Aangezien Jorp er ook mee aan de slag gaat ga ik hier toch maar even verder.
Vandaag het één en ander bekeken. Daarbij ontdekte ik een aantal bijzonderheden die ik eerder nog niet had opgemerkt.
* in (uit?) het voorfront van de Audi steken draadeindjes, ipv dat er een gat is voor een bout zoals bij de Derby en de Polo...
* schijnbaar is er een nieuw achterpaneel in de Audi gezet, want het achterpaneel is nog volledig dicht?!
Ook ben ik bezig geweest met de beugels die aan de auto vastgemaakt moeten worden. Daarbij is het wel duidelijk dat het vrij eenvoudig is om de uitstekende delen die specifiek zijn voor de Golf 1/2 (schuiven in de bumpersteungaten/kokerbalken).
Maar dan houd ik 'n recht stalen profiel over, waar ik geconfronteerd wordt met een gebogen front bij de typ86.
Dat zou gaan wringen, dus...
Zoals te zien bij de 2 draaispitten in het topic hierboven is dat nog eenvoudig op te lossen door toepassing van 2 'buisjes'. Betekent wel dat ik bij de Audi (tzt) de draadeinden zou moeten verwijderen, want die zijn te kort om dan nog te kunnen benutten...
Wat zou ik het beste kunnen doen met die pijpjes? Wel of niet vastlassen (of gewoon vastklemmen door bout/moer aan te draaien)? Voordeel van lassen is stevigheid (maar als het geklemd is is het dat ook?), nadeel zou zijn dat je dan later ook weer moet slijpen om het draaispit terug te bouwen voor Golf 1/2.
En ik denk aan PU-doppen aan het eind om metaal-op-metaal te voorkomen. Slim plan of niet?