Hoi allemaal,
het is gelukt om hem los te krijgen door inderdaad de aandrijfas los het maken van de bak. Gaf inderdaad net die paar cm. extra ruimte ( Thanx JJ
). Moest wel een hulpstuk maken om de te remmen, want as draait namelijk rond. En moest tientallen keer onder de auto uit om rem los te laten, weer onder de auto, as draaien weer in de auto om te remmen, en weer eronder etc. etc.
Gelukkig had ik bij de montage hulp van een vriend, dus dat ging veeeeeeel sneller
Gisteren begonnen met montage ( krukasflenspakking + Keerring(krukas) + carterpanpakking ) Helaas kreeg ik het niet voor elkaar om de 2 boutjes van de carterpan die aan de kant van het vliegwiel zitten terug te draaien (door de moeilijke hoek, alles geprobeerd
) Uiteindelijk maar 2 dezelfde lengte inbusboutjes gevonden. Met een bolle/ronde kant van een inbussleutel kon ik ze mooi recht erin krijgen, met de inbussleutel schuin natuurlijk.
Vraagje : Moet ik alle bouten nog een keer natrekken, enzoja, wanneer ongeveer ?
Vraagje : Mijn waterpomp (was nog vrij nieuw!!, dus niet vervangen) maakt nu iets of wat geluid, komt dit omdat de nieuwe distributieriem iets strakker zit? Ik heb overigens de waterpomp niet losgemaakt, heb de riem over de nokkenaspoelie getrokken. Viel me wel op dat de nieuwe er moeilijk op kon schuiven (oude ging makkelijk). Gaat dit na verloop minder worden, of moet ik meer speling op de distributieriem maken ?
Bedankt alvast voor de reacties : Boes