Auteur Topic: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)  (gelezen 31268 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #45 Gepost op: za, 31 dec 2011, 17:45:19 »
Hier nog wat nieuws uit voort gekomen??
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #46 Gepost op: za, 31 dec 2011, 18:38:38 »
Ethanol vreet de rubbers van het brandstofsysteem niet op,verder heb ik er niet meer mee gereden.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #47 Gepost op: za, 31 dec 2011, 22:54:49 »
Ik al 7 tankbeurten achter elkaar .Verbruik is gunstiger .Motor pakt beter aan in de lagere toeren dankzij het tragere verbrandingsproces van ethanol.
Het zijn geen wereld schokkende verschillen ,maar je gaat wel van een verbruik van 1 op 13,7naar 1 op 14,2.
 In die heimat is euro95 net zo duur als e10 ,per liter ,maar uiteindelijk aan het eind van de streep is dus E10 goedkoper .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #48 Gepost op: za, 31 dec 2011, 22:58:50 »
Hier kun je t nog nergens tanken, vooral voor geblazen motoren is het een gunstig goedje.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #50 Gepost op: za, 31 dec 2011, 23:16:25 »
Wel grappig in april van 2011 gooit de ANWB er een bericht uit dat je moet oppassen met e10 tanken .Hoe ongeloofwaardig ben je dan ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #51 Gepost op: za, 31 dec 2011, 23:18:42 »
Is de moderne tijd, Serge. Als je ergens iets leest of hoort zo snel mogelijk zorgen dat je dit "deelt" met anderen. Checken of het ook echt zo is gebeurt pas later, áls het al gebeurt...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #52 Gepost op: za, 31 dec 2011, 23:22:01 »
Anwb is gesponsord door continental ,check hun winterbanden tests eens . -gert-

Anwb is in 5 jaar tijd wel zo gigantisch amateuristisch geworden ,dat je nog beter zelf dingen uit kunt gaan zoeken dan hun geloven .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #53 Gepost op: di, 03 jan 2012, 17:29:24 »
Wel grappig in april van 2011 gooit de ANWB er een bericht uit dat je moet oppassen met e10 tanken .Hoe ongeloofwaardig ben je dan ?

vind de aanpak wel netjes; eerst checken, voor die tijd geen garanties geven en waarschuwen
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #54 Gepost op: di, 03 jan 2012, 19:49:30 »
Voorkomen is beter dan genezen heet dat toch ?? :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #55 Gepost op: do, 05 jan 2012, 23:58:17 »

Op deze website kun je tanklokaties in je eigen provincie zoeken, overigens voor alle biobrandstoffen...  -thumbsup-

De enige in friesland heeft alleen E85, dat lijkt me dan wel weer een beetje te gortig. Heb in frankrijk ook op E10 gereden, vooral lekker zuinig, +/- 1:16 met de audi.
Oo=o=oO

Offline ron polo gt28rs

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #56 Gepost op: zo, 15 jan 2012, 14:11:31 »
wisten jullie dat e85 hydrofiel is, waardoor het niet te mengen met benzine is!!

zo kan je hem mengen met water, moet je nog meer benzine inspuiten maar is wel de verbranding koeler en ken je meer turbodruk en meer vooronsteking draaien  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: zo, 15 jan 2012, 14:13:19 door ron polo gt28rs »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #57 Gepost op: ma, 16 jan 2012, 08:58:45 »
E85 niet te mengen met benzine?

Wat wel een hele fijne tip is:
Citaat
E-85 ethanol is used in engines modified to accept higher concentrations of ethanol. Such flexible-fuel vehicles (FFV) are designed to run on any mixture of gasoline or ethanol with up to 85% ethanol by volume. There are a few major differences between FFVs and non-FFVs. One is the elimination of bare magnesium, aluminum, and rubber parts in the fuel system. Another is that fuel pumps must be capable of operating with electrically conductive ethanol instead of non-conducting dielectric gasoline fuel. Fuel-injection control systems have a wider range of pulse widths to inject approximately 34% more fuel. Stainless steel fuel lines, sometimes lined with plastic, and stainless-steel fuel tanks in place of terne fuel tanks are used. In some cases, FFVs use acid-neutralizing motor oil. For vehicles with fuel-tank-mounted fuel pumps, additional differences to prevent arcing, as well as flame arrestors positioned in the tank's fill pipe, are also sometimes used.


Elektrische geleidbaarheid!! EEK: Fijn met je vlotter in de tank, en opvoerpomp,.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #58 Gepost op: ma, 16 jan 2012, 09:13:23 »
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar ik kan die e10 dus met mijn hz'tje gewoon tanken?
Zag dit weekend dat de e10 in duitsland ongeveer 3 cent p/lt goedkoper is dan de 95'er daar. En dat de 95'er daar bijna 10 cent goedkoper staat dan in nederland. Dus dan zou de e10 dus bijna 13 cent goedkoper zijn dan een liter 95 in nederland plus dat het nog iets zuiniger zou zijn! -naughty- -sturen- -thumbsup- -hug-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaringen E10 / Bio-ethanol benzine Duitsland (en Nederland)
« Reactie #59 Gepost op: ma, 16 jan 2012, 12:28:37 »
E85 niet te mengen met benzine?

Wat wel een hele fijne tip is:

Elektrische geleidbaarheid!! EEK: Fijn met je vlotter in de tank, en opvoerpomp,.

Valt wel mee hoor ,alle huidige auto's en ook de bifuel auto's hebben de pomp in de tank inclusief vlotter .
Dus dfat je daar bang voor moet zijn is een grote onzin.
En uit ervaring kan ik mede delen dat het echt geen problemen geeft ,behalve een geurtje uit de uitlaat die aan modelauto's doet denken .
het verbruik is ernstig gunstiger .Voor pure nood een tankje euro 95 gedaan om dat e10 in nl zeer slecht aankomen is.deed gelijk een rondje 13,2 ipv 13,7 normaliter met
E10.En het traject was niks aan veranderd wat ik dagelijks rij .Dus gelukkig was ik zaterdag weewr in die heimat en gelijk bij de afslag elten op de a12 onderaan rechtsgegaan voor e10.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .