Auteur Topic: Snelheids / GALA puls 1F/2  (gelezen 929 keer)

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Snelheids / GALA puls 1F/2
« Gepost op: wo, 02 mrt 2011, 22:59:28 »
Omdat de Polo geen GALA of snelheidspuls signaal geeft wordt het last om een radio (met GALA funktie) of navigatie aan te sluiten.

Bouw je tellerunit uit.
Aan de achterkant van de KM teller zit ruimte voor een VDO puls unit. Verwijder het uitbreekbare stukje plastic waarop staat 'geber'. Plaats hier de VDO unit, vw nummer 321 907 345 (B )
Gelukkig heeft VW wel de folie van tellerunit voorzien de aansluitingen, dus kun je de folie zo in de gever steken (in geval van 321 907 345 B) of langs de gever plaatsen (321 907 345).

Het puls signaal is nu aanwezig op de folie onder aansluiting SSA. Vouw het losse stuk folie over het uitstekende witte stuk vlak naast de KM teller en plaats hier over de 'stekkerhouder' (is nog te bestellen bij VW)

Ik heb een draad aan de folie gesoldeerd maar je kunt ook een stekker hiervoor bij VW kopen.

Deze draadsluit je aan op je radio of navigatie.

Tip aan een VDO geber te komen, deze zitten op Golf 2/ Golf cabrio tellers met MFA. Ook heb je dan meteen de 'stekkerhouder'

- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Snelheids / GALA puls 1F/2
« Reactie #1 Gepost op: do, 03 mrt 2011, 07:38:58 »
dit klinkt als wat ik bij de 2f van mijn meisie gedaan heb. Ik heb alleen een g40 teller gepakt daar zat de gever al op. Ik wist niet dat het ook kon in een 1f of 2
Voordeel bij 2f is dat de draad er verder al ligt is alleen een kwestie van pulsgever plaatsen.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.