Andere probleem is naar mijn denken een massaprobleem. Bij rijden in het donker valt het echt goed op, dan gaan mijn koplampen regelmatig ( lees vaak ) op en neer in de lichtsterkte.
Als dit het niet is wat zou het kunnen zijn? Slechte dynamo? Laadt wel gewoon goed bij, nooit last van een lege accu. Maar op de momenten dat ik lichtval heb knippert het acculampje wel soms.
Als de koolborstels aan het slijten zijn... en in gesleten raken op de sleepringen, dan laadt de boel nog wel 'redelijk of zelfs gewoon goed' op.
Maar als de dynamo uitvalt, dan merk je dat wel direct aan de sterkte van de verlichting: Als de dynamo (om wat voor reden dan ook) even aan het 'wellus/nietussen' is, merk je dat direct aan het licht buiten.
Massapunten goed schoonmaken, is 1. Koolborstels (is 1 geheel met de spanningsregelaar) is 2. Dynamo revisie (sleepringen vervangen) is 3.
Als 1 niet helpt, dan helpt 2 waarschijnlijk wel. Knipperende laadstroomlampje duidt in de meeste gevallen toch echt op versleten koolborstels.
Als de dynamo gewoon echt aan z'n eind is, kan je (laten) reviseren maar je kunt er dan ook voor kiezen er gewoon een andere op te zetten.
Overigens: het hoeft niet zo te zijn dat de dynamo juist NIET laadt, het kan ook zo zijn dat de spanningsregelaar zelf stuk is. Het voltage wordt dan niet meer afgeregeld op 14,4 volt, maar slingert gewoon door tot 16 Volt of misschien nog wel meer.
Been There Done That, en reken maar dat 't dan in grote rijdende disco bar wordt!