Auteur Topic: temeratuur meter loopt niet op in mijn polo coupe '90 nz  (gelezen 778 keer)

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
temeratuur meter loopt niet op in mijn polo coupe '90 nz
« Gepost op: za, 12 mrt 2011, 07:32:58 »
hoi heb een coupeetje gekocht van 90 en daar legt een volgens mij nz motertje in 13i.
de temeratuurmeter loopt nauwelijks op of blijft op t koud gedeelte staan
ik denk persoonlijk dat het de termostaat is maar welke sensor in dat termostaathuis is van de temp.meter voordat ik evt de termostaat vernieuw.
sleutel zelf ook wat maar vraag t maar ff voor de zekerheid hier

 -dunno- :)



polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: temeratuur meter loopt niet op in mijn polo coupe '90 nz
« Reactie #1 Gepost op: za, 12 mrt 2011, 14:52:20 »
Blauwe sensor = computer
Zwarte sensor => dashboard metertje

Wordt de motor wel warm als je m een minuut of 5 laat draaien stationair (met de kachel uit), of gaat t metertje dan nog steeds niet omhoog? Bij stilstaande auto moet de motor uiteindelijk altijd wel warm worden (waarbij de ventilator van de radiateur aanslaat).

Waarschijnlijk is het de termostaat. Waarom niet die eerst vervangen? Denk dat prijs sensor vs termostaat niet zoveel zal schelen, en 'voor niets' te termostaat vervangen is altijd beter dan 'voor niets' de sensor vervangen (en alsnog de termostaat).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: temeratuur meter loopt niet op in mijn polo coupe '90 nz
« Reactie #2 Gepost op: za, 12 mrt 2011, 17:50:53 »
heb tzelfde probleem hier, sensor vervangen haalde niets uit (is waarschijnlijk gewoon heel) bij mij zit t m ook in de thermostaat hoogstwaarschijnlijk. maar er is wel meer mis met me blokje, vandaar dat ik t er ff bij laat.

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: temeratuur meter loopt niet op in mijn polo coupe '90 nz
« Reactie #3 Gepost op: za, 12 mrt 2011, 18:19:26 »
hey heb er vandaag eens naar gekeken en kwam er achter idd dat de zwarte voor de meter is maar voor de rest doet alles het onder en bovenste slang radiator gewoon warm als de fan aanslaat,verwarming word normaal warm,had wel een knik in de kabel bij de verwarmingsschuif ff verholpen net en die gaat ook weer,kv peil is ook goed blijft goed als ie warm is dus alles doet t naar behoren maar alleen de meter doet t voor geen meter...
ga de zwarte sensor eens vervangen/wisselen heb nog wat ergens liggen.
bedankt voor de reacties alvast -thumbsup-
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: temeratuur meter loopt niet op in mijn polo coupe '90 nz
« Reactie #4 Gepost op: za, 12 mrt 2011, 18:24:03 »
kabel even van de zwarte sensor halen, en doorverbinden. Als t goed is staat de meter dan op volle warmte. Zo niet is of je kabelverbinding stuk, of je metertje. Zou daar eerst eens naar kijken voor je de sensor vervangt.
Bij mij worden de slangen ook gewoon goed warm, maar als je thermostaat open blijft staan blijf je, als je rijdt. continu water door het grote (radiateur)circuit pompen. En die wordt sneller afgekoeld door de rijwind.

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: temeratuur meter loopt niet op in mijn polo coupe '90 nz
« Reactie #5 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 08:00:38 »
ff proberen straks dan de stekker ff doorverbinden,die meter doet echt helemaal niks,komt ook niet flauw omhoog als ie langer stilstaat,dat heb ik met een openstaande termostaat op andere vw's wel eens gehad in het verleden,ff kijken dan,thanx
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: temeratuur meter loopt niet op in mijn polo coupe '90 nz
« Reactie #6 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 10:46:12 »
de temeratuurmeter loopt nauwelijks op of blijft op t koud gedeelte staan

die meter doet echt helemaal niks,komt ook niet flauw omhoog als ie langer stilstaat

Wat is het nou? Beweegt ie nou wel of niet? Als ie helemaal nooooit beweegt,. check dan eerst de stekker op de cockpit maar eens: Grote kans dat ie daar niet helemaal lekker contact maakt.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: temeratuur meter loopt niet op in mijn polo coupe '90 nz
« Reactie #7 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 11:36:05 »
de meter deed helemaal niks iig,heb de sensor voor een andere vervangen en de meter gaat weer,had de stekker doorverbonden en hij schoot omhoog dus de sensor vervangen(had er nog ene liggen van een andere polo van tijdje terug.bedankt voor de snelle reakties allemaal,ron


doe maar een slotje op deze
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: temeratuur meter loopt niet op in mijn polo coupe '90 nz
« Reactie #8 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 13:32:29 »
mooi weer een probleem opgelost. -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2