Auteur Topic: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)  (gelezen 9250 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.748
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #30 Gepost op: za, 09 apr 2011, 22:59:33 »
nee vandaag op het vliegveld , vroeg er 1 aan mij een stermotor  wat is dat nou ?ik heb hem daarop geantwoord  dat is een vibrator voor homo's.
die blik daarop,onbetaalbaar en de proestende mede modelvliegers op dat moment ,niet te vervangen . :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #31 Gepost op: za, 09 apr 2011, 23:01:47 »
kon ie dr daarna wel om lachen? goeie serge -uitlachen-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.748
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #32 Gepost op: za, 09 apr 2011, 23:08:37 »
o jawel ,ze kennen me een beetje ondertussen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.276
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #33 Gepost op: wo, 08 jun 2011, 22:28:27 »
Vandaag wat geprobeerd bij de polo 1.0 met hz motor.
Had 15 liter euro 95 getankt, en daar 5 liter 96% ethanol bij ingegooid.
De auto startte goed, maar blijft niet stationair lopen, en bij gas sputterde hij een beetje.
Dit zal wel komen omdat als je op ethanol gaat rijden, er meer ingespoten moet worden omdat dit iets minder energie heeft dan benzine.

Toen nog maar 15 liter euro 95 erbij gedaan, en toen liep de auto goed, en niks stotteren of afslaan.
Dus 30 liter 95, op 5 liter ethanol gaat perfect.

Bij de garage ook ff de benzine slang van de aanvoer in een flesje pure E96 gehangen, en kijken of de polo het daarop doet.
En jawel, start met gemak, maar loopt niet stationair, reageert iets trager op het gas en als je het gas erop houd ploft hij af en toe.
Bij deze extreem pure peut zal de ontsteking ook verdraaid moeten worden.
Verder ontbrand het heel erg zuiver,en je ruikt de uitlaatgassen bijna niet meer.

Heeft iemand een complete carburateur liggen voor een polo 1.0 hz motor?
Wil deze gaan gebruiken om te testen met verschillende maten sproeiers.

Ook ff een klein plasje op de grond gegooid, en een vonkje was zat om het te doen ontbranden.




vuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur
« Laatst bewerkt op: wo, 08 jun 2011, 22:31:13 door polo 3 »
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.777
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #34 Gepost op: wo, 08 jun 2011, 22:33:04 »
Jouw middlename is "Mythbuster", vermoed ik  :)  -thumbsup-

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #35 Gepost op: wo, 08 jun 2011, 22:36:15 »
Heb nog wel een aantal 1.0 carbs liggen, zijn helaas geen HZ maar GL (die met de groene vacuum bol)
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.276
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #36 Gepost op: wo, 08 jun 2011, 22:38:06 »
Zit daar veel verschil in met het aantal aansluitingen?
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.748
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #37 Gepost op: wo, 08 jun 2011, 22:42:44 »
ontsteking moet vroeger eeen graad of 5 extra ivm de tragere ontbranding van ethanol (en daar komt de kracht van ,net als diesel )

of gewoon zo verdraaien dat de motor het rapste oppakt .
dat verklaart ookje niet stationair willen lopen ,ethanol is wat dikker als benzine , dus je co schroef mag een tikkie verder open en je hoofd sproeier een 0,1mm groter .

 ethanol vergt wat empirisch afstellen aangezien er nog geen gegevens van zijn .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.748
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #38 Gepost op: wo, 08 jun 2011, 22:45:46 »
o en voor de gene die het willen weten ,bij de action is bioethanol op dit moment 1,50 euro
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #39 Gepost op: wo, 08 jun 2011, 23:05:03 »
Zit daar veel verschil in met het aantal aansluitingen?

andere voetpakking volgens mij, verder handchoke.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.276
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #40 Gepost op: do, 09 jun 2011, 07:48:45 »
heb de ethanol ook bij de action gehaald. Was 1,39 per liter. De ontsteking was ik ook van plan te verdraaien,maar dat ga ik pas doen als ik een 2de carburateur met andere sproeiers heb. Ga dan proberen of het lopen wil op puur 96%. Waar kun je andere maten sproeiers halen serge?
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.021
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #41 Gepost op: do, 09 jun 2011, 08:55:42 »
Leuk Leuk!

*Helaas geen HZ carburateur ter donatie aanwezig*
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.748
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #42 Gepost op: do, 09 jun 2011, 12:30:34 »
heb de ethanol ook bij de action gehaald. Was 1,39 per liter. De ontsteking was ik ook van plan te verdraaien,maar dat ga ik pas doen als ik een 2de carburateur met andere sproeiers heb. Ga dan proberen of het lopen wil op puur 96%. Waar kun je andere maten sproeiers halen serge?
boren  is het geen ik altijd doe , sproeier nummer is doorlaat in mm ,dan een boortje halen bij een goede gereedschap zaak (deze worden per 0,05mm geleverd)
en je kunt de boortjes los kopen voor meestal net geen 50 eurocent per stuk .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.276
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #43 Gepost op: do, 09 jun 2011, 18:29:36 »
Ok, bedankt voor de tip.

Met de meng verhouding van 5 liter ehtanol op 15 liter benzine had ik een verhouding van 1 op 4.
Dat zou dus gelijk staan aan E25.

Met de meng verhouding van 5 liter ehtanol op 30 liter benzine had ik een verhouding van 1 op 7.
Dat zou dus gelijk staan aan E15.

Op E15 loopt hij tot nu toe perfect.
Dus zie voor de vervanger van euro 95, de E10 geen problemen voor de oudere polo's.

Iemand die dit leest nog een HZ carburateur over?

Wil het namelijk zo mengen dat er E85 ontstaat, en ik hier de juiste afstelling bij kan krijgen.

Arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.748
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #44 Gepost op: do, 09 jun 2011, 22:06:43 »
ik heb nog gekeken ,maar de 32tla had ik al weggegooid
je hebt laagvliegers en modelvliegers .