Auteur Topic: Uitlijnen  (gelezen 3484 keer)

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Uitlijnen
« Gepost op: za, 28 dec 2002, 14:04:28 »
Met de Kerst de auto verlaagd (4 a 5 cm)
Na de Kerst gelijk naar Profile Tyre Center om uit te lijnen.
Kreeg die monteur 't niet echt helemaal toppie voor elkaar.
Polo 2f is alleen maar met stuurstang te stellen, meer niet.
Wel nog geprobeerd met speciale bouten bij de draagarmen, maar 't mocht niet baten. De auto spoort nu op 't eerste gevoel wel goed, maar of bandenslijtage ook goed is.
Zijn er nog andere manieren om te stellen?
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
Uitlijnen
« Reactie #1 Gepost op: za, 28 dec 2002, 15:53:33 »
Is inderdaad zo ,de toevlucht is enkel aan de rechter (passagierkant ) stuurstang te regelen.Indien de achteras afwijkingen heeft die binnen de normen vallen is er geen probleem , daar zijn fabrieksnormen voor vastgesteld.Als de monteur de auto niet afgesteld krijgt , moet ie er ook bij kunnen zeggen waar er een probleem zit,dat kan enkel de achteras zijn of de lagers die eventueel speling hebben boven aan de mc pherson poten of natuurlijk de stuurchappen.

Offline JurG40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
    • www.strictlyjettas.com
Uitlijnen
« Reactie #2 Gepost op: za, 28 dec 2002, 18:36:16 »
Blikopener, weet wel hoe je hem moet bijstellen. Ik weet het ook, maar ga niet pronken met andermans wijzheden. Je kunt er zelf ook op komen, het heeft te maken met gaten die sleuven moeten worden.

Ik dacht trouwens dat jij een schroefset had besteld? In ieder geval zal je Polo er nu iets minder "Country" bijstaan.
Jetta 1992
Santana 1984

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Uitlijnen
« Reactie #3 Gepost op: za, 28 dec 2002, 22:51:24 »
Tja,.. Dat wat blikopener / Douwe weet, dat wist olyslager ook al, en meneer Haynes gloof ik ook..

Je reactie-armen / querlenkers zitten onder aan de koets in beugels vast. In de beugels zitten gaten waar de bouten door gaan. Je kunt van die gaten gleuven maken, waardoor je de armen verder naar binnen/buiten kunt zetten.. Maar of je daar echt blij van word?,...

Bij echte schade gevalletjes is het een uitkomst, maar bij 4 mm verlagen??? Vraag het eens aan Gert/Baldrimmer.. Die gaat veeeeel verder richting asfalt,.. Gloof niet dat er sleuven aan te pas kwamen..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Uitlijnen
« Reactie #4 Gepost op: za, 28 dec 2002, 23:13:23 »
Heel wat Polos en aanverwanten verlaagd : konden ten alle tijden alles goed uitlijnen . Of waren mijn oude haaks de bocht om gebakkies nooit krom getrokken ? Zouden ze dan toch kwalitatief beter zijn dan de plastic fantastics ? LOL
Met alle respect : bij zo'n bandensjouwer als Profile is het maar net wat en wie je uitlijnt ..
Goede uitlijning duurt ff ... Kijk op het VW Forum : Antera schijnt wel goed werk af te leveren .

BTW : twee pics .. als het meezit dan laat ik er nog een paar van maken ...





Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Uitlijnen
« Reactie #5 Gepost op: zo, 29 dec 2002, 10:14:11 »
dreiecks lenker .leuke combi met verlagen en zelf gebouwde stabi. ;)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Uitlijnen
« Reactie #6 Gepost op: zo, 29 dec 2002, 13:19:59 »
Tja,.. Dat wat blikopener / Douwe weet, dat wist olyslager ook al, en meneer Haynes gloof ik ook..

Je reactie-armen / querlenkers zitten onder aan de koets in beugels vast. In de beugels zitten gaten waar de bouten door gaan. Je kunt van die gaten gleuven maken, waardoor je de armen verder naar binnen/buiten kunt zetten.. Maar of je daar echt blij van word?,...

Bij echte schade gevalletjes is het een uitkomst, maar bij 4 mm verlagen??? Vraag het eens aan Gert/Baldrimmer.. Die gaat veeeeel verder richting asfalt,.. Gloof niet dat er sleuven aan te pas kwamen..

Tja dat van die sleufgaten is een makkie, maar het kan toch WEER anders :D  :D
Deze keer vanaf de bovenkant en heeft diverse namen:
Salzmann
VW Motorsport en
Bonrath -angry-

Btw 40 mm is inderdaad weini tot niks,ik zit zelf al op een 80mm
en geen uitlijning probleem,beter nog hij staat lekker negatief en is ook bij 210 nog stabiel...
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Uitlijnen
« Reactie #7 Gepost op: ma, 30 dec 2002, 23:39:58 »
Ik heb met m'n laatste (inmiddels ex) type 2 altijd met 60mm veren gereden , zonder enige problemen.
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.