Auteur Topic: Wie is Jazz.?  (gelezen 922 keer)

Offline Jazz.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2
Wie is Jazz.?
« Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 21:19:01 »
Who's Jazz?

22, jaar en kom uit het westen des lands. Ik ben net afgestudeerd en ben werkzaam in schoolhuisvesting. Daarvoor 7 jaar gewerkt in een garage. Ik weet redelijk wat van auto's af en ik heb twee linkerhanden (ik ben ook links :P). Nadat ik mijn rijbewijs haalde ben ik gaan rondrijden in onze Matra Murena. Helaas bleek dat minder praktisch dan ik dacht. En had een Renault 19 op de kop getikt voor een paar tientjes. Drie maanden en extreem veel benzine later, verpatst en een Opel Astra SW uit 95 gekocht. Een auto waar ik nu nog dagelijks in rij (4 jaar). De Astra moet vanwege veel km rijden (100 per dag minstens) de deur uit. Verder heb ik nog een hele lijst aan vakantie auto's gehad en bezit ik nog ergens een Kever. Die Kever gaat er ook weer uit nu ik dit dingetje heb.

Gisteren de sleutels in ontvangst mogen nemen van mijn nieuwe Classic! Na 22 jaar dezelfde eigenaresse gehad te hebben, heb ik de auto gekregen. Als klein jongetje ken ik de auto eigenlijk al. De laatste jaren was mij beloofd indien de auto afgekeurd zou worden, ik de auto zou krijgen. Later werd die belofte omgezet in de term "belastingvrij". Vorige maand is de auto belastingvrij geworden. Zoals beloofd, heb ik de auto gekregen. De auto heeft bijna 151K op de teller en is van 17 januari 1986, origineel Nederlands.

De auto is technisch goed onderhouden, optisch is hij 22 jaar ongemoeid gelaten. Af en toe werd de auto gewassen, maar meer ook niet. Dat de auto zijn hele leven al onder bomen staat, is een klein beetje te zien. Deurtjes zijn aan vervanging toe. De overige roest valt reuze mee. Van binnen is de auto vochtig geweest, waardoor het weer in de auto is gaan zitten. Dat heb ik niet echt heel rigoureus aangepakt. De velgen heb ik wegens tijdgebrek niet gespoten. Ze worden waarschijnlijk toch vervangen door iets anders.


Voorlopig staat hij er weer bijzonder bij, als de deuren vervangen zijn krijgt hij een iets uitgebreidere beurt. Van binnen ben ik er alleen met een doekje en apc doorheen gegaan. De meeste vervuiling is wel verdwenen, maar de bekleding moet nog even grondig gedaan worden.


Foto's zeggen meer dan woorden:



















Tijdens:








Afters:
















Ik zal hier de komende tijd een beetje rondspeuren naar info en jullie op de hoogte houden van mijn CLassic.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is Jazz.?
« Reactie #1 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 21:27:50 »
Welkom!  -welkom-

De poetsbeurt heeft 'm in ieder geval goed gedaan!  -thumbsup-  Was zelf een beetje een boom aan het worden?!

En je voldoet ook meteen mooi aan de fetish van velen hier door lekker veel foto's te plaatsen.

Enige puntje: Classic is de benaming voor enkele van de Polo II's met kont. Officieel heb jij een Steilheck, dat zul je wel al weten (denk dat Classic je eigen koosnaampje is?), maar de term Classic kan hier dus wel lichte verwarring doen ontstaan...  -naughty-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline jeroentje

  • L86C-0170
  • Non-Register lid
  • Berichten: 460
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Koopman
Re: Wie is Jazz.?
« Reactie #2 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 21:33:59 »
Welkom en om  -foto- hoeven we deze keerniet te vragen.
Na de poets beurt ziet hij er weer redelijk uit s6 met de verdere plannen.

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Wie is Jazz.?
« Reactie #3 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 21:41:07 »
 -welkom-

Aardig opgeknapt zeg!

Hier met dat kenteken! :), kan zo in het register.  -thumbsup-
Begint met NY, NZ of PB?
« Laatst bewerkt op: zo, 13 mrt 2011, 21:44:16 door Gerard »

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Wie is Jazz.?
« Reactie #4 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 21:42:33 »
 -welkom-

Mooie steilheck -thumbsup- zeker in het rood :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Jazz.?
« Reactie #5 Gepost op: ma, 14 mrt 2011, 18:00:56 »
Reincanatie van die van Ghop??
hij is wel aardig opgeknapt na een goede was/poets beurt. -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2