb een polo gt uit 1985 met toerenteller, alleen deze begint als een gek heen en weer te slaan boven de 5400 rpm.
Ontsteking is nog met contactpuntjes.


Wat voor motorcode is dat? Meestal heeft en GT een GK motor met elektronische ontsteking.
Als je toeren teller slaat kan dat betekenen dat je Hall sensor het aan het begeven is (bij elektronische ontsteking).
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline xnon

  • Non-Register lid
  • Berichten: 3
Slaande toerenteller
« Reactie #8 Gepost op: ma, 20 jan 2003, 22:04:16 »
Ik heb een polo gt uit 1985 met toerenteller, alleen deze begint als een gek heen en weer te slaan boven de 5400 rpm.
Ontsteking is nog met contactpuntjes.

De motorcode is volgens het boekje HK, zitten contact puntjes in heb ik pas vervangen, kreeg ook nog de verkeerde rotor mee, met toerenbegrenzer alleen al bij 5400 rpm deze iets aangepast.
En ik zal een extra massa draad aanleggen van de accu rechtstreeks naar het blok, is misschien het afslaan bij het achteruitrijden ook eens afgelopen.
Denk dat ik het probleem al weet ga een rotor zoeken zonder begrenzer.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Slaande toerenteller
« Reactie #9 Gepost op: di, 21 jan 2003, 06:44:57 »
die zijn gelukkig ook maar 10 keer goedkoper (rotors zonder centrifugaal-toerentalbegrenzer)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Slaande toerenteller
« Reactie #10 Gepost op: di, 21 jan 2003, 16:13:11 »
Een slaande toerenteller is meestal gevolg van een slechte/defecte bobine of kapotte hall-sender.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Slaande toerenteller
« Reactie #11 Gepost op: di, 21 jan 2003, 23:33:30 »
en dan te bedenken dat ik weer een toeren begrenzer ga inbouwen ,maar ontsteking hoeft maar 1 keer afgesteld te worden .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Slaande toerenteller
« Reactie #12 Gepost op: di, 21 jan 2003, 23:52:01 »
en waar gaat ie dan in de begernzer?
is eigenlijk wel veiliger dat je een begrenzer hebt en is ook beter voor de levensduur van de motor.
ik weet niet eens waarbij mij de toeren begrenzer ligt ik kom niet verder dan maximaal 5000 rpm.
ik weet dat je bij mijn motor tussen de 3000&4000rpm's moet overschakelen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Slaande toerenteller
« Reactie #13 Gepost op: wo, 22 jan 2003, 00:02:56 »
de 1.6 bij 7200rpm
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Slaande toerenteller
« Reactie #14 Gepost op: wo, 22 jan 2003, 14:12:38 »
Citaat
Een slaande toerenteller is meestal gevolg van een slechte/defecte bobine of kapotte hall-sender.
Jaap Posted on Jan. 21 2003,05:44
Hall-sender?? wasda? en waar zit die? (bij een GL-motor)
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf