Auteur Topic: Vervangen oliekeerringen krukas en nokkenas  (gelezen 6046 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Vervangen oliekeerringen krukas en nokkenas
« Reactie #30 Gepost op: do, 07 apr 2011, 16:56:59 »
Heeft die garageman ook een blauw/rood glimmend pak aan icm een masker??

 -thumbsup- -klus- -thumbsup-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Vervangen oliekeerringen krukas en nokkenas
« Reactie #31 Gepost op: do, 07 apr 2011, 21:09:09 »
Oeh! Zo'n special-twist socket set wil ik ook in mijn gereedschapskist! -ja- -klus-  -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Vervangen oliekeerringen krukas en nokkenas
« Reactie #32 Gepost op: do, 07 apr 2011, 21:25:02 »
Heeft die garageman ook een blauw/rood glimmend pak aan icm een masker??

 -thumbsup- -klus- -thumbsup-
-uitlachen- Hier moest ik aan denken!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Vervangen oliekeerringen krukas en nokkenas
« Reactie #33 Gepost op: do, 07 apr 2011, 22:06:38 »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Vervangen oliekeerringen krukas en nokkenas
« Reactie #34 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 18:50:14 »
5 april besteld maar helaas nog niet geleverd - dus Polo staat nog stil.

Pakkingen (8) en (20) moeten vernieuwd omdat die niet meer goed afdichten.
Krukasbout moet vernieuw omdat zie eerder in dit topic.

 8 = 030 103 161 C  gasket [= pakking voor voorste afdichtingsflens (6)]
[(6) = 031 103 151 A sealing flange front]

20 = 032 103 609 B  gasket [pakking voor carterpan (17)]
[(17) = 030 103 601 E oil pan]


bron: http://www.wagenstad.com/index.php?modid=428&page=1-2-00


 7 = N 902 928 02 screw, hex. hd. M14X1,5X47 [= krukasbout]

bron: http://www.wagenstad.com/index.php?modid=428&page=1-4-10

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Vervangen oliekeerringen krukas en nokkenas
« Reactie #35 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 18:56:19 »
Ten eerste wederom respect voor het zo netjes en duidelijk noteren van alles wat je aan je auto doet  -thumbsup-

Ten tweede, die offerte is niet van de VAG dealer of wel?
Prijs voor die dichting valt me mee, moet ik namelijk ook nog hebben. Dat is goed nieuws :)

Wanneer gaat alles vervangen worden / in elkaar gezet worden?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Vervangen oliekeerringen krukas en nokkenas
« Reactie #36 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 19:09:06 »
Zeker wel. VAG dealer A-point A'dam ZO. k Heb die bestelling zelf bij de balie geplaatst (in opdracht van Garageman).
Hoop dat ie maandag de spullen heeft en de auto rijdbaar maakt want Wilma heeft 'm 'maandagavond nodig voor haar werk.

En dat netjes noteren...
In de 1e plaats voor mezelf - dan snap ik een beetje wat garageman doet.
En voor mezelf en anderen is het voor later wellicht handig die info zo op een rijtje te hebben.

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Vervangen oliekeerringen krukas en nokkenas
« Reactie #37 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 19:11:34 »
Zeker wel. VAG dealer A-point A'dam ZO. k Heb die bestelling zelf bij de balie geplaatst (in opdracht van Garageman).
Hoop dat ie maandag de spullen heeft en de auto rijdbaar maakt want Wilma heeft 'm 'maandagavond nodig voor haar werk.

En dat netjes noteren...
In de 1e plaats voor mezelf - dan snap ik een beetje wat garageman doet.
En voor mezelf en anderen is het voor later wellicht handig die info zo op een rijtje te hebben.


Ah okay, dat is mooi om te weten!
Leuk klusje in ieder geval voor de garageman -klus-

Polo-loos Audi A4 b5

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Vervangen oliekeerringen krukas en nokkenas
« Reactie #38 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 19:31:39 »
In de 1e plaats voor mezelf - dan snap ik een beetje wat garageman doet.
En voor mezelf en anderen is het voor later wellicht handig die info zo op een rijtje te hebben.

 -thumbsup- en zo hoort ut...
soms als je de zoekfuntie gebruikt kom je verhaaltjes tegen waar je niks aan hebt!!
dit is top op te lezen en altijd handig voor later -thumbsup-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Vervangen oliekeerringen krukas en nokkenas
« Reactie #39 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 21:10:12 »
8 en 20, eigenlijk wel logisch met die hoge carterdruk, daar zijn die pakkingen niet voor gemaakt. Net zoals de oliekeerringen.

Komt vast wel goed  -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Vervangen oliekeerringen krukas en nokkenas
« Reactie #40 Gepost op: za, 09 apr 2011, 08:08:30 »
8 en 20, eigenlijk wel logisch met die hoge carterdruk, daar zijn die pakkingen niet voor gemaakt. Net zoals de oliekeerringen.

Komt vast wel goed  -thumbsup-

Zou je wel denken, maar is niet zo hoor.

Carterpanpakking en oliepomppakking komt echt geen druk op te staan, maar staan wel onder het niveau van de olie. altijd.  Mag dan na tig jaar wel gaan zweten.

Carterpanpakking wordt door VW zelf eigenlijk niet meer gebruikt: Is nog wel te koop, maar wordt meestal met vloeibare kit gedicht.. omdat dat 1) makkelijker werkt, 2) goedkoper is en 3) net zo goed (of beter?) afdicht.

oliepomppakking wordt zelden vervangen: pomp komt normaal nooit los, en moet ie wel los, dan is de auto 'economisch' al lang total-loss, zodat ie de VW garage al (bijna) niet meer ziet. 



Goed bezig Koen!  -thumbsup- -thumbsup-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Vervangen oliekeerringen krukas en nokkenas
« Reactie #41 Gepost op: za, 09 apr 2011, 08:10:48 »
-thumbsup- en zo hoort ut...
soms als je de zoekfuntie gebruikt kom je verhaaltjes tegen waar je niks aan hebt!!
dit is top op te lezen en altijd handig voor later -thumbsup-

Inderdaad. Netjes met foto's , stappenplannen, onderdeelnummers -thumbsup- Houwe zo.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Vervangen oliekeerringen krukas en nokkenas
« Reactie #42 Gepost op: do, 14 apr 2011, 14:27:11 »
Rijdt ie al weer?

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Vervangen oliekeerringen krukas en nokkenas
« Reactie #43 Gepost op: vr, 15 apr 2011, 13:05:34 »
Rijdt ie al weer?

NEE

Ben net terug van vier dagen truck naar Engeland (Panamera afgeleverd nabij London en toen door naar Aston Martin Track Day op Silverstone :D )

Heb gisteren wel even telefonisch contact gehad met Garageman. Auto is nog NIET klaar.

Papieren pakking van de flens was idd lek/vergaan, krukaskeerring lekte ook iets. Die zijn inmiddels vervangen.

Maar toen de carterpan: Oude pan zweette via pakking en lekte via slecht gesoldeerde schroefplug van olietemperatuursensor. Verwijderen daarvan koste moeite omdat (a) er een steekas in de weg zat en (b) de uitlaat de van spruitstuk t/m achterdemper één geheel is en niet eenvoudig te demonteren (ook vanwege de onderste veerpootbrug).

Nieuwe carterpan met slingerschot paste niet: slingerschot 1,5 cm te hoog + iets te ver naar links (of rechts?) waardoor de oliepomp in de weg zat. Hij heeft het slingerschot er toen maar uitgehaald. N.B. Martijn treft géén blaam, want die heeft mij van te voren gezegd dat de pan nog niet gepast was.

Vervolgens heeft ie een nieuwe olietemperatuursensor gemonteerd… aan de achterkant van de carterpan. De oude had ie destijds aan de voorkant - in de rijwind - geplaatst en nu dacht hij dat het beter zou zijn om 'm aan de achterzijde  - uit de rijwind - te monteren.

Toen ie alles weer wilde terugplaatsen kwam hij er achter dat de sensor en de steekas elkaar in de weg zaten…. Het ding moet dus toch maar aan de voorkant. Hij werkt op vrijdag niet en gaat er na het weekeinde mee verder. Hoopt dat ie de auto dinsdag of woensdag klaar heeft (hij moet nl. ook nog zijn normale reeds ingeplande werk doen(AP-Keuringen, kleine- en grote beurten etc.)

Gelukkig heb ik een goede fiets en een OV-chipkaart.  :)
« Laatst bewerkt op: vr, 15 apr 2011, 13:07:24 door KoenG40 »

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Vervangen oliekeerringen krukas en nokkenas
« Reactie #44 Gepost op: vr, 15 apr 2011, 18:49:52 »
Zit allemaal niet mee Koen!
Gelukkig had je m niet dringend nodig ;)

Polo-loos Audi A4 b5