Auteur Topic: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)  (gelezen 31277 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #15 Gepost op: vr, 01 apr 2011, 17:26:03 »
siliconen afdichtingen gaan wat langer mee
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #16 Gepost op: ma, 04 apr 2011, 18:21:47 »
Van t weekend een nieuw injectierail rubber en een oud gebruikt rubber in de 96% ethanol gelegd
Ook een rubber van de tank.
Na 8 uur weken, zagen ze er nog goed uit.


Nog wat wijzer geworden om een multipoint injectiemotor op E85 te kunnen laten lopen.
Dan moet er een kastje tussen de injectoren en de bedrading van de computer komen.
Een soort breakout box, die de inspuittijd van de injectoren verlengt.
Omdat er iets meer ethanol in moet door de iets mindere power van ethanol tov benzine.

En met koude start zal er ook wel wat gebeuren, want koud starten op E85 met niks aangepast wil schijnbaar niet..

Arno
« Laatst bewerkt op: ma, 04 apr 2011, 18:26:12 door polo 3 »
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #17 Gepost op: ma, 04 apr 2011, 19:23:14 »
oftewel daaaar komt ie weeer , je drukpotje indrukken verhoog je de einddruk en dus iets meer inspuiting in de zelfde periode .

koudstart denk ik dat dat wel meevalt op de digifant , waarschijnlijk zal je stationair schroef wat verder los moeten .
 en het klopt wel dat er iets meer peut in moet , voor carb motoren moet je zelfs de sproeiers veranderen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #18 Gepost op: ma, 04 apr 2011, 20:42:21 »
Van t weekend een nieuw injectierail rubber en een oud gebruikt rubber in de 96% ethanol gelegd
Ook een rubber van de tank.
Na 8 uur weken, zagen ze er nog goed uit.

Arno

Na 8 uur zal het rubbertje ook nog lang niet aangetast zijn. Volgens mij valt het op korte termijn sowieso mee met lekkages en aantasting van aluminium.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #19 Gepost op: ma, 04 apr 2011, 21:37:26 »
methasnol motoren uit de modelbouw gaan jaren mee met methasnol (methasnol is het chemische zusje van ethasnol)

hierbij worden siliconen slangetjes gebruikt voor de brandstof en die vergaan niet zo snel in die jaren , zonlicht is eerder een boosdoener voor siliconen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #20 Gepost op: ma, 04 apr 2011, 21:39:04 »
over het algemeen rijdt ik met de motorkap dicht, dus veel zonlicht komt er niet bij -naughty-
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #21 Gepost op: ma, 04 apr 2011, 21:39:46 »
methasnol motoren uit de modelbouw gaan jaren mee met methasnol (methasnol is het chemische zusje van ethasnol)

hierbij worden siliconen slangetjes gebruikt voor de brandstof en die vergaan niet zo snel in die jaren , zonlicht is eerder een boosdoener voor siliconen .

Dus niet topless zonnen  -dunno-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #22 Gepost op: do, 07 apr 2011, 20:27:53 »
woensdagavond ff gekeken, de doorzichtige vloeistof begint al een kleurtje te krijgen....
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #23 Gepost op: do, 07 apr 2011, 21:06:33 »
@Arno: nog even over gedacht, neem je in de test ook niet-continue blootstelling mee? Ofwel: blootstelling aan ethanol, opdrogen, blootstellen aan ethanol, opdrogen etc etc?  -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #24 Gepost op: do, 07 apr 2011, 21:09:44 »
nee, zou niet weten hoe het realistisch word.
Maar de rubbers van de injectoren staan constant in de peut.
Kan ze er af en toe uit pakken en een uurtje op t droge leggen, dat dan weer wel....
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #25 Gepost op: do, 07 apr 2011, 21:16:45 »
Weet ook niet of het echt nodig is en/of iets toevoegt, maar zat het vergelijk even te maken met corrosie. Een auto in een meer van gedestilleerd water is geen probleem, maar een seconde nadat-ie boven water wordt gehaald wordt-ie opgevroten door de roestduivel (zuurstof)...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #26 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 19:17:04 »
Zelfde idee als houten heipalen en een grondwaterstand die verlaagd wordt wanneer er geen betonnen paalmuts wordt gebruikt :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #27 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 22:31:23 »
betonnen paalmuts, en jij hebt een hardstalen heimachine ? :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #28 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 22:32:04 »
arno leg er maar eens een siliconen slangetje in (te halen in elke modelbouw zaak )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #29 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 22:42:34 »
betonnen paalmuts, en jij hebt een hardstalen heimachine ? :)

haha, had t natuurlijk kunnen verwachten van jou  :)
Polo-loos Audi A4 b5