Auteur Topic: Project [ HT-25-TF ] Polo 2 Steilheck 1982  (gelezen 64228 keer)

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ HT-25-TF ] Polo 2 Steilheck 1982
« Reactie #120 Gepost op: ma, 12 mrt 2012, 14:37:37 »
wat is het nu? in het midden van de stabi of op één van de stabipunten?
 -dunno-
Dat laatste is idd al helemaal geen punt.

doe ik nu ook terwijl de auto op straat staat.
(kan niet anders: krik past niet onder auto ivm verlaging. De stabipunten pakt hij net icm wellems)

daar heb je een punt  :)

ik weet het nou ook nog niet idd (te snel gelezen....) :D
« Laatst bewerkt op: ma, 12 mrt 2012, 14:39:30 door EMP »

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ HT-25-TF ] Polo 2 Steilheck 1982
« Reactie #121 Gepost op: vr, 16 mrt 2012, 07:34:29 »
Midden op de stabi op opkrikken is geen probleem als de motor er uit is  :)
stabi gaf geen krimp  -thumbsup-


Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HT-25-TF ] Polo 2 Steilheck 1982
« Reactie #122 Gepost op: vr, 16 mrt 2012, 08:00:20 »
zou wat zijn als het wel zo was  :)
Zou spontaan niet meer erg gerust achter het stuur stappen

 -thumbsup-

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ HT-25-TF ] Polo 2 Steilheck 1982
« Reactie #123 Gepost op: vr, 16 mrt 2012, 08:01:43 »
:D idd dat zou niet zo'n veilig gevoel geven!

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ HT-25-TF ] Polo 2 Steilheck 1982
« Reactie #124 Gepost op: vr, 20 apr 2012, 07:43:06 »
Jeuj gister eindelijk weer wat aan de polo gedaan -klappen-
ging niet allemaal van harte maar goed.

Finaly staat de polo nu met al zijn voeten van zijn de vloer  :)


goed dan staat hij van de vloer en dan....
ik ben begonnen met het legen van het remvloeistof reservoir geen idee of dit handig was maar ik dacht dat zal een hoop bende schelen  :)

daarna de trommels verwijderd, bij mijn vorige polo wist ik dat dit echt een !&*(&^%@!#$% klus was om de rem schoenen over de ingesleten trommel te krijgen.
links ging er vrij makkelijk af! met rechts ben ik wel een tijdje zoet geweest... uiteraard wel eerst gekeken in het olyslager boek of er nog tips en tricks waren  -thumbsup-


na het verwijderen van de trommels de hele rem kermis eraf gehaald zodat ik de astappen konden verwijderen.


tja en toen ging het mis toen kwamen de tegenslagen :(
de eerste remcilinder (links) ging er zo af (2 inbusjes) de andere (rechts) draaide beide inbusjes direct dol


gelukkig was de haakse slijper en de dremel geduldig  -thumbsup-
helaas wel de remcilinder naar de eeuwige jachtvelden (ori vw)


goed toen gingen we verder met de demontage van de achteras alle bouten al een paar dagen geleden in de WD40 gezet.
links ging de moer los maar de bout er niet uit


rechts brak direct af KAK -boehoe-


nu kijken of de bouten in het scharnierpunt van de achteras willen lossen (op hoop van zegen) anders moet ik de 6 bouten van het scharnierpunt lossen
alleen weet ik niet of dit ten goede komt van de positie van de achteras.

al met al toch weer wat kunnen doen de polo  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: vr, 20 apr 2012, 10:49:01 door EMP »

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ HT-25-TF ] Polo 2 Steilheck 1982
« Reactie #125 Gepost op: vr, 20 apr 2012, 11:28:02 »
Ik zou de achteras er zowieso helemaal onderuit halen, mooi ontroesten en laten poedercoaten. En de locatie aftekenen op de bodem zodat je deze weer precies op dezelfde plek eronder kan schroeven.
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ HT-25-TF ] Polo 2 Steilheck 1982
« Reactie #126 Gepost op: vr, 20 apr 2012, 13:15:52 »
Woei: af-fabriek schokbrekers nog? Zien er iig oud & roestig uit.
Bouten onderin zullen wel vastgerost zitten in de bus van de schokkers?
 -uitlachen- zagen, zagen, wiedewiedewagen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HT-25-TF ] Polo 2 Steilheck 1982
« Reactie #127 Gepost op: vr, 20 apr 2012, 20:13:39 »
En bij montage goed in het kopervet zetten!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HT-25-TF ] Polo 2 Steilheck 1982
« Reactie #128 Gepost op: vr, 20 apr 2012, 22:47:23 »
Hmmm....los zaagblad met handvat werk denk ik.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Project [ HT-25-TF ] Polo 2 Steilheck 1982
« Reactie #129 Gepost op: vr, 20 apr 2012, 23:53:02 »
Lang leve de recipro!

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ HT-25-TF ] Polo 2 Steilheck 1982
« Reactie #130 Gepost op: ma, 23 apr 2012, 09:11:36 »
Ik zou de achteras er zowieso helemaal onderuit halen, mooi ontroesten en laten poedercoaten. En de locatie aftekenen op de bodem zodat je deze weer precies op dezelfde plek eronder kan schroeven.
is ook de bedoeling  -thumbsup- ik ben er alleen nog niet overuit of is de as laat poedercoaten of dat ik hem in de rx5 en rx 10 zet. af tekenen heb ik iig gedaan  -thumbsup-

Woei: af-fabriek schokbrekers nog? Zien er iig oud & roestig uit.
Bouten onderin zullen wel vastgerost zitten in de bus van de schokkers?
 -uitlachen- zagen, zagen, wiedewiedewagen
idd af fabriek shocks zijn het nog! moer bovenin zit zelfs nog geborgd met 1 of andere borgings meuk! ze zijn idd goed roestig :D
bouten willen er niet uit idd en zagen word de manier :)

Hmmm....los zaagblad met handvat werk denk ik.
nee gewoon een normale ijzer zaag ffies het blad los, blad door de achteras, blad weer vast en zagen maar -ja-

 
Lang leve de recipro!
helaas die heb ik niet in de gereedschap collectie  -uitlachen-

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ HT-25-TF ] Polo 2 Steilheck 1982
« Reactie #131 Gepost op: di, 24 apr 2012, 07:33:30 »
Hmmz helemaal jaap vergeten te qouten  -hug-
En bij montage goed in het kopervet zetten!
Check dat ligt al thuis! super spul is dat!!

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ HT-25-TF ] Polo 2 Steilheck 1982
« Reactie #132 Gepost op: wo, 25 apr 2012, 07:21:26 »
haha! victory is mine!!! :D


Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HT-25-TF ] Polo 2 Steilheck 1982
« Reactie #133 Gepost op: wo, 25 apr 2012, 12:00:51 »
Get the pigeon, get the pigeon... :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ HT-25-TF ] Polo 2 Steilheck 1982
« Reactie #134 Gepost op: wo, 25 apr 2012, 15:13:55 »
Lekker gevoel he? Meneer Pool
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift